Zimowa wycieczka do Szyczyrku Enyaqiem, bardzo czasochłonna

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Normalnie spaliniakiem do Szczyrku z centralnej PL 340km (mamy 15km do zjazdu A2 Łyszkowice) , wyjeżdżamy przed 5h i 7.40 jesteśmy pod Koleją Gondolową COS.
Wczoraj miałem głupi pomysł, pojechać skodą, kilometrówm pod dotację w tym aucie na styk i feryjna promocja na orlenie..
4.30 wyjazd, auto doładowało się do tego czasu do 97%. Towarzystwo zirytowane 120km/h na autostradzie, pewnie dojedziemy do jakiegoś orlena gdzieś w okolice Tych, doładujemy 100kw w 10min i lecimy dalej. Po drodze niestety założenie troszkę rozjechały się, temp -2 -5, pompa ciepła chyba nie wyrabia bo zimno w aucie, W navi ustawiony Szczyrk, przy 120km/h może jakimś cudem wystarczy, bo chyba na starcie pokazywało to zasięg 370km. W okolicach Pyrzowic przed zjazdem na S1, patrzę na blaty skody a tam zasięg 35km i jakiś mały procent baterii, zużycie ponad 27kwh, po zjeździe na S1 na tempomacie 100km, a przez chwilę nawet 90km, do znalezonego orlena w Katowicach Rozdzieńskiego 194, pokazuje 30km, a zasięg już 27km. Po zmniejszeniu prędkości do 90km/h zasięg w aucie przekroczył odległość którą navi pokazuje do stacji. Dojechalismy na 2%, po drodze grube czerwone światło, bałem się wyhamować, żeby nie tracić energii na rozpędzanie.
Po podłączeniu się do kabla dc100, wystartowało bezproblemowo, ale z zawrotną mocą 64kw, myślę że to auto nie grzeje baterii i tu jest problem. Miało być do 35%, ale kawa burger,toaleta, jak już wjedziesz na stacje, zeszło łącznie 25min na kablu + czas operacyjny i 40% w baterii. Skoro mamy nadwyżkę energii, to Yanosik odpalony i but gdzie tylko dalo się, miejscami i 150km, ale o tej goddzinie już ruch duży i sporadycznie szło przycisnąć. Dojazd do celu 8%, 8.20 chyba, elocity pod wyciągiem na Skrzyczne w hotelu Meta, ac 2,25zł kwh. i 2h czasu na odjazd po naładowaniu. Wiec odrazu próbnie podłączone - ładuje, odłączone pobrało 1zł, żeby czas nie leciał i nie zjeżdżać czasem specjalnie z góry odstawiać auto, założenie -naładuje się w czasie jazdy na nartach. 15min przebrani. Auto ponownie podłączone i na stok, 40min opóźnienia, zachciało co się chłopie jechać ev, zrywasz się w nocy 0 3.30 z wyra po to żeby na bramkach odbić się dopiero 8.40. cdn....
 
Last edited:

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Jadąc na wyciągach zerkam czasem na apke elocity, idzie z mocą 12kw(złącze 22kw). Dobiło do 35%, i zonk, nie ładuje. Wydawało mi się, że to chyba moje grzebanie i podglądanie ładowania. Apka elocity ma zakończ ładowanie na dole ekranu, a że tel iphone to pewnie zrzucając okno rozłączyłem ładowanie. W apce nie widziałem opcji, żeby bez odpinania kabla od auta i ponownego podpięcia odpalić znów ładowanie. Tel do elocity, mają zrobić restart ładowarki i za 7-10min ma zadziałać, ok. Po 15min nie działa, nie pamiętam co pokazuje, chyba na niebiesko zgłoś wolny kabel, ale nie ma możliwości odpalenia.
Tel do BOK, trzeba zrobić twardy reset ładowarki, bo nie mamy komunikacji z nią, (w apce jest na czerwono że obydwa kable zajęte, albo awaria ładowarki) mamy niedzielę dopiero poniedziałek serwisant przyjedzie, moja sugestia czy ktoś z hotelu nie może tego zrobić? No nie, bo coś tam. Po kolejnym zjeździe będąc na wyciągu sam dzwonię do hotelu, ale już ktoś z elocity jednak zadzwonił i mają wysłać swojego konserwatora. Tak z godzinkę, zjazd do wyciągu i próba odpalenia po twardym resecie, lub tel do elocity wjeżdżając do góry. Minęło pewnie już z 1,5-2h i dalej w apce stacja niedstępna.
Zjazd na piwo koło 11(dobre czeskie jest w budce z burgerami/pizzą na solisku, zresztą żarcie też moim zdaniem tam najlepsze na stokach). Koło 12h po jakiś 2h, od początku problemów, stacja w apce dostępna, zajebiście odpalamy. Kolejny problem, teraz pokazjue problem z płatnościami, że coś z kartą problem, znów tel do BOK, podaj maila, problem po stronie mojego banku niby, upewniam się, kasa na koncie jest do którego karta podpięta. Dobra jadę do baru znów, tel do żony daj swoją kartę, podpiołem i poszło. 2,5h-3h czasu ładowania + mój przyjemnie spędzony czas na stoku zmarnowany. 13h dobra lecimy na drugie pyszne czeskie piwko, żeby trochę uprzyjemnić sobie dzień i koniec na dzisiaj.
Jeszcze m międzyczasie znów zerkanie na apkę czy ładuje. Pojeżdzone do samego końca, 15.55 odbijamy się na jaworzynie i krzesłem na dół do Szczyrku, na dole brak śniegu. 16.30 przy aucie, zanim przebraliśmy się przed 17h, odpinamy auto, 90%.
W drodze powrotnej przygód ciąg dalszy.......
 

miv

Posiadacz elektryka
Nie użytkuje tego auta na codzień, rano wsiedliśmy i pojechaliśmy, ale nie miało to znaczenia z jaką by nie ładowało się i tak był mus.
Z tego co widziałem w testowanym Elroq, to jest w menu ekran gdzie jest pokazane z jaką prędkością będzie się ładować w danej chwili i jest tam przycisk do podgrzania bateri z podanym czasem ile to mniej więcej zajmie. Na kilku filmikach o Enyaq też to widziałem.
 

cezbar

ID.4 Pro 128kW/77kWh 2023
Normalnie spaliniakiem do Szczyrku z centralnej PL 340km (mamy 15km do zjazdu A2 Łyszkowice) , wyjeżdżamy przed 5h i 7.40 jesteśmy pod Koleją Gondolową COS.
Wczoraj miałem głupi pomysł, pojechać skodą, kilometrówm pod dotację w tym aucie na styk i feryjna promocja na orlenie..
4.30 wyjazd, auto doładowało się do tego czasu do 97%. Towarzystwo zirytowane 120km/h na autostradzie, pewnie dojedziemy do jakiegoś orlena gdzieś w okolice Tych, doładujemy 100kw w 10min i lecimy dalej. Po drodze niestety założenie troszkę rozjechały się, temp -2 -5, pompa ciepła chyba nie wyrabia bo zimno w aucie, W navi ustawiony Szczyrk, przy 120km/h może jakimś cudem wystarczy, bo chyba na starcie pokazywało to zasięg 370km. W okolicach Pyrzowic przed zjazdem na S1, patrzę na blaty skody a tam zasięg 35km i jakiś mały procent baterii, zużycie ponad 27kwh, po zjeździe na S1 na tempomacie 100km, a przez chwilę nawet 90km, do znalezonego orlena w Katowicach Rozdzieńskiego 194, pokazuje 30km, a zasięg już 27km. Po zmniejszeniu prędkości do 90km/h zasięg w aucie przekroczył odległość którą navi pokazuje do stacji. Dojechalismy na 2%, po drodze grube czerwone światło, bałem się wyhamować, żeby nie tracić energii na rozpędzanie.
Po podłączeniu się do kabla dc100, wystartowało bezproblemowo, ale z zawrotną mocą 64kw, myślę że to auto nie grzeje baterii i tu jest problem. Miało być do 35%, ale kawa burger,toaleta, jak już wjedziesz na stacje, zeszło łącznie 25min na kablu + czas operacyjny i 40% w baterii. Skoro mamy nadwyżkę energii, to Yanosik odpalony i but gdzie tylko dalo się, miejscami i 150km, ale o tej goddzinie już ruch duży i sporadycznie szło przycisnąć. Dojazd do celu 8%, 8.20 chyba, elocity pod wyciągiem na Skrzyczne w hotelu Meta, ac 2,25zł kwh. i 2h czasu na odjazd po naładowaniu. Wiec odrazu próbnie podłączone - ładuje, odłączone pobrało 1zł, żeby czas nie leciał i nie zjeżdżać czasem specjalnie z góry odstawiać auto, założenie -naładuje się w czasie jazdy na nartach. 15min przebrani. Auto ponownie podłączone i na stok, 40min opóźnienia, zachciało co się chłopie jechać ev, zrywasz się w nocy 0 3.30 z wyra po to żeby na bramkach odbić się dopiero 8.40. cdn....
wg mnie to problem orlenowskiej ładowarki.
też tak kiedyś miałem jak obok stal jakiś BYD PHEV i się na AC ładował.
Podejrzewam że ciągnął 22kw albo wiecej na AC. a ja miałem właśnie w okolicach 60kw.
nawet jak jest zimniej niż to zawsze miałem minimim 80kw.
 

wuja7

Zadomawiam się
Nie użytkuje tego auta na codzień, rano wsiedliśmy i pojechaliśmy, ale nie miało to znaczenia z jaką by nie ładowało się i tak był mus.
Ja tez akurat bylem ID.3 w Szczyrku w tym roku spod wawy. Ponad 6 godz w jedna strone. Ładowanie wolne bo nie grzeje baterii. Zuzycie duze bo narty na dachu i ogrzewanie (do 27kWh a z powrotem 24kWh). Elektryk zimą jest dla cierpliwych. Ja zaliczylem jeden problem z ładowarką Orlenu, nie odpalała bez powodu, ale tak to inne działały git i nie było nigdzie zajętego.
Co ciekawe wczoraj oglądałem zimowy test ID.3 Nylanda sprzed 3 lat i jemu po jeździe 90km/h ładowało z mocą ponad 100kW. Nie mam pojecia jak to działa.
 

miv

Posiadacz elektryka
Chodzi mi o to co tu na filmiku od 1:32
Wydaje mi się, że we wszystkich MEB to jest, chyba, że trzeba mieć jakąś nowszą wersję softu.
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Z tego co widziałem w testowanym Elroq, to jest w menu ekran gdzie jest pokazane z jaką prędkością będzie się ładować w danej chwili i jest tam przycisk do podgrzania bateri z podanym czasem ile to mniej więcej zajmie. Na kilku filmikach o Enyaq też to widziałem.
enyaq 2023 przedlift
 
Top