Zmiana cen za ładowanie na SuC w Polsce

nabrU

Moderator
Ależ ja to wszystko rozumiem. Tak jak również rozumiem, że rzadko kiedy Tesle zajeżdżają na SuC z np. SOC poniżej 10% i potrzebują / dostają 250kW. Dodatkowo w miarę ładowania moc każdej z nich się zmniejsza tak więc realnie nie jest potrzebne 250kW MOCY CIĄGŁEJ na każdy słupek.

P.S. Zwróć też uwagę, że te 387kW o których wspominasz (a tak naprawdę kVA) to jest moc przyłącza AC do szafy, jej wydajność DC (czyli to co nas użytkowników interesuje) to maks 580kW.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
P.S. Zwróć też uwagę, że te 387kW o których wspominasz (a tak naprawdę kVA) to jest moc przyłącza AC do szafy, jej wydajność DC (czyli to co nas użytkowników interesuje) to maks 580kW.
Te 580kW to jest DC Input/Output czyli ile może pobrać/oddać do szyny DC pomiędzy szafami. Po stronie AC jest 380/400/415/440/480 i 465A co daje dokładnie w Europie 320kW i tyle jedna szafa potrafi przetworzyć AC na DC. Jedna szafa generuje ~1/3 mocy potrzebnej do zasilania stanowisk które obsługuje pełna mocą a ~2/3 może pobrać z sąsiednich szaf. Dlatego tak męczę i staram się pokazać że golden rule to nie tylko 4 wtyczki na szafe ale także minimum 3 szafy, wtedy każda potrafi obsłuzyć swoje stanowiska z pełna mocą (jeśli pozostałe nie są mocno używane), dlatego najczęściej będą 3-4 szafy jeśli tylko jest miejsce, moc i cień szansy że wszystkie zostana uzyte w ciagu najbliższych kilku lat
 
Last edited:

nabrU

Moderator
Racja, że szafy mają DC Bus i mogą dzielić się między soba mocą (o ile taką moc w nadmiarze mają i o ile DC Bus jest w ogóle podłączone, zakładam że takie połączenie to standard) i to pomaga w lokalizacjach gdzie jest minimum 8 stanowisk.
Po stronie AC jest 380/400/415/440/480 i 465A co daje dokładnie w Europie 320kW i tyle jedna szafa potrafi przetworzyć AC na DC.

Pomyliły Ci się volty z amperami po stronie AC, ale to nic...
1725978568777.png
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Last edited:
Ależ ja to wszystko rozumiem. Tak jak również rozumiem, że rzadko kiedy Tesle zajeżdżają na SuC z np. SOC poniżej 10% i potrzebują / dostają 250kW. Dodatkowo w miarę ładowania moc każdej z nich się zmniejsza tak więc realnie nie jest potrzebne 250kW MOCY CIĄGŁEJ na każdy słupek.

P.S. Zwróć też uwagę, że te 387kW o których wspominasz (a tak naprawdę kVA) to jest moc przyłącza AC do szafy, jej wydajność DC (czyli to co nas użytkowników interesuje) to maks 580kW.
W Polsce to chyba nigdy nie zajechałem z więcej niż 10%… za rzadko są rozstawione, żeby szaleć.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
W Polsce to chyba nigdy nie zajechałem z więcej niż 10%… za rzadko są rozstawione, żeby szaleć.
Akurat w Tesli jadąc widać że stacja jest nieczynna/oblegana, więc nie ma co się obawiać. W trakcie podróży dojeżdzanie na 10% wynika tylko z tego że pasażerowie nie sa gotowi do odjazu gdy trzeba odpiąć wtyczkę. U nas z uwagi na rzadkie rozstawienie startując z domu w centrum Polski z 100% i używając tylko SuC w moim przypadku nie ma innej opcji jak zatrzymać się na ładowarce mając 20%+ bo do kolejnej nie dojedziemy i to główna przyczyna no i nadal chyba częściej dojezdzamy na 150kW a nie 250kW. W Polsce w ostatnim roku na SuC ładowałem sie 3 razy i za każdym razem na v2
 

Piotr

Posiadacz elektryka
Akurat w Tesli jadąc widać że stacja jest nieczynna/oblegana, więc nie ma co się obawiać.
Tutaj byłbym ostrożny. Ostatnio podczas podróży do Grecji komunikat, że SuC na Węgrzech jest nieczynny pojawił się dopiero przy podjeżdżaniu do niego
 

kaktus

Posiadacz elektryka
Tutaj byłbym ostrożny. Ostatnio podczas podróży do Grecji komunikat, że SuC na Węgrzech jest nieczynny pojawił się dopiero przy podjeżdżaniu do niego
Równie dobrze mógł zostać oznaczony jako nieczynny w tym momencie i to jest raczej bardziej prawdopodobny scenariusz. Nie sadze ze kierowaliby do punktu którego nieaktywność jest im znana.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Tutaj byłbym ostrożny. Ostatnio podczas podróży do Grecji komunikat, że SuC na Węgrzech jest nieczynny pojawił się dopiero przy podjeżdżaniu do niego
Jak zniknie zasilanie to nic innego nie można zrobić jak tylko powiadomić że nieczynna. Ale gdy technik jedzie i będzie wyłaczona planowo to pewnie z wyprzedzeniem jest takie info żeby miał pustą stację jak dojedzie. Ja raz jechałem do ładowarki i zdziwiłem się że mimo że już dojeżdaam to mam jeszcze 15km, kierowało mnie do stacji po drugiej stronie po zrobieniu nawrotki na węźle ale z ciekawości skręciłem i nikogo nie było oprócz technika który stał i rozmawiał przez telefon przy jednym rozebranym stanowisku
 

KrzysztofFly

Moderator
No to mamy nowe ceny na niektórych SuC :), tym razem mocno zróżnicowane np.
Poznań 1,20/1,60
Szczecin 1,60
Rzeszów 1,30/1,60
Kraków 1,40/1,60
Gliwice 1,50
 
Top