Zmiana pasa bez potwierdzania

Ktoś wie co to za czarna magia w tym filmie ze zmianą pasa:
(6:58)?

Typ włącza kierunkowskaz i auto samo zmienia, bez żadnego drugiego kroku potwierdzania. A ja jak plebejusz dalej muszę kierunkowskaz, a potem jeszcze mam 5s, żeby umiejętnie kierownicą smyrnąć na potwierdzenie - nie za słabo (żeby poczuł), ani nie za mocno (żeby nie wyłączył autopilota). Co trzeba mieć, żeby to tak działało?
 

EVJerry

Fachowiec
Aktualnie w rozszerzonym autopilocie w większości przypadków nie jest już potrzebne potwierdzenie kierownicą. Zmieniło się gdzieś ok. aktualizacji 2025.8.X lub 2028.14.X. Moja Y ma HW3 i Ryzen. Jeśli masz aktualne oprogramowanie, to może któryś z tych 2 parametrów nie jest spełniony przez Twoją M3?
W 2019 była zmiana w M3 z HW2.5 na HW3, ale cały czas Intel.
 
Last edited:
@Michał spod Krakowa U tego typa na video to działa już teraz, nie nagrywał tego przyszłą jesienią. Nawet słyszałem głosy, że ktoś coś takiego widział na jazdach próbnych w zeszłym roku. 🤔
Autopilota używam od pięciu lat i nigdy mi sam nie zmieniał pasów (mam FSD), zawsze trzeba było potwierdzać…

@EVJerry Dzięki! Mam HW3, nie mam Ryzen. Ale myślałem, że Ryzen to zmienia głównie prędkość infotainment, a nie funkcje kierowania.
 

EVJerry

Fachowiec
Nie wiem, czy to brak Ryzen. Ale Tesla lubi ograniczać funkcjonalności użytkownikom wcześniejszych platform. Jak na przykład nagrywanie 2 dodatkowych kamer tym, co mają "jedynie" HW3, czyli Y-kom z pierwszej połowy poprzedniego roku.
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
Nie wiem, czy to brak Ryzen. Ale Tesla lubi ograniczać funkcjonalności użytkownikom wcześniejszych platform. Jak na przykład nagrywanie 2 dodatkowych kamer tym, co mają "jedynie" HW3, czyli Y-kom z pierwszej połowy poprzedniego roku.
Nie lubi ograniczać - w miarę możliwości woli mieć mniej wersji oprogramowania do utrzymywania. Gdyby się dało, wszyscy by dostali tą funkcjonalność
 

EVJerry

Fachowiec
Co do SIM - według mojej wiedzy nic się nie zmienia w tym zakresie od jesieni. Wykonywanie manewru zmiany pasa ruchu po inicjacji przez kierowcę (np. kierunkowskazem) jest usankcjonowane UN R79 (ACSF C) i obowiązuje od kilku lat.

Być może pomyliłeś z zapowiadaną nowelizacją PoRD, która dotyczy pojazdów "zautomatyzowanych", o której było głośno w grudniu 2024 i miała wejść w życie po 6 miesiącach. Problem w tym, że ta nowelizacja nadal nie jest uchwalona, więc nic nie zmieni w najbliższym czasie.

Co do ograniczania przez Teslę - sorki, ale jeśli chcesz mi powiedzieć, że HW3 jest w stanie analizować wszystkie kamery podczas jazdy, ale jest zbyt ograniczone, by na postoju nagrywać sygnał z 2 kamer dodatkowych? Takiej tezy nie da się obronić.
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
Co do SIM - według mojej wiedzy nic się nie zmienia w tym zakresie od jesieni.
Co do ograniczania przez Teslę - sorki, ale jeśli chcesz mi powiedzieć, że HW3 jest w stanie analizować wszystkie kamery podczas jazdy, ale jest zbyt ograniczone, by na postoju nagrywać sygnał z 2 kamer dodatkowych? Takiej tezy nie da się obronić.
Potrzebna jest moc obliczeniowa do renderowania, korekcji i kompresji. Komputer FSD nie wspiera takich operacji, a stary komputer multimediów jest zbyt cienki na obsłużenie tylu równoczesnych strumieni.
 
Top