Zmiany różne na Elektrowoz.pl

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
Kilka ogłoszeń parafialnych.
1. Od paru miesięcy obserwujemy znacznie spowolnienie wstępnego ładowania strony, pierwsza reakcja serwera jest niemal dokładnie po 3 sekundach. Początkowo zrzucaliśmy to na karb kacapskich dDoS-ów i botów kopiujących zawartość Elektrowozu jak wlezie, ale teraz te problemy zostały wyeliminowane - a powolne ładowanie zostało. Testujemy. Na lepszy serwer za kilka tysięcy nas nie stać, niestety.
2. Od paru tygodni szukamy człowieka do współpracy i jest duża szansa, że od marca ktoś mnie wspomoże.
3. Jakiś nicpoń zarezerwował "nasz" adres Teslowoz.pl :)
4. Eksperymenty z codziennym serwisem newsowym na otwarcie dnia są na dobrej drodze.
5. Google robi eksperymenty z reklamami (przełączyłem opcję, że może samo testować), więc ostatnio zaczęły się częściej pojawiać ogłoszenia pełnoekranowe. Dodatkowe pieniądze, jeśli się pojawią, na pewno pójdą najpierw na Forum, na witrynę w następnej kolejności.
6. Kogo proponujecie na moderatora Forum Elektrowozu?
7. Ani jeden tekst na Elektrowozie nie został wytworzony przez sztuczną inteligencję.
8. Zachęcamy Państwa do uruchamiania lokalnych klubów przyjaciół nowej mobilności. W przeszłości było już takie ciało, Automobilklub Polski, w Niemczech wyrósł na tej podstawie ADAC.
 
Last edited:

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
Kilka ogłoszeń parafialnych.
(...)
8. Zachęcamy Państwa do uruchamiania lokalnych klubów przyjaciół nowej mobilności. W przeszłości było już takie ciało, Automobilklub Polski, w Niemczech wyrósł na tej podstawie ADAC.

9. Od poniedziałku-wtorku powinna ruszyć w witrynie współpraca z firmą, która przejmie część [automatycznej] sprzedaży reklam, co może nam zwiększyć przychody kosztem mocniejszego obsr... ogłoszeniami. To okres eksperymentalny, testujemy, nic nie jest przesądzone, trochę eksperymentów mamy już za sobą i, jak widać, na razie się nie zdecydowaliśmy.
10. W branży doszło do solidnego cięcia ludzi w redakcjach motoryzacyjnych. Kilka większych nazwisk od co najmniej paru miesięcy rozwija własne kanały na YouTube czy portale. Czyli sytuacja mediach jest taka sobie, a w drugiej połowie dekady producenci prawdopodobnie w ogóle nie będą potrzebować zewnętrznych partnerów, wystarczą im tylko hodowani influenzerzy.
11. Szef PR-u Grupy VW, Tomasz Tonder, opublikował swoje wrażenia z jazdy VW ID.7 (TUTAJ). To dość unikalne, bo jeszcze kilka lat temu przedstawiciele działu PR czy marketingu niechętnie patrzyli na takie publikacje.
 
Last edited:

inter

Pionier e-mobilności
11. Szef PR-u Grupy VW, Tomasz Tonder, opublikował swoje wrażenia z jazdy VW ID.7 (TUTAJ). To dość unikalne, bo jeszcze kilka lat temu przedstawiciele działu PR czy marketingu niechętnie patrzyli na takie publikacje. Niestety, mimo całej mojej sympatii do aut Volkswagena, ID.7 boję się prawie tak, jak Seresa 3. Od jazdy tym ostatnim się wykręciłem, żeby nie musieć o nim [źle] pisać, VW ID.7 też wydaje mi się samochodem w trudnej sytuacji.
Ale czy taka opinia, jest coś warta, mam pewne watpliwości.
 

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
Nie testujemy aut o ktorych nie bedziemy mogli zle napisac !?
Jakos dziwnie to brzmi ;)

Nie, to nie tak. Niektórymi jest po prostu duży strach jeździć. Przy niektórych zastanawiam się, czy aby na pewno Elektrowóz powinien je uwiarygadniać w jakikolwiek sposób. Żebyśmy jednak mieli jasność: Volkswagen nigdy nie stosował żadnych nacisków, więc jestem bardzo spokojny. Po prostu w razie czego nie przyjdzie z płatną akcją, pójdzie gdzie indziej ;)

Ps. Ciachnę końcówkę, żeby nie tłumaczyć tego po dziesięć razy :)
 

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
Super, że coś się rusza w temacie moderacji! @Łukasz Bigo, a co z regulaminem forum i moderacji? Jest już jakiś zarys?

A jest potrzeba? Czy w barze lub restauracji jest wywieszony regulamin? Zawsze przyjmowałem, że wystarczającym "regulaminem" są zasady współżycia społecznego, które w KC też przecież są tylko szczątkowo sformułowane.
 

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
Ale czy taka opinia, jest coś warta, mam pewne watpliwości.

Zawsze jest jakaś, można ją skonfrontować z rzeczywistością później, by się wyskalować :)
W kwestii spamu - czy nie da się uruchomić jakiegoś automatu, który po iluśtam zgłoszeniach że dany post/autor to spam usuwałby to/blokował na forum?

Niestety, Xenforo nie ma takiego mechanizmu.
 

dawidgora

Posiadacz elektryka
A jest potrzeba? Czy w barze lub restauracji jest wywieszony regulamin? Zawsze przyjmowałem, że wystarczającym "regulaminem" są zasady współżycia społecznego, które w KC też przecież są tylko szczątkowo sformułowane.
Chodzi mi przede wszystkim o regulamin/zasady moderacji. Nie musi to być obszerny kodeks, ale zbiór kilku zasad, którymi powinni się kierować moderatorzy. Użytkownicy też, dzięki czemu moderacja będzie miała potencjalnie mniej pracy.

Zasada współżycia społecznego nie sprawdza się w 100% - w innym przypadku moderacja nie musiała by istnieć :) Dodam że moderacja to nie tylko usuwanie postów i kont spamerów, tylko (albo i przede wszystkim) zapewnianie aby posty były w odpowiednich działach, nie duplikowały się a jeśli już tak jest to łączenie wątków. Spisanie kilku zasad na pewno nie zaszkodzi.

EDIT: https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/forum-rules.23996/
 
Last edited:
Top