ZOE - łatki

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Witajcie,
ostatnio puściłem swoje ZOE do serwisu na instalacje opisywanych na elektrowóz łatek:
  • ACTIS 64453 - poprawa kalkulacji SOH
  • przeprogramowanie UCH - zdalne sterowanie klimatyzacją i grzaniem
Obydwie łatki weszły bezproblemowo, autko było w serwisie dwa dni robocze.
Obecnie bateria przy 100% pokazuje 53kWh (przed fixem 49kWh). W CanZE SOH wzrósł z 90.2 do 96.6. Zwiększyły się również zasięgi na GOM. Do tego naprawiona została kalkulacja średniego zużycia już nie blokuje się na 12,9kWh/100 i obliczenia całkowitego zużycia vs odległość vs średnie zużycie jest też prawidłowe.
Auto reaguje na zaprogramowaną godzinę klimatyzacji, pamiętać tylko trzeba że wystartuje o zaprogramowanej godzinie a nie jak pisze instrukcja przygotuje auto na tę godzinę. Więc trzeba ustawić sobie 5-10min przed godziną o której chcemy mieć gotowe auto.

Polecam te łatki każdemu posiadaczowi ZOE MR20.
Z tego co usłyszałem w serwisie najnowszy soft był testowany na LOTOSach i nawet jeśli będą problemy z kompatybilnością nie ma blokować klapki ładowania.
Przyznam że przy ostatniej podróży akurat trochę bałem się LOTOSów więc nie mam tego prztestowanego ;)
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Jak znaleść jaki ACTID mam w moim ZOE z 2020 roku ?
ACTIS to jest numer procedury naprawczej. Autko wymaga ACTIS 64453 jeżeli:
  • minimalne średnie zużycie jest równe 12,9kWh/100kmh
  • na ekranie podsumowania zuzycia energii liczby ze sobą matematycznie nie grają tj. zużycie przez kilometry nie daje średniego zużycia
 

stw

Nowy na Forum
  • ACTIS 64453 - poprawa kalkulacji SOH
  • przeprogramowanie UCH - zdalne sterowanie klimatyzacją i grzaniem
O ile SoH u mnie rzeczywiście się poprawił po wgraniu tego actisa (z 90,7% na 98,3%; i tak uważam, że jak na auto jeżdżone dwa miesiące z przebiegiem 7k km to utrata 1,7% SoH to dość sporo) o tyle zdalne sterowanie klimą u mnie wciąż nie działa.

W RRG Puławska przy pierwszej wizycie w tej sprawie wgrali nowe oprogramowanie systemu multimedialnego i powiedzieli, że powinno pomóc. Przy drugiej wizycie (ostatni wtorek) po trzech godzinach czekania na wypisie dostałem ponownie frazes „przeprogramowano moduł, jeśli problem będzie się powtarzał prosimy o kontakt”, ale tym razem poprosiłem, żebyśmy razem od razu sprawdzili czy harmonogram grzania już działa. I się okazało, że nie tylko nie działa, ale w serwisie nie ma kogokolwiek kto rozumie na czym polega zgłoszony przeze mnie problem. Czyli nie zrozumieli co nie działa, nie dopytali, i chcieli oddać niesprawdzony samochód.

Ten sam problem zgłosiłem telefonicznie na infolinii Renault, dostałem maila z prośbą o więcej szczegółów, dosłałem je od razu i od ponad tygodnia głucho…

Przy temperaturze zewnętrznej 6 stopni samochód traci ok. 20km zasięgu na nagrzanie i odparowanie kabiny. nie da się uruchomić ogrzewania kabiny bez odpięcia samochodu od evse… słabo.
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka

Kuba K.

Posiadacz elektryka
O ile SoH u mnie rzeczywiście się poprawił po wgraniu tego actisa (z 90,7% na 98,3%; i tak uważam, że jak na auto jeżdżone dwa miesiące z przebiegiem 7k km to utrata 1,7% SoH to dość sporo)
Mi przy 96% bateria pokazuje max 54kW wiec pytanie ile to dokładnie oznacza 100% AFAIK na start bateria traci do 3% pojemności a pozniej liniowo.
Przy temperaturze zewnętrznej 6 stopni samochód traci ok. 20km zasięgu na nagrzanie i odparowanie kabiny. nie da się uruchomić ogrzewania kabiny bez odpięcia samochodu od evse… słabo.
Sprawdze u siebie wersje UCH. U mnie w ustawionej godzinie auto zaczyna szumiec, wiec działa. Masz na desce ikonkę programowania klimatyzacji?
Swoją droga to te 20km to ile jest kW? Zuzycie prądu przez klime tez dobrze widać w CanZE
 

stw

Nowy na Forum
Mi przy 96% bateria pokazuje max 54kW wiec pytanie ile to dokładnie oznacza 100% AFAIK na start bateria traci do 3% pojemności a pozniej liniowo.

Sprawdze u siebie wersje UCH. U mnie w ustawionej godzinie auto zaczyna szumiec, wiec działa. Masz na desce ikonkę programowania klimatyzacji?
Swoją droga to te 20km to ile jest kW? Zuzycie prądu przez klime tez dobrze widać w CanZE
Ikonkę mam, ale w okolicach zadanej godziny nie widać ani nie słychać żadnego efektu (deska rozdzielcza wyciemniona, żadnego szumu spod maski, zerowy pobór prądu z gniazdka).

Co do zużycia energii, to ciepłe powietrze zaczyna lecieć z nawiewów po ok. 5km spokojnej jazdy. Przez ten czas (jadąc 50km/h) tracę min. 30km zasięgu (a pierwsze km to dosłownie w oczach znikają, co parę sekund jeden). Gdy rano testowo ruszam zimnym autem i grzania nie włączam, to kilometry zasięgu znikają znacznie wolniej - a zakładam, że na nagrzanie baterii samochód w obydwu sytuacjach zużywa tyle samo kWh.

W CanZE w trakcie jazdy nie patrzę - w sumie to szkoda, że nie da się go włączyć w jakimś trybie rejestracji danych przez zadany czas, żeby potem to przejrzeć jak się nie prowadzi.

W nowej wersji myRenault widzę za to czerwony wykrzyknik przy ikonce „komfort” - szkoda, że nigdzie nie mogę znaleźć co on znaczy :)
 

Attachments

  • DABBB15D-0D20-4724-9B2D-C9E5F550DF7D.png
    DABBB15D-0D20-4724-9B2D-C9E5F550DF7D.png
    1 MB · Liczba wyświetleń: 10

stw

Nowy na Forum
Dla potomnych - aktualizacja: Renault Polska zgłosiło mój problem do Francuzów, ci przysłali jakąś aktualizację oprogramowania dla mojego VINu, dzisiaj w RRG Puławska panowie spróbowali to wgrać ale że się nie wgrywało, to wymienili moduł UCH. Po tej operacji sterowanie klimą zaczęło działać (i wg harmonogramu i z aplikacji myRenault). Jedyne co, to zgodnie z wiedzą panów z RRG (a wbrew instrukcji obsługi) zdalna klima nie włącza się przy braku podłączenia kablem (wg instrukcji wciąż powinna działać, nawet bez kabla, jeśli bateria jest powyżej 40%). Mi to nie przeszkadza, bo i tak samochód będzie przy domu stał praktycznie zawsze z wpiętym evse.
 
Top