Źródło 12V

Lupin

Zadomawiam się
Cześć,

odbieram w tym miesiącu TM3LR — a przynajmniej taką mam nadzieję — i będę musiał podłączyć do niej kilka akcesoriów, które wymagają zasilania. Część z nich potrzebuje go tylko, gdy samochód jest włączony, część trochę dłużej*. Potrzebuję więc dwóch źródeł zasilania, stałego oraz połączonego z "zapłonem". Nie spodziewam się ogromnego poboru prądu, raczej wszystko zamknie się w 2A.

Widziałem w Internecie sporo poradników, skąd takie zasilanie wyciągnąć, ale część z nich nie jest już dostępna w nowszych modelach Trójek. Czy macie więc jakieś sprawdzone miejsca, w których można podpiąć się do źródeł zasilania? Dużym plusem będzie, jeśli będą w miarę blisko siebie i nie trzeba będzie demontować połowy samochodu, żeby się do nich dostać ;)

M.

* na stałym źródle zasilania będzie zamontowane urządzenie, które odetnie dopływ prądu, gdy napięcie akumulatora spadnie do określonego poziomu — nie rozładuję go do zera ;)
 

Michal

Moderator
* na stałym źródle zasilania będzie zamontowane urządzenie, które odetnie dopływ prądu, gdy napięcie akumulatora spadnie do określonego poziomu — nie rozładuję go do zera ;)
Masz na myśli akumulator 12V czy "trakcyjny"?
W obu przypadkach auto samo o to dba, więc nie wiem po co chcesz kombinować :p
 

Lupin

Zadomawiam się
Masz na myśli akumulator 12V czy "trakcyjny"?
W obu przypadkach auto samo o to dba, więc nie wiem po co chcesz kombinować :p
12V. Widziałem sporo historii, że komuś udało się go rozładować i nie mógł nawet dostać się do auta :unsure:
 

Michal

Moderator
Sam miałem taką historię w styczniu 2021 przy -15C ale z tego co wiem zostało to rozwiązane aktualizacją - od tamtej pory spokój :p
Problem był związany z dodaniem pompy ciepła do TM3 (moje auto to była pierwsza seria z tym dodatkiem) i niedostosowanie doładowywania 12V do zwiększonego zapotrzebowania na moc.
Żeby dostać się do auta potrzebny jest wtedy booser.
 

Lupin

Zadomawiam się
Hm, jeżeli rzeczywiście samochód doładuje sobie aku 12V gdy będzie tego potrzebował, to znacznie uprościłoby to moją instalację. Przygotuję gaśnicę prostownik i przetestuję. Tylko muszę wiedzieć, gdzie się podłączyć :p
 

Michal

Moderator
Coś mi się zaczyna wydawać, że Ty miałeś na myśli odcięcie zasilania tego dodatkowego urządzenia, a ja miałem na myśli tylko auto, bez żadnych dodatków.
Auto powinno doładować 12V po prostu jak wykryje spadek napięcia, ale nie jestem pewny, czy będzie w stanie to wykryć jak Ty podłączysz do akumulatora coś swojego. Wydaje mi się, że pomiar napięcia robi się bez obciążenia, a tu obciążenie będzie cały czas. Coś może świrować ale nie jestem pewny.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Pod tylna kanapa z prawej strony jest duzy plus 12V, Bronek tak pisal.
Ja tylko moge powiedziec ze podlaczona lodowka pod zapalniczke dziala przez 12h i aku sie nie rozladowalo.
 
Top