boa

Pionier e-mobilności
Rozumiem @cooler ale nie popieram. Zawsze ten sam temat:) Ja tam wole dołożyć tą ~godzinę na 1000km i jechać elektrykiem.
100+ km/h prędkość podróżowania, na SuC nawet za granicą wychodzi ~50zł/100km
SuC Nossen, Germany 00:36 odjazd z 60% baterii
Lindau (Bodensee), Germany 6:22 (po ładowaniu do 67%)
W sumie 592.2km i czas 5:46 (i 6% więcej w baterii niż na starcie)

Tez bym wolał minivana ale w EU nie robią:) Przefiltorwałem na EV Dtabase i dla mnie (szybkie auta, 5+ osób z przyzwoitym ładowaniem) to tylko te 4 :
Tesla Model X
NIO EL8 Long Range
Mercedes-Benz EQS SUV 580
Kia EV9 GT-Line

KIA oczywiście najtańsza
Przy czym duża różnica w bagażnikach na korzyść EV9, tak jak przestrzeń / kubatura dla podróżujących osób
 

cooler

Pionier e-mobilności

Ev3

Pionier e-mobilności
Jak przesadzone? Tam gdzie spalinowym autem dojedziesz z jednym tankowaniem połączonym z dłuższym odpoczynkiem tu musiałeś co mniej niż 2h co chwila stawać?
Pasuje akurat.
Taki sam czasookres przewiduje sam samochód na odpoczynek.
 

Piotrek_Sl

Posiadacz elektryka
Porównuję do czegoś większego niż EV9, w trasy od paru lat jeżdżę Toyotą Sienną, ~300KM V6 i ona przy prędkościach autostradowych 130-150 pali około 10 litrów (latem), nie wiem jak taki GLS może palić 20l na trasie, w mieście pewnie tak ale na trasie raczej nie. Sienna w mieście to 12-13l. Cd Sienny to 0,3, więc nieźle jak na taką szafę. I to nie jest najnowsza Sienna, bo ta hybrydowa jest słabsza (~245KM), ale pali na autostradzie już bliżej 6-7l.
Przy takim spalaniu jak w mojej 80 litrowy zbiornik pozwala przelecieć taką trasę na jeden postój, zwykle po ok. 600km jazdy autostradą staję na tankowanie połączone z siusiu - to tylko ~4h jazdy przez Polskę lub 4.5-5h jazdy np przez Austrię lub Włochy.
Dalej taniej niż EV9, nawet uwzględniwszy pierwszą nogę na własnym prądzie :) - kolega napisał że koszt ~60PLN/100km - a to przy obecnej cenie 5.58 ostatnio tankowanej to ponad 11/100km.

Nie to że się cieszę że tak jest, po prostu pokazuje jak daleka droga jeszcze przed EV żeby zastąpić ICE w dalekiej trasie.
Oczywiście, że spalinowy jest bardziej uniwersalny, tym niemniej, jak się robi 1-2 trasy rocznie, to wg mnie te wady elektryka sa do zaakceptowania. U mnie jest tak, że ciągle ktoś chce się gdzieś zatrzymywać i obawiam się, że to by wypadało pomiędzy ładowarkami, bardziej by mi przeszkadzało nie to ile razy trzeba się zatrzymać, tylko to, że w konkretnych miejscach.
 
Last edited:

boa

Pionier e-mobilności
Oczywiście, że spalinowy jest bardziej uniwersalny, tym niemniej, jak się robi 1-2 trasy rocznie, to wg mnie jest to te wady elektryka sa do zaakceptowania. U mnie jest tak, że ciągle ktoś chce się gdzieś zatrzymywać i obawiam się, że to by wypadało pomiędzy ładowarkami, bardziej by mi przeszkadzało nie to ile razy trzeba się zatrzymać, tylko to, że w konkretnych miejscach.
Kluczowa odpowiedź u każdego powinna być o wykorzystanie auta. Jak 5% czy 15% tras długich, to po co męczyć się z ice przez 85-95% czasu / przebiegu? Koszty przy okazji
 

camel

Posiadacz elektryka
Krótkie podsumowanie wakacji w Chorwacji na poniższym planie z ABRP
View attachment 29022

1200 km jazdy, 1h 10 min ładowania wg planu. W rzeczywistości ładowania były dłuższe, bo dzieci. Jazda na tempomacie z prędkością ograniczenie + 20 km/h. Ładowanie wyłącznie na Ionity z użyciem Plug and Charge (poza Vrankovcem działało wszędzie bez problemu). Koszt ładowania 700 zł w jedną stronę (Kia Charge plus Ionity Power), około 60 zł/100km. Zużycie energii około 28kWh/100 - ale nie mierzyłem aptekarsko, bo mnie już to dawno przestało interesować.

Dzieci bardzo zadowolone z jazdy z tabletami - zasłony w oknach i zasłona szklanego dachu robi robotę.

View attachment 29023

Miejsca w aucie jest tak dużo, że bagaże się mieszczą spokojnie pod roletą bagażnika.

Podsumowując:
Komentarze, że auto się nadaje wyłącznie do jazdy tylko wokół komina są mocno przesadzone. Autko jest bardzo fajnym i wygodnym autem rodzinnym spełniającym swoje zadanie bardzo dobrze. Lagi po 2-3h są komfortowe dla kierowcy i dzieci i osobiście nie mam żadnych obaw jechać na kolejną wyprawę :)
Rozumiem że ten screen to plan z abrp przed podróżą. A masz historię podróży i ładowania jak było w rzeczywistości?
 

cooler

Pionier e-mobilności
Top