Porównuję do czegoś większego niż EV9, w trasy od paru lat jeżdżę Toyotą Sienną, ~300KM V6 i ona przy prędkościach autostradowych 130-150 pali około 10 litrów (latem), nie wiem jak taki GLS może palić 20l na trasie, w mieście pewnie tak ale na trasie raczej nie. Sienna w mieście to 12-13l. Cd Sienny to 0,3, więc nieźle jak na taką szafę. I to nie jest najnowsza Sienna, bo ta hybrydowa jest słabsza (~245KM), ale pali na autostradzie już bliżej 6-7l.
Przy takim spalaniu jak w mojej 80 litrowy zbiornik pozwala przelecieć taką trasę na jeden postój, zwykle po ok. 600km jazdy autostradą staję na tankowanie połączone z siusiu - to tylko ~4h jazdy przez Polskę lub 4.5-5h jazdy np przez Austrię lub Włochy.
Dalej taniej niż EV9, nawet uwzględniwszy pierwszą nogę na własnym prądzie

- kolega napisał że koszt ~60PLN/100km - a to przy obecnej cenie 5.58 ostatnio tankowanej to ponad 11/100km.
Nie to że się cieszę że tak jest, po prostu pokazuje jak daleka droga jeszcze przed EV żeby zastąpić ICE w dalekiej trasie.