Zużycie energii na drogach w Polsce i za granicą

alekwo

Nowy na Forum
Rzadko się zgadzam z kolegą Ronin, ale tu ma 100% racji: większość wiatrów w naszym rejonie Europy wieje z zachodu. Więc na zachód jedziecie pod wiatr (zerknijcie jak startują samoloty i jak przeważnie ułożone są pasy startowe w Europie), a wracając np. z DE do PL jedziecie z wiatrem (więc zużycie jest mniejsze, czy to w ICE czy w BEV):

Moje obserwacje są z tras robionych w ciągu jednego dnia i są takie same przy jeździe w obu kierunkach (PL->DE->NL i NL->DE->PL). Robiłem tą trasę 10 razy (5 razy tam i 5 razy z powrotem) na przestrzeni ostatnich 2 lat. Nie spieszę się, jeżdżę dość równo, w PL i DE na tempomacie ustawionym na około 120 praktycznie przez cały czas. Mogły oczywiście być jakieś różnice pogodowe, ale zawsze zużycie paliwa w Niemczech było zauważalnie niższe niż w Polsce, więc trudno mi zrzucić to na pogodę czy wiatr.

Natomiast może być różnicą, to, że w DE autostrada A2 ma w dużej części 3 pasy, więc nawet wyprzedzając można jechać równo i nie trzeba specjalnie przyspieszać, jak ktoś z tyłu jedzie szybciej, w PL, częściej trzeba dodać gazu, żeby przypadkiem jakiś król lewego pasa nie musiał się zhańbić jazdą poniżej tego co mu fabryka dała...
 
Top