Zużycie energii Sentry Mode podczas dłuższego postoju.

KrzysztofFly

Moderator
Tak więc w nawiązaniu do tematu zużycia energii przez samochód z włączonym Sentry Mode, zostawiłem samochód na parkingu lotniskowym w Poznaniu 30.05, o godzinie 01:00 ze stanem baterii 61%. Wcześniej przejechałem z domu 190 kilometrów od poziomu 100%. Tak więc energii w akumulatorze miałbym z palcem w du..., na powrót do domu. Postanowiłem jednak, że zostawię samochód z włączonym trybem SM, podczas pobytu za granicą co jakiś czas sprawdzałem poziom naładowania akumulatora w samochodzie i zauważyłem ubytek na poziomie 6-7% na dobę. 5.06 o godzinie 17-tej z minutami dostałem w aplikacji powiadomienie, że Sentry Mode został wyłączony z powodu spadku poziomu naładowania akumulatora do 21%. Od tego czasu przez następną dobę poziom naładowania spadł do wartości 20%, z takim więc stanem naładowania akumulatora, wystartowałem odwiedzić SuC w Poznaniu, aby naładować akumulator na powrót do domu. Jeśli nie mylę się w obliczeniach, to w ciągu 160 godzin, poziom naładowania spadł o 40%, co daje 0,25% na godzinę (oczywiście chodzi o Model Y LR).
Podsumowując, 6% dziennie w przypadku dłuższego postoju to jednak nie jest mało. Aczkolwiek to już każdy musi sam podjąć decyzję, czy wyłączyć dozór, oszczędzając tym samym energię w akumulatorze, czy też czuć się trochę spokojniej wiedząc, że najprawdopodobniej nagra się ewentualne zdarzenie powodujące uszkodzenia samochodu.
 

aadamuss

Posiadacz elektryka
Zależy jeszcze od tego ile osób kręci się przy samochodzie. Jak mam auto w garażu gdzie nikt nie chodzi to spadek baterii nie jest duży.
 

KrzysztofFly

Moderator
Zależy jeszcze od tego ile osób kręci się przy samochodzie. Jak mam auto w garażu gdzie nikt nie chodzi to spadek baterii nie jest duży.
Zapewne ma to jakieś znaczenie, bo jednak jak zauważa jakiś ruch to rozświetla ekran i LED-y dookoła, myślę jednak, że to już nie będzie aż tak wielka różnica.
Ja u siebie w domu w garażu mam oznaczona lokalizację jako dom i tam nie monitoruje otoczenia.
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Ja zaobserwowałem że podczas wyjazdu na Litwę pomimo włączonego sentry mode non-stop zużycie energii było dużo mniejsze niż w Polsce.

Ciekawe było to że na żadnym z nagranych filmików nie było widać czerwonej kropki sygnalizującej moment "zbliżenia".

O ile dobrze pamiętam gdzieś w ustawieniach jest chyba opcja dot. tej czerwonej kropki, może ona zużywa więcej energii na obliczenia (no i zostaje pytanie czemu sama się wyłączyła na Litwie).
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Nie wiem na 100% ale przypuszczam/czytałem itp... że czerwona kropka jest jak mamy ustawione rejestrowanie na Auto. Nie jestem pewien, ale wtedy gdy coś się zbliży to jest ten marker? Albo coś mi się piepsz..
 

tuwxyz

Fachowiec
Z moich obserwacji wynika, że są dwa tryby pracy Sentry. Jeden z wykorzystaniem kamer i alarmu, a drugi korzystający tylko z alarmu. W pierwszym trybie sentry nagrywa klipy, gdy ktoś się zbliży do samochodu. W drugim musiałaby chyba polecieć szyba, albo szarpanie za klamkę (w tym trybie jeszcze mi nigdy nic nie nagrało). Oczywiście pierwszy tryb potrafi wpierdzielić 6% baterii na dobę.
 

danielm

Pionier e-mobilności
Tak więc w nawiązaniu do tematu zużycia energii przez samochód z włączonym Sentry Mode, zostawiłem samochód na parkingu lotniskowym w Poznaniu 30.05, o godzinie 01:00 ze stanem baterii 61%. Wcześniej przejechałem z domu 190 kilometrów od poziomu 100%. Tak więc energii w akumulatorze miałbym z palcem w du..., na powrót do domu. Postanowiłem jednak, że zostawię samochód z włączonym trybem SM, podczas pobytu za granicą co jakiś czas sprawdzałem poziom naładowania akumulatora w samochodzie i zauważyłem ubytek na poziomie 6-7% na dobę. 5.06 o godzinie 17-tej z minutami dostałem w aplikacji powiadomienie, że Sentry Mode został wyłączony z powodu spadku poziomu naładowania akumulatora do 21%. Od tego czasu przez następną dobę poziom naładowania spadł do wartości 20%, z takim więc stanem naładowania akumulatora, wystartowałem odwiedzić SuC w Poznaniu, aby naładować akumulator na powrót do domu. Jeśli nie mylę się w obliczeniach, to w ciągu 160 godzin, poziom naładowania spadł o 40%, co daje 0,25% na godzinę (oczywiście chodzi o Model Y LR).
Podsumowując, 6% dziennie w przypadku dłuższego postoju to jednak nie jest mało. Aczkolwiek to już każdy musi sam podjąć decyzję, czy wyłączyć dozór, oszczędzając tym samym energię w akumulatorze, czy też czuć się trochę spokojniej wiedząc, że najprawdopodobniej nagra się ewentualne zdarzenie powodujące uszkodzenia samochodu.
pomijając sentry to wybudzanie auta aplikacją też znacznie podnosi zużycie energii (gdy sentry wyłączone)
 

nabrU

Moderator
Jakby na Wasze zamówienie ;):

1686345488959.png

Czyli to jakieś 208W na godzinę
 
Top