Zużycie energii w Mach-E

Dawid1991

Zadomawiam się
A rozpracowaliście już dane z aplikacji i z komputera pokładowego?
Są faktycznie dobre czy trzeba brać jakąś poprawkę na nie?
I czy może ktoś z was przeliczył sobie dodane kilometry/% i jakiej faktycznie pojemności jest bateria?
 

vwir

Pionier e-mobilności
Kompletnie nie chce mi się w to bawić. Nigdy się zresztą nie bawiłem. Wiem, że moje auto przejedzie ok. 300km (autostrady+krajówki). Zimą mniej. Jakie to oznacza zużycie i pojemność baterii - to schodzi na dalszy plan.

Licząc pojemność baterii weź pod uwagę spory bufor na dole. Swoją drogą - Mach-E nie wyświetla żółwika jak leaf. Zamiast tego wywala czerwony napis, że należy się zatrzymać w bezpiecznym miejscu. Oczywiście niewiele to oznacza - auto nadal jedzie.

Edit: tak się zachowuje Mach-E gdy zabraknie prądu:
Czyli jednak potrafi wyświetlić żółwika. Tak daleko jeszcze nie byłem. Szkoda, że nie powiedział, ile mil przejechał na 0%. 45 minut mało mówi - jeśli kręcił się z prędkością 3mph to daleko nie pojechał. Wspomniany żółwik:
1669186621918.png
 
Last edited:

deszczur

Zadomawiam się
u mnie na większej baterii RWD podaje 450 , mam go od 3 dni i trochę zawiedzony jestem, gdzie obiecywane 610 ? W ogóle nówka u dealera na starcie pokazała 500. planowałem jeździć po Polsce na luzie, a tu widzę, że luz będzie dużo mniejszy niż myślałem. Jal wjadę na trasę to będzie nie 450 a 300. A to już tylko znośny zasięg
Czesc,
moj (ER) ostatnio przy 80% pokazywal 245km. ;-)
 

AnataresLoren

Nowy na Forum
W wakacje: trasa Szlachtowa koło Szczawnicy - Warszawa ok 430 km na 1 ładowaniu i jeszcze zostało 3%. Na trasie 100km/h na tempomacie na przez pierwszy odcinek zanim się doczłapałem do krajówki to 50km/h. Były super warunki.

W zimę przy 80% pokazuje mi 175km. Ale chyba wyczuwa, że będzie grzał siedzenia na maksa i temp na 25:)

Co do letniego zasięgu to jestem pozytywnie zaskoczony, w zimę myślałem, że będzie jednak ok 200km, choć podejrzewam, że jakby to jechać na 1 raz a nie tak jak jeżdżę, że kilkakilometrów i grzanie od nowa to by to 200 przejechał.

I zgadzam się z którymś przedmówcą: mi na 100% też trzyma najdłużej.
 

mALEK

Pionier e-mobilności
o aktualizacji softu zauważyłem jedną rzecz - w whisper po wyłączeniu one pedal drive auto praktycznie nie hamuje po zdjęciu nogi z pedału gazu. Nie zachowuje się jak spaliniak z automatem (tak było przed aktualizacją) tylko jak manual, w którym wrzuciliśmy luz. Dziwne uczucie, ale zdecydowanie służy zwiększeniu zasięgu. Każdy manewr trzeba wtedy planować z wyprzedzeniem, ale zużycie prądu jest niskie.
a nie jest tak, ze jak wylaczamy 1P, zalaczamy L, aby zwiekszyc rekuperacje? przynajmniej tak instruckja sugeruje ;) domyslnie uzywam 1P, ale potestuje z ciekawosci.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Jeszcze raz: porównuję to co było przed aktualizacją do tego co jest po aktualizacji. Przed aktualizacją mocniej hamował po zdjęcu nowgi z gazu (bez wciskania L) niż robi to po aktualizacji. Po aktualizacji bez okresowego wciskania L nie da się jeździć bez 1P.
 

Dawid1991

Zadomawiam się
Kilka dni temu jechałem do Warszawy.
Start o 6:30. Auto podłączone do ładowarki i wcześniej nagrzane, więc prądu nieubyło. Temperatura całej podróży to od -8 do -12, więc warunki bardzo zimowe jak dla nas😀
Podróż około 30% miasto, 30% 90-100km/h, 40% 120-130km/h.
W środku siedzenia powłaczane oraz ustawione 20stopni. Auto na początku pokazywało zasięg 280 km. Ale finalnie zrobiłem ok310-320 km więc jestem naprawdę zadowolony. Zasięg wolniej ubywał niż przejechane kilometry. Oczywiście po drodze parę razy się zatrzymywałem więc znów musiał się od nowa dogrzewać. Mam wersję GT. Zużycie jakie mi pokazywał to ok.29kwh.

Jak dla mnie to wystarczający zasięg
 
Top