Zużycie prądu zimą Y LR

kamils48

Nowy na Forum
Wrócilismy z Solden.
Średnie spalanie około 23-24 Kwh. 4 łądowania po drodze. zasieg max 320 km. srednia temp -4.
Generalnie cieżko się jedzie tyle km 110-120 km/h.
powrót w śnieżycy od samego Solden do Wawy.

Z plusów samochód trzxyma sie drogi jak po**bany :)
 

to_masz

Posiadacz elektryka
Generalnie cieżko się jedzie tyle km 110-120 km/h
Ale, że tyle jechałeś, bo warunki, czy w PL słabo z ladowarkami, a w Austrii ograniczenia, czy żeby zaoszczędzić kW?
 

Riki83

Zadomawiam się
czyli moja koncowka 2021 roku... i poprzednik nie garazowal... wczoraj tez na minusie mocnym bo -9.... ale z cieplego garazu na 100% naladowany. przejechalem 300 i zostalo 15%.
 

KrzysztofFly

Moderator
Wrócilismy z Solden.
Średnie spalanie około 23-24 Kwh. 4 łądowania po drodze. zasieg max 320 km. srednia temp -4.
Generalnie cieżko się jedzie tyle km 110-120 km/h.
powrót w śnieżycy od samego Solden do Wawy.

Z plusów samochód trzxyma sie drogi jak po**bany :)
Jak dasz radę i masz czas, to napisz trochę więcej, jaką wybrałeś trasę (w obie strony), gdzie ładowałeś i jak długo, w jakim przedziale %, itp. Pytam, bo startuję w sobotę do Madonny i zaczynam dzisiaj pomału rozplanowywać trasę (sprawdzam infrastrukturę SuC, na całej trasie).
 

kamils48

Nowy na Forum
bez boxa, 4 osoby na pokładzie, załadowany full. 4 łądowania po drodze, zawsze do 80 %
nie ma sensu łądowac wiecej niż 80% na SC
Optymalnie jest do 60% wtedy to realne 20min.i jazda dalej.
 

PowerFlw

Zadomawiam się
Panowie, mała aktualizacja z kolejnej trasy (Podróż B). Nieco niższa prędkość (120 km/h na tempomacie vs 135 km/h) i trochę wyższa temp (+3C vs -1C) a rezultaty diametralnie inne... ostatnie 82 km na drogach lokalnych. Żadnych zmian w aucie. To samo ciśnienie itp...

Czy kilka stopni C podwyższa zużycie aż o 25%? A może to śnieg leżący na drodze który powoduje większy opór?

IMG_0226.jpg
 

wojtkow

Pionier e-mobilności
Nie, to kilka kilometrów na godzinę więcej powoduje taki wzrost. Siła oporu, na przezwyciężenie której potrzebna jest energia zużywana przez pojazd (między innymi oczywiście), rośnie z kwadratem prędkości. 120 vs 135 km w kwadracie daje 26,5% wzrostu tej siły. To daje taki wzrost zużycia energii.
 

PowerFlw

Zadomawiam się
Nie, to kilka kilometrów na godzinę więcej powoduje taki wzrost. Siła oporu, na przezwyciężenie której potrzebna jest energia zużywana przez pojazd (między innymi oczywiście), rośnie z kwadratem prędkości. 120 vs 135 km w kwadracie daje 26,5% wzrostu tej siły. To daje taki wzrost zużycia energii.
ale te +25% zużycia to było właśnie 120 km/h (przejazd 2 w tabeli poniżej). 135 km/h to zużycie po 30+ kW/h

Started At (CET)Starting Battery (%)Ending Battery (%)Average Outside Temperature (°C)Average Speed (km/h)Max Speed (km/h)Distance (km)Total Energy Used (kWh)Average Energy Used (Wh/km)
25.11.2023 21:548012-1.55106126196.6953.52272
25.11.2023 09:0077110.22116142207.4451.59249
25.11.2023 19:3196130.36121174206.9564.38311
25.11.2023 06:339616-0.33114150193.3362.63324
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Ten test ma wady. Widać że trasy w małym odstępie od poprzedniej mają lepsze wyniki bo auto nagrzane. Dodatkowo pewnie kierunek jest inny i ciekawe jak wysokość. Ja jadąc do miasta mam 155 a wracając 185 bo jest chyba 20 metrów różnicy między na 6km.
 
Top