Ale, że tyle jechałeś, bo warunki, czy w PL słabo z ladowarkami, a w Austrii ograniczenia, czy żeby zaoszczędzić kW?Generalnie cieżko się jedzie tyle km 110-120 km/h
Jak dasz radę i masz czas, to napisz trochę więcej, jaką wybrałeś trasę (w obie strony), gdzie ładowałeś i jak długo, w jakim przedziale %, itp. Pytam, bo startuję w sobotę do Madonny i zaczynam dzisiaj pomału rozplanowywać trasę (sprawdzam infrastrukturę SuC, na całej trasie).Wrócilismy z Solden.
Średnie spalanie około 23-24 Kwh. 4 łądowania po drodze. zasieg max 320 km. srednia temp -4.
Generalnie cieżko się jedzie tyle km 110-120 km/h.
powrót w śnieżycy od samego Solden do Wawy.
Z plusów samochód trzxyma sie drogi jak po**bany![]()
ale te +25% zużycia to było właśnie 120 km/h (przejazd 2 w tabeli poniżej). 135 km/h to zużycie po 30+ kW/hNie, to kilka kilometrów na godzinę więcej powoduje taki wzrost. Siła oporu, na przezwyciężenie której potrzebna jest energia zużywana przez pojazd (między innymi oczywiście), rośnie z kwadratem prędkości. 120 vs 135 km w kwadracie daje 26,5% wzrostu tej siły. To daje taki wzrost zużycia energii.
Started At (CET) | Starting Battery (%) | Ending Battery (%) | Average Outside Temperature (°C) | Average Speed (km/h) | Max Speed (km/h) | Distance (km) | Total Energy Used (kWh) | Average Energy Used (Wh/km) |
25.11.2023 21:54 | 80 | 12 | -1.55 | 106 | 126 | 196.69 | 53.52 | 272 |
25.11.2023 09:00 | 77 | 11 | 0.22 | 116 | 142 | 207.44 | 51.59 | 249 |
25.11.2023 19:31 | 96 | 13 | 0.36 | 121 | 174 | 206.95 | 64.38 | 311 |
25.11.2023 06:33 | 96 | 16 | -0.33 | 114 | 150 | 193.33 | 62.63 | 324 |