Zużycie TM3 według Daniela Grzyba

danielm

Pionier e-mobilności
do tego wiatr - przy tej prędkości ma największy wpływ na zużycie oprócz podjazdów

jego opór rośnie kwadratowo wraz ze wzrostem prędkości
moja tm3 2019 bez pompy ciepła w testach 10km odcinków na autostradzie z wiatrem 236Wh/km, pod wiatr 276Wh/km przy 140km/h na tempomacie, asfalt suchy, temperatura 7stopni
 

Michal

Moderator
Ja jeszcze dodam, że cennik ev-rent jest bardzo słaby jak bierzesz poniżej 7 dni, więc jeśli ktoś jest zainteresowany sprawdzeniem auta, to polecam vcentrum.
Przykładowo TMY AWD
ev-rent 1099 zł / dzień
vcentrum 690 zł / dzień (37% taniej) :p

Nawet powyżej 7 dni vcentrum wychodzi taniej, a auto odbierasz blisko centrum Warszawy, a nie na obrzeżach.
 

STMS

Pionier e-mobilności
jeżeli faktycznie taka była średnia to jest tylko 1 wytłumaczenie - profil wysokości i wiatr w plecy - to musiałby być wyjątkowo sprzyjające warunki
 

Michal

Moderator
Wg Google Bramki Balice - Bramki Brzęczkowice to 55 km, czas przejazdu to 23m 32s, jaka średnia prędkość?

GPT-4:
Aby obliczyć średnią prędkość, należy podzielić odległość przez czas. W tym przypadku odległość wynosi 55 km, a czas przejazdu to 23 minuty i 32 sekundy.

Przekształćmy czas na godziny:
23 minuty to 23/60 godziny, ponieważ 1 godzina ma 60 minut.
32 sekundy to 32/3600 godziny, ponieważ 1 godzina ma 3600 sekund.

Teraz dodajmy te wartości:
23/60 + 32/3600 ≈ 0.3889 godziny

Teraz możemy obliczyć średnią prędkość, dzieląc odległość przez czas:
średnia prędkość = odległość / czas = 55 km / 0.3889 h ≈ 141.4 km/h

Średnia prędkość wynosi około 141.4 km/h.
Na pewno? Mi wychodzi że jechałeś średnio 125 kmh i nie musiałem wklejać 20 linijek chat GPT, tylko użyłem kalkulatora jak jaskiniowiec :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
Do tego jechałeś z wiatrem 10-15 km/h, czyli prędkość faktycznie tak jakby 110-115 km/h ;)

Właśnie o to chodzi, że ludzie biorą sobie takie dane z dupy, a później twierdzą, że jest jakieś zużycie, a tak nie jest ;) i inni się później dziwią, że ich auto zużywa więcej energii niż miało...
1683731098741.png
 
Last edited:

Kameleon

Zadomawiam się
155 Wh/km w Mysłowicach (A4) po trasie autostradą A4 z Krakowa. Prędkość jazdy dopuszczalna (140), Autopilot plus moje zjeżdżanie na prawy pas żeby kogoś puścić z tyłu.
Jest blisko prawdy
Ale Wy rozumiecie na czym polega średnia czy szkołę skończyliście na podstawowej? Chodzi o to, że Daniel (oprócz tego, że chciał podkoloryzować/skłamać albo jest po prostu niekompetentny) miał prawdopodobnie średnią na poziomie 80-90km/h przy zużyciu 14-16kW.
 

Kameleon

Zadomawiam się
moja tm3 2019 bez pompy ciepła w testach 10km odcinków na autostradzie z wiatrem 236Wh/km, pod wiatr 276Wh/km przy 140km/h na tempomacie, asfalt suchy, temperatura 7stopni
I to jest ten kontrast z punktu widzenia praktyka (a nie sprzedawcy) o który pytałem.
 

elektryk

Pionier e-mobilności
jeżeli faktycznie taka była średnia to jest tylko 1 wytłumaczenie - profil wysokości i wiatr w plecy - to musiałby być wyjątkowo sprzyjające warunki
To była średnia z odcinka płatnego autostrady 55 km (czasy z płatności wizyjnej Autopay), nie wiem jaka była na pozostałym odcinku obwodnicy Krakowa (11 km), raczej było pusto bo środek dnia w tygodniu, ale na pewno nie 140.

Chodzi mi o to, że w praktyce jadąc z prędkością dopuszczalną (lub jak widać delikatnie ponad) masz zużycie na poziomie 155 Wh/km przy temperaturze 18C. Także nie krzyżowałbym Daniela jeszcze, może później 🙃

Mam felgi 18 Aero to zapewne trochę pomaga, ale na pewno bardziej pomaga nowy silnik wykonany w technologii Hairpin (3D7 o ile dobrze pamiętam), która jest bardziej efektywna energetycznie (ciut mniejsza moc niż poprzednie edycje SR+, ale wyższa sprawność)
 

STMS

Pionier e-mobilności
moja tm3 2019 bez pompy ciepła w testach 10km odcinków na autostradzie z wiatrem 236Wh/km, pod wiatr 276Wh/km przy 140km/h na tempomacie, asfalt suchy, temperatura 7stopni
nie podałeś najważniejszego parametru - jaki ten wiatr był - strzelam, że okolice 10-15 km/h

jakby był ze 30 czy więcej km/h to różnica byłaby większa

przy 70km/h wiatru jadąc z wiatrem można by było zbliżyć się do średniej 14-16 kWh/100 km przy średniej 140 km/h
 

Michal

Moderator
Praktycznie przy faktycznych 140 kmh trzeba liczyć ze 200 Wh/km.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Kur... To nie jacht żaglowy aby Daniel badał takie parametry. Proponuję wnpm a propos gęstości powietrza z uwzgledniem cząstek stałych... :)
Teraz mnie muchy i owady spowalniają, mam cały zasr przód.
 
Top