Zużycie TM3 według Daniela Grzyba

Bronek

Pionier e-mobilności
Praktycznie Tesla jedzie bardziej rzetelnie, a to widać gdy się jedzie na tempomacie., mając ustawione np 130 w Tesli i w innym ICE to samo. Tesla jedzie na ogół lekko szybciej.
Błąd licznik/GPS jest m/w ok 7 km/h. Tak ludzie twierdzą empirycznie. Owszem co marka czy model może być inaczej. Niemniej Tesla jest bliższa rzeczywistości, co jest niebezpieczne "radarowo". Plus jej "odejście" i łatwo złapać pkt.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
O ile pamiętam to nie może zawyżać (nie musi zaniżać). Ale z uwagi na różne czynniki bezpieczniej dla producentów dać kilka % zapasu.
No właśnie ma zaniżać, chodzi o to żeby kierowcom wydawało się że jadą szybciej niż w rzeczywistości co ma ograniczać ilość i skutki wypadków - tu każdy kilometr mniej się liczy.
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Chyba odwrotnie. Ryzen ma większe zapotrzebowanie energii
Tak, Ryzen ma większe niż Intel Atom, chodziło mi o ekran LCD - 33% mniejsze zużycie energii, ale nie wiem jak to się ma do zwiększenia zużycia Ryzen, z tego co pamiętam po wprowadzeniu Ryzen spadł zasięg wg konfiguratora.
 

Attachments

  • Screenshot_20230510-232624.png
    Screenshot_20230510-232624.png
    392,9 KB · Liczba wyświetleń: 38

Lupus

Posiadacz elektryka
Test syntetyczny na 10km odcinku 4 letnią Teslą to nie jest praktyczny test obecnie sprzedawanych samochodów 2023.

Weź pod uwagę, że te samochody miały sporo iteracji w międzyczasie, 2019 nie ma pompy ciepła, inny silnik, infotainment z 2019 ma dużo wyższe zużycie energii itd.
Tak, Ryzen ma większe niż Intel Atom, chodziło mi o ekran LCD - 33% mniejsze zużycie energii, ale nie wiem jak to się ma do zwiększenia zużycia Ryzen, z tego co pamiętam po wprowadzeniu Ryzen spadł zasięg wg konfiguratora.

Zużycie energii przez takie rzeczy procesor i ekran nie jest raczej pomijalne w zasięgach?
Różne procesory to może 30W różnicy?
Z obrazka wynika że ekran pobiera 6W mniej.
Natomiast auto na jazdę używa mocy rzędu 15000W (15kW).

Zużycie by się zmieniło np. z 15,0 kWh na 15,024 kWh
 

ducarider

Posiadacz elektryka
Ja jeszcze dodam, że cennik ev-rent jest bardzo słaby jak bierzesz poniżej 7 dni, więc jeśli ktoś jest zainteresowany sprawdzeniem auta, to polecam vcentrum.
Przykładowo TMY AWD
ev-rent 1099 zł / dzień
vcentrum 690 zł / dzień (37% taniej) :p

Nawet powyżej 7 dni vcentrum wychodzi taniej, a auto odbierasz blisko centrum Warszawy, a nie na obrzeżach.
Śmiech na sali. 700 za dzień. Można klasę D wynająć.
 

Michal

Moderator
Śmiech na sali. 700 za dzień. Można klasę D wynająć.
Śmiesznie, bo ja nawet nie rozumiem co to ma znaczyć klasa D :p masz na myśli Peugeot 508 albo Mondeo (przykłady aut z Wiki)?
No pewnie można nawet taniej :p
 
Last edited:

STMS

Pionier e-mobilności
Śmiesznie, bo ja nawet nie rozumiem co to ma znaczyć klasa D :p masz na myśli Peugeot 508 albo Mondeo (przykłady aut z Wiki)?
No pewnie można nawet taniej :p
dla kolegi klasa jest ważniejsza niż rzeczywista wartość samochodu - widać lubi podziały klasowe :ROFLMAO:
 

Michal

Moderator
Ale serio, chodzi o to, że można taniej wynająć mondziaka albo passeratti? Bo ja chyba czegoś nie rozumiem :p
 
Top