Zużycie TM3 według Daniela Grzyba

STMS

Pionier e-mobilności
Przejdź się do salonu Lexusa/Toyoty tam zobaczysz że ludzie łykają jak pelikany bajki o tym że "samoładujące" się hybrydy to "lepsze elektryki".

Ludzie nie chcą lub nie umieją szukać i weryfikować informacji, wolą oszczędzać energię nie myśląc i opierając się na zaufaniu (do np. sprzedawcy).

Toyota - chyba już nie bo dostali karę jak pamiętam za takie kłamanie w reklamach

fakt sporo ludzi nie ma pojęcia co się dzieje wokół nich i łykają wszystko co im się powie ale to temat na inną dyskusję
 

STMS

Pionier e-mobilności
poszukałem - fakt komisja etyki uznała reklamę za nieuczciwą i wprowadzającą w błąd ale UOKiK nic z tym nie zrobił narazie

a szkoda - przydałaby się im solidna kara za to :devilish:
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Przejdź się do salonu Lexusa/Toyoty tam zobaczysz że ludzie łykają jak pelikany bajki o tym że "samoładujące" się hybrydy to "lepsze elektryki".

Ludzie nie chcą lub nie umieją szukać i weryfikować informacji, wolą oszczędzać energię nie myśląc i opierając się na zaufaniu (do np. sprzedawcy).
Może trzeba zadawać pytanie „jaki jest czas ładowania przy pustym baku?”
 

Pepek

Posiadacz elektryka
albo sprzedawanie usługi pomocy w zakupie TESLI ... serio takie rzeczy w 2023 roku :ROFLMAO:
No akurat tu może się przydać - nabyłem (po starej jeszcze wtedy cenie, bo teraz widzę jest drożej, ale na firmę, więc wyszło jeszcze taniej) - odebrali ładnie z dworca PKP, podwieźli do Ząbek, w trakcie czekania na myjnie (kolejka spora) przeszkolili z całego autka, różnych ukrytych ficzerków, itp., przy odbiorze w 2 doświadczone osoby przejrzeli dokładnie całe auto, potem jeszcze w Warszawie wyszło, że nie ładuje się na CCS - telefonicznie pomogli ogarnąć serwis Tesli, który przyjął auto jeszcze w ten sam dzień odbioru do serwisu i dał na weekend zastępcze TMYP. Myślę, że to ostatnie (patrząc tu na forum na doświadczenia innych z polskim serwisem) sam to bym se mógł w apce umówić i czekać z m-c albo i lepiej bez działającego szybkiego ładowania w trasach. Także ja osobiście nie żałuję tej decyzji.
 

mm-tesla

Posiadacz elektryka
1683880423542.png


Y 204Wh/km

--

1683880486995.png


Y 209 Wh/km

--

1683880531667.png


Y 223 Wh/km

--

1683880585888.png


Y 222 Wh/km


jak widzicie wyżej... nawet nie mając średniej 120km/h nie da się zejść Y poniżej 200 Wh/km, wątpię że 3 RWD da się aż tak niżej bo o 1/3.


Na całej mojej trasie 2000km jest około 200 Wh/km, przy średniej 115km/h. Jadąc średnio te 25km/h więcej myślę, że zużycie byłoby 240-250Wh/km, nawet jeżeli założyć jakieś super optymistyczne scenariusze to nie ma szans 140 Wh/km przy średniej 140km/h w 3 RWD.
 

STMS

Pionier e-mobilności
No akurat tu może się przydać - nabyłem (po starej jeszcze wtedy cenie, bo teraz widzę jest drożej, ale na firmę, więc wyszło jeszcze taniej) - odebrali ładnie z dworca PKP, podwieźli do Ząbek, w trakcie czekania na myjnie (kolejka spora) przeszkolili z całego autka, różnych ukrytych ficzerków, itp., przy odbiorze w 2 doświadczone osoby przejrzeli dokładnie całe auto, potem jeszcze w Warszawie wyszło, że nie ładuje się na CCS - telefonicznie pomogli ogarnąć serwis Tesli, który przyjął auto jeszcze w ten sam dzień odbioru do serwisu i dał na weekend zastępcze TMYP. Myślę, że to ostatnie (patrząc tu na forum na doświadczenia innych z polskim serwisem) sam to bym se mógł w apce umówić i czekać z m-c albo i lepiej bez działającego szybkiego ładowania w trasach. Także ja osobiście nie żałuję tej decyzji.
no to jeszcze zdradź ile ta usługa Cię kosztowała
 

Ja6ek

Zadomawiam się
View attachment 10736

Y 204Wh/km

--

View attachment 10737

Y 209 Wh/km

--

View attachment 10738

Y 223 Wh/km

--

View attachment 10739

Y 222 Wh/km


jak widzicie wyżej... nawet nie mając średniej 120km/h nie da się zejść Y poniżej 200 Wh/km, wątpię że 3 RWD da się aż tak niżej bo o 1/3.


Na całej mojej trasie 2000km jest około 200 Wh/km, przy średniej 115km/h. Jadąc średnio te 25km/h więcej myślę, że zużycie byłoby 240-250Wh/km, nawet jeżeli założyć jakieś super optymistyczne scenariusze to nie ma szans 140 Wh/km przy średniej 140km/h w 3 RWD.
Sprawdziłem w Tessie również, na jednym przelocie po drodze szybkiego ruchu non stop.. dystansie Łódź->Kąty Wrocławskie, miałem przy 156kw/km. Wiatru nie mierzyłem temp. 8-16 stopni. Prędkość średnia 116 km/h. Wiec wygląda że przy podobnych warunkach RWD 3 jest oszczędniejsze o jakieś 4 KW na setkę względem Y, co ma uzasadnienie, Y większy i cięższy. Czy latem da się otrzymać 160 kw/h przy 130-140 średniej w RWD, może się dać, wbrew pozorom, ale zakładam bliżej 170 kw/h.
 

gim-kg

Pionier e-mobilności
No akurat tu może się przydać - nabyłem (po starej jeszcze wtedy cenie, bo teraz widzę jest drożej, ale na firmę, więc wyszło jeszcze taniej) - odebrali ładnie z dworca PKP, podwieźli do Ząbek, w trakcie czekania na myjnie (kolejka spora) przeszkolili z całego autka, różnych ukrytych ficzerków, itp., przy odbiorze w 2 doświadczone osoby przejrzeli dokładnie całe auto, potem jeszcze w Warszawie wyszło, że nie ładuje się na CCS - telefonicznie pomogli ogarnąć serwis Tesli, który przyjął auto jeszcze w ten sam dzień odbioru do serwisu i dał na weekend zastępcze TMYP. Myślę, że to ostatnie (patrząc tu na forum na doświadczenia innych z polskim serwisem) sam to bym se mógł w apce umówić i czekać z m-c albo i lepiej bez działającego szybkiego ładowania w trasach. Także ja osobiście nie żałuję tej decyzji.
Ja nie widzę w tym nic złego. Przy systemie sprzedaży Tesli, jeżeli ktoś chce być za dodatkową opłatą obsłużony jak u dilera to dlaczego nie. Daniel tutaj przyjął na siebie role sprzedawcy jak u innych producentów.
Myślę, że to nawet dobry biznes. Jedni bedą chcieli sami (taniej) odebrać samochód, inny będą woleli (drożej) pełną obsługę.
 
Top