Żwawy elektryk dla rodziny 2+3

LukaszW

Nowy na Forum
Witajcie!

Potrzebuje rady - jakie auta elektryczne pomieszczą z tyłu trzy foteliki przodem do kierunku jazdy? Mam trójkę synów, 8+4+4 lata. Miałem Ev6, teraz jeździmy Jaguarem I-Pacem , w obu udało mi się zmieścić trzy foteliki ale w systemie 1 przodem i dwa tyłem, więc środkowe miejsce musiało być tylko relatywnie na tyle szerokie żeby weszła “stopa” od fotelika. Teraz dzieci dorastają i za jakiś rok przesiądą się przodem do kierunku jazdy i… robi się problem. Które auta myślicie mogą ich pomieścić?

Z dodatkowych wymagań to żeby auto było w miarę dynamiczne, niekoniecznie tak jak oba poprzednie (każde podobnie, poniżej 5 na setkę). Rozważam i nowe i używane, budżet też jest w miarę istotny - nowe EX90 czy X pewnie byłyby idealne ale to już dużo za drogo.

Z góry dzięki za pomoc i pomysły do zbadania, liczę też po cichu że ktoś ten temat już może badał i coś pod opowie z doświadczenia :)
 

mattmd

Zadomawiam się
Nie wiem czy ktoś o tym nie pisał już, ale poprostu pojedzij, podzown po salonach kia. Wiadomo że cena 320tys na internecie odstrasza natomiast, z 2-3 miesiące temu byly do wyrwania samochody z 2023r. Bliżej 200tys. - nie wiem jak jest teraz ale warto popytać
,
 

Nikodem

Fachowiec
Ev9 się przyglądam, ale ponoć produkcja wstrzymana, zostało kilka sztuk na środku (chyba wszystkie 6 osobowe). No i jednak nadal dosyć drogie, zastanawiam się czy nie znajdzie się coś trochę mniejszego/tanszego.

Dzięki za inne polecajki, zerknę na Peugeota bo w ogóle nie myślałem o stellantisie. Choć obawiam się że przeskok na fwd to coś czego chciałbym uniknąć… :)

Któryś chińczyk ma więcej miejsca z tyłu?
Dzisiaj do mnie dzwonili z Krotoskiego - mają w Wawie ostatnią sztukę w jakieś mega promocji, a że jeździłem nim kilka tygodni temu to sobie dealer przypomniał. Może dobry moment aby wywalczyć poważny rabat.
 

boa

Pionier e-mobilności
Nie wiem czy ktoś o tym nie pisał już, ale poprostu pojedzij, podzown po salonach kia. Wiadomo że cena 320tys na internecie odstrasza natomiast, z 2-3 miesiące temu byly do wyrwania samochody z 2023r. Bliżej 200tys. - nie wiem jak jest teraz ale warto popytać
,
bliżej 300, a nie 200, chyba że wersja Earth, ale imho warto dopłacić do gt-line, rlx i pns najlepiej też mieć, bo potem można czuć niedosyt, katalogowo to pod 400
 

Wasp

Posiadacz elektryka
Zerknij tutaj:

Ja ostatecznie postawiłem na Model Y. Przesiadka z S Maxa. Ale u mnie jedno dziecko jest w foteliku.

Komfort mniejszy, ale na razie jest ok. Główny problem to twarde środkowe oparcie. A fotelik nawet wąski tam nie wchodzi, bo zasłania pasy.
 

boa

Pionier e-mobilności
Zerknij tutaj:

Ja ostatecznie postawiłem na Model Y. Przesiadka z S Maxa. Ale u mnie jedno dziecko jest w foteliku.

Komfort mniejszy, ale na razie jest ok. Główny problem to twarde środkowe oparcie. A fotelik nawet wąski tam nie wchodzi, bo zasłania pasy.
Jesteście się w stanie zapakować na wyjazdy? Bardzo minimalistycznie musicie planować
 

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
W TMY jest ta sama kanapa jak TM3 więc też 3 foteliki wejdą. Moim zdaniem używana tesla z polskiego salonu to dobry deal, o ile nadal rozważasz zakup używki. W TMY oczywiście będzie mniejszy zasięg, ale to już kwestia jaką stope masz.
 

boa

Pionier e-mobilności
Trzecie dziecko jest zwolnione z obowiązku jazdy w foteliku, poza tym 8-latek może jeździć z podkładką (≥125 cm), która może być bez ISOFIX, albo np. ze Smart Kid Belt. Ja Modelem Y wożę dwóch chłopaków, ale jak jakieś trzecie trzeba, to nie ma problemu.
Przepisy o ile kojarzę nakazują fotelik do 150 cm; podkładki możesz mieć bez isofixa, kiedyś w ogóle nic nie było i dzieci jeździły na kolanach. Ale wydaje mi się, że generalnie rodzicom powinno chodzić o bezpieczeństwo dzieci, a nie przepisy czy łatwość itd. Jestem zwolennikiem fotelików tak długo jak się da sensownie dla danego dziecka i polecam poczytać w temacie. W Skandynawii to już w ogóle jest kosmos, bo wożą nawet starsze dzieci tyłem do kierunku jazdy
 
Top