Tesla - akumulator pokładowy 16 V

6a8

Posiadacz elektryka
Rzeczowe i przystępne omówienie akumulatora pokładowego 16V
warto obejrzeć aby mieć świadomość tego co mamy, i jak należy się z tym obchodzić.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Podłączałem BlackDecker i spoko

f-black-decker-kompresor-automotive-asi300-qs.jpg
 

Bronek

Pionier e-mobilności
powinna dac 230
na wejściu napiecie kiedy działa jest zawsze od do. Ponizej pewnej wartosci sie wyłączy, piszcząc ostrzegawczo. aby nie z zniszczyć akumulatora. to jest w specyfikacji przetwornicy

Sa inne kwestie jaka ta przetwornica jest, im bardziej chińska w sensie tanio/chińska tym może być mnie sprawna.
sinus pelny czy modyfikowany? nie ma to znaczenia ale te z pelnym dają wieksza gwarancje jakości prądu. i czasem wykonania
Niemniej 230v powinno być o ile zadziała na 16v na wejściu . 12stka na 15 działała mi.
Inaczej spali sobie bezpiecznik jak nie ma zabezpieczenia innego. Ale sama przetrwa.
przetwornice to niebepieczne urządzenia, lepiej je wyłączać jak nid działają i midc na nje oko
spalilem kilka nie zawsze z mojej winy. Pare kamperow poszlo z dymem przez te cuda
 
Last edited:

Olecki

Pionier e-mobilności
Ja się nie spotkałem z Twoim wpisałem chwalącym Teslę za cokolwiek. Nie wiedziałem też takich od @p0li.
A może nie do końca chcesz zauważyć? Jak pojawi się interesujący wątek na forum i będzie ich za co pochwalić możesz być pewny że to zrobię. Obecnie jednak większość tematów przypomina kółko wzajemnej adoracji gdzie mieszają się różne poziomy fanbojstwa.
 

Michal

Moderator
Gdzie jest taki temat z tym kółkiem wzajemnej adoracji? Pokaż mi jakiś przykład, bo nie wiem o czym piszesz.

Napisać głupoty zawsze jest łatwo ale żeby później to udowodnić to już zaczynają się schody. Tak samo jak Twoje niby chwalenie Tesli po prostu nie istnieje, a teraz twierdzisz, że dlatego, że niby nie było tematów, w których można było coś pozytywnego napisać.
 

6a8

Posiadacz elektryka
Dyskusja powiedziałbym schodzi trochę w bok. Wróćmy może do sedna. Dla mnie w tym nowym wynalazku najbardziej istotne jest to, że akumulator ma wbudowane zabezpieczenie elektroniczne. Jak na razie, nie znalazłem informacji o charakterystyce tego zabezpieczenia, co może być krytyczne przy podłączaniu różnych gadżetów. Kilka słów dla nie zorientowanych : stosowane powszechnie bezpieczniki topikowe mają charakterystykę zwłoczna , aby się przepaliły musi płynąć większy prąd przez odpowiedni czas. Na przykład dla bezpiecznika 10 A ( czerwony ) potrzebny jest prąd 20 A przez 0.15 do 5 sek ( taki duży rozrzut parametrów ). Im większy prąd - tym czasy krótsze.
Bezpiecznik elektroniczny, może być znaczne czulszy i szybszy w działaniu - czasy pojedynczych mikrosekund, lub lepiej. Może też mieć dobrane inne parametry wyzwolenia. I to jest istotne, bo prawie wszystkie urządzenia przy podłączaniu do zasilania generują prądy przekraczające wartość znamionową ( ze względu na kondensatory w elektronice ). Jak dotąd chyba nie było słychać o problemach przy korzystaniu z dodatkowych urządzeń w samochodach z nowymi akumulatorami, ale dobrze by było wiedzieć dokładnie, jakie są możliwości i granice których lepiej nie przekraczać.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Ja tam mialem pf125p i wysiadl regulator napiecia i bylo 18v w instalacji, akumulator sie zagotowal a radio dzialalo…
99% urzadzen samochodowych wie ze 14-15v w zapalniczce to norma, spora czesc alternatorow przy braku obciazenia daje 14,5v Bronek sprawdzil i pokazal ze jest 15,5v… to nie bedzie generowalo zadnych problemow, no chyba ze podlaczycie jakies (fanbojstwo ON) „chinskie gowno do super mega autka jakim jest tesla” 😉
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Dyskusja powiedziałbym schodzi trochę w bok. Wróćmy może do sedna. Dla mnie w tym nowym wynalazku najbardziej istotne jest to, że akumulator ma wbudowane zabezpieczenie elektroniczne. Jak na razie, nie znalazłem informacji o charakterystyce tego zabezpieczenia, co może być krytyczne przy podłączaniu różnych gadżetów. Kilka słów dla nie zorientowanych : stosowane powszechnie bezpieczniki topikowe mają charakterystykę zwłoczna , aby się przepaliły musi płynąć większy prąd przez odpowiedni czas. Na przykład dla bezpiecznika 10 A ( czerwony ) potrzebny jest prąd 20 A przez 0.15 do 5 sek ( taki duży rozrzut parametrów ). Im większy prąd - tym czasy krótsze.
Bezpiecznik elektroniczny, może być znaczne czulszy i szybszy w działaniu - czasy pojedynczych mikrosekund, lub lepiej. Może też mieć dobrane inne parametry wyzwolenia. I to jest istotne, bo prawie wszystkie urządzenia przy podłączaniu do zasilania generują prądy przekraczające wartość znamionową ( ze względu na kondensatory w elektronice ). Jak dotąd chyba nie było słychać o problemach przy korzystaniu z dodatkowych urządzeń w samochodach z nowymi akumulatorami, ale dobrze by było wiedzieć dokładnie, jakie są możliwości i granice których lepiej nie przekraczać.
W instrukcji mgliście gdzie napisali , za będą komunikaty jak coś po podlaczeniu do gniazda będzie nieadekwatne .Ale ? Mgliście
Niemniej podłączyłem na stałe elektrycznego franka (12v) do cycka plusowego z 15,5 v i od miesięcy jest ok
Skoro piszą 16 A co daje ok 240Wat 250 wat ,to lepiej tego nie przekraczać pobierając prąd.
Dlatego przetworniczk,i to raczej takie zabawkowe do laptopa .Ale w tych przypadkach jestem zwolennikiem podnoszenia napiecia do wartosci wymaganej przez sprzet np do 19v czy 22v w (laptop)
A nie 230 by potem podłączać zasilacz który daje te19 lub np22 v czyli ponownie obniżać. To stata energii na każdym etapie.
 

p0li

Pionier e-mobilności
Dyskusja powiedziałbym schodzi trochę w bok. Wróćmy może do sedna. Dla mnie w tym nowym wynalazku najbardziej istotne jest to, że akumulator ma wbudowane zabezpieczenie elektroniczne.
jesli jest to zrobione "po bozemu" to akku powinien miec wbudowany BMS - jesli tak jest to on dba o to zeby akku sie nie wyladowal za gleboko ani nie naladowal zbyt mocno, dba o temperature i sledzi prady - dodatkowo przez LINbus moze sie komunikowac z VCU i meldowac stany zagrozenia

no ale to tesla - moze wymyslili kolo na nowo?
 

p0li

Pionier e-mobilności
Gdzie jest taki temat z tym kółkiem wzajemnej adoracji? Pokaż mi jakiś przykład, bo nie wiem o czym piszesz.
kazdy w ktorym ktos stwierdzi ze tesla cos zrobila do dupy - od razu zlatoje sie stado sep fanow i tlumacza ze ch..j tam z normami, tesla ze swoim dynamicznym mlodym zespolem zlamala reguly i cos co dzialalo od 100 lat zrobila na nowo, przyjdzie bronek z miernikiem i juz wszystko w porzadeczku - chlopski rozum kolejny raz wygral

dosc drastyczny przyklad jak sie konczy omijanie norm i certyfikatow i stawia na "mlody dynamiczny zespol" moglismy obserwowac ostatnio - nazywal sie titan

ps. od ..stu lat zajmuje sie m.inn. bezpieczenstwem i takie machanie reka na normy czy regulacje troche mnie trigeruje

a co do chwalenia tesli - jak bedzie za co ja pochwalic to sie pochwali - np chwale tesle ze ma drugi najefektywniejszy naped na swiecie
ale jak cos robi do dupy to tez nie bede siedzial cicho zeby nie narazic sie forumowej inkwizycji
 
Top