Dostępne TM3LR z rabatem 9000 zł

gim-kg

Pionier e-mobilności
Panasonic robi ogniwa z chemią NCA (lithium nickel cobalt aluminum). Generalnie wszystko zmierza do wyeliminowania kobaltu, ale niestety coś za coś. Ogniwa LFP nie mają cobaltu, gęstość energetyczna jest dużo mniejsza za to żywotność dwa razy wyższa. Producenci starają się znaleźć rozsądny kompromis i obniżyć cenę baterii.
Ogniwa NCM startowały od 111 albo 333. W tych cyfrach ukryta jest proporcja poszczególnych pierwiastków. Obecna wersja 811 zawiera tylko 10% kobaltu (80% niklu, 10% manganu).
Już od lipca podobno TMY w Chinach będzie miało baterie z ogniwami NCMA od LG. Cena baterii powinna spaść poniżej 100 USD/kWh, a ogniwa NCMA w porównaniu do wcześniejszych niklowych są trwalsze, bezpieczniejsze, szybciej się ładują. Niestety gęstość energetyczna pozostanie podobna.
 

Attachments

  • ADF27BFB-9E01-46BB-B86A-C59D3790B112.jpeg
    ADF27BFB-9E01-46BB-B86A-C59D3790B112.jpeg
    45,2 KB · Liczba wyświetleń: 87
Last edited:

hdenergyy

Nowy na Forum
Panasonic robi ogniwa z chemią NCA (lithium nickel cobalt aluminum). Generalnie wszystko zmierza do wyeliminowania kobaltu, ale niestety coś za coś. Ogniwa LFP nie mają cobaltu, gęstość energetyczna jest dużo mniejsza za to żywotność dwa razy wyższa. Producenci starają się znaleźć rozsądny kompromis i obniżyć cenę baterii.
Ogniwa NCM startowały od 111 albo 333. W tych cyfrach ukryta jest proporcja poszczególnych pierwiastków. Obecna wersja 811 zawiera tylko 10% kobaltu (80% niklu, 10% manganu).
Już od lipca podobno TMY w Chinach będzie miało baterie z ogniwami NCMA od LG. Cena baterii powinna spaść poniżej 100 USD/kWh, a ogniwa NCMA w porównaniu do wcześniejszych niklowych są trwalsze, bezpieczniejsze, szybciej się ładują. Niestety gęstość energetyczna pozostanie podobna.
Gdyby tak było jak piszesz, taki wykres nie miałby miejsca ;) A jednak LG to na ten moment najgorszy wariant Tesli 3 od 2017r..
Kluczowy jest czas ładowania, który od 10-80% wynosi 50%! dłużej (24 vs 36min) w przypadku baterii LG zestawiając do starego Panasonika..

Standardy produkcyjne LG są również inne, co ma odzwierciedlenia w cenach. Wystarczy rzucić okiem na którekolwiek ogniwo li-ion LG typu 18650 lub 21700 porównując go z odpowiednikiem pojemnościowym ze stajni Panasonic/ Sanyo. W KAŻDYM wypadku, ale to w każdym Panasonic wygrywa. Osobiście wolałbym wariant ze starą baterią Panasonika niż nowym LG.
 

Attachments

  • lg.JPG
    lg.JPG
    54 KB · Liczba wyświetleń: 77
  • lg2.JPG
    lg2.JPG
    47,8 KB · Liczba wyświetleń: 65

newbe

Posiadacz elektryka
Gdyby tak było jak piszesz, taki wykres nie miałby miejsca ;) A jednak LG to na ten moment najgorszy wariant Tesli 3 od 2017r..
Kluczowy jest czas ładowania, który od 10-80% wynosi 50%! dłużej (24 vs 36min) w przypadku baterii LG zestawiając do starego Panasonika..

Standardy produkcyjne LG są również inne, co ma odzwierciedlenia w cenach. Wystarczy rzucić okiem na którekolwiek ogniwo li-ion LG typu 18650 lub 21700 porównując go z odpowiednikiem pojemnościowym ze stajni Panasonic/ Sanyo. W KAŻDYM wypadku, ale to w każdym Panasonic wygrywa. Osobiście wolałbym wariant ze starą baterią Panasonika niż nowym LG.
Dobrze że pokazujesz dane Bjorna. Pakiety Panasonic które testował zdegradowały za 80 tys i 2 lata i prędkość ładowania zaczęła spadać.
Teraz takie tylko są w używkach.
A porównanie baterii faceliftowych już nie razi taką różnicą. Niema o czym rozmawiać. Może jak ugotujemy pakiet do 56°C to też utrzymamy 250 kW do 35%, ale Tesla zdecydowała tego więcej nie praktykować...
To jak opowiadać że za młodości były smaczniejsze lody czy piwo lepsze.
Nie było pytania czy kupić używkę z 92% pojemności i bez pompy ciepła i nowych reflektorów zamiast M3 LR LG, tylko czekać na nowy pakiet Panasonic czy zadowolić się LG dostępnym od ręki. Z Chin z lepszą jakością.
 
Last edited:

newbe

Posiadacz elektryka
ale była już taka sytuacja że pojawiło sie mnóstwo dostępnych aut a potem znikneły z komentarzem że "pojechały do Niemiec" prawda?
Kojarzę że schodzą się na pniu, nieważne na który rynek trafią. Niebywała sytuacja taka dostawa nie na koniec kwartalu…
Nie pojawiły się u somsiada…
 

Attachments

  • AEAA27EF-2632-416C-9C79-024B3AC83647.png
    AEAA27EF-2632-416C-9C79-024B3AC83647.png
    147,7 KB · Liczba wyświetleń: 54

krzyss

Pionier e-mobilności
Dobrze że pokazujesz dane Bjorna. Pakiety Panasonic które testował zdegradowały za 80 tys i 2 lata i prędkość ładowania zaczęła spadać.
Teraz takie tylko są w używkach.
A porównanie baterii faceliftowych już nie razi taką różnicą. Niema o czym rozmawiać. Może jak ugotujemy pakiet do 56°C to też utrzymamy 250 kW do 35%, ale Tesla zdecydowała tego więcej nie praktykować...
To jak opowiadać że za młodości były smaczniejsze lody czy piwo lepsze.
Nie było pytania czy kupić używkę z 92% pojemności i bez pompy ciepła i nowych reflektorów zamiast M3 LR LG, tylko czekać na nowy pakiet Panasonic czy zadowolić się LG dostępnym od ręki. Z Chin z lepszą jakością.
Przy ladowaniu mojego panasonicka widzialem podgrzanie baterii do 55,5stopni…
 
Top