BearAvenger

Nowy na Forum
Po przeczytaniu ostatnich wpisów postanowiłem skontaktować się ze swoim Dilerem. Przedstawiłem mu informację o kłopotach z aplikacją i nawigacją. Następnego dnia otrzymałem informację o dostępnej aktualizacji dla mojego samochodu, którą dzisiaj wprowadziłem. Czy coś się zmieniło? Chyba tak, mój telefon bez problemu, chociaż wolno, łączy się z samochodem. Jeśli chodzi o nawigację to na razie za bardzo się w to nie zagłębiałem. Otrzymuję na bieżąco informacje o ruchu drogowym i to mi wystarcza. Informację o braku asystenta parkowania obiecał sprawdzić w centrali - czekam...
Poza tym przejechałem ponad 600 km, średnia prędkość 50 km/h, zużycie około 14 kW/100 km.
Dealer mi powiedział, że przez asystenta parkowania oni rozumieją czujniki, które uaktywniają się przy prędkości <10 km/h. Auto Hold nie zaciąga się automatycznie po wciśnięciu pedału hamulca bez tempomatu, ale jeśli zaciągniesz to on trzyma i sprawdziłem, że tak jest. Wykrywanie pieszych działa na zasadzie komunikatu i sygnału z takim wyprzedzeniem, że jeszcze jest czas na szybką reakcję. Na początku używałem Maps Google przez Apple Car. Ale teraz korzystam z tej wbudowanej, bo informuje o radarach cichym plumknięciem.
 

Ryś

Zadomawiam się
U mnie aplikacja Jeep już działa, trzeba było aktywować konto Uconnect Services. Teraz moge zdalnie otwierać/zamykać samochód, mryganie światłami też działa ok.
Po aktywacji konta Uconnect, nawigacja ściągnęła nowe mapy, otrzymuję również dane o ruchu drogowym i fotoradarach etc. Chociaż wersja mapy jest dalej 10/2020 - no ale są nowe drogi ekspresowe, więc uznaję że już jest OK.

Co do braku asystenta parkowania - jedyne co zaproponował dealer to wizyta w serwisie i próba naprawy u nich na miejscu. Na razie jeszcze się nie umawiałem. Możliwe że system jeszcze nie jest dostępny w oprogramowaniu auta, więc trzeba będzie poczekać na aktualizację...

Co do zużycia energii - wracając trasą krajową ok 100km, zużycie było ok 15 kWh/100km. Obecnie po przejechaniu ok 500km pokazuje mi średnia 14 kWh, średnia prędkość 49km/h.
Czyli zużycie bardzo podobne jak w moim przypadku - ja jestem zadowolony, realnie zasięg latem powinno być około 350 km. Zimą? Zobaczymy...
 

ArturKorzen

Zadomawiam się
Dealer mi powiedział, że przez asystenta parkowania oni rozumieją czujniki, które uaktywniają się przy prędkości <10 km/h. Auto Hold nie zaciąga się automatycznie po wciśnięciu pedału hamulca bez tempomatu, ale jeśli zaciągniesz to on trzyma i sprawdziłem, że tak jest. Wykrywanie pieszych działa na zasadzie komunikatu i sygnału z takim wyprzedzeniem, że jeszcze jest czas na szybką reakcję. Na początku używałem Maps Google przez Apple Car. Ale teraz korzystam z tej wbudowanej, bo informuje o radarach cichym plumknięciem.
Nie no bez jaj, na specyfikacji auta jest napisane:
- Asystent parkowania równoległego i prostopadłego z funkcją wyjazdu z miejsca parkingowego

To nie są same czujniki parkowania, tutaj pojazd powinien przejąć kontrolę nad ruchami kierownicy a kierowca dozować gaz/hamulec, aby wjechać na wykryte miejsce parkingowe... Tym bardziej "wyjazd z miejsca parkingowego" sugeruje że to nie są same czujniki parkowania...

Czy znowu to są jakieś oszustwa ze strony Stellantisa? Jak z ładowarką/wallboxem?
 

Ryś

Zadomawiam się
Nie no bez jaj, na specyfikacji auta jest napisane:
- Asystent parkowania równoległego i prostopadłego z funkcją wyjazdu z miejsca parkingowego

To nie są same czujniki parkowania, tutaj pojazd powinien przejąć kontrolę nad ruchami kierownicy a kierowca dozować gaz/hamulec, aby wjechać na wykryte miejsce parkingowe... Tym bardziej "wyjazd z miejsca parkingowego" sugeruje że to nie są same czujniki parkowania...

Czy znowu to są jakieś oszustwa ze strony Stellantisa? Jak z ładowarką/wallboxem?
Mam nadzieję, że sprawa asystenta parkowania się jakoś wyjaśni...
Myślę, że to tylko kwestia aktualizacji oprogramowania - uważam, że systemy utrzymywania pojazdu po środku drogi, czujniki parkowania, itp. wystarczają do wykonywania manewru automatycznego parkowania. Samochód jest nowy i nie wszystko im jeszcze wychodzi tak jak my i oni by chcieli...
Niestety, kupując wersję Launch Edition w jakiś sposób liczyliśmy się z tym, że początkowo mogą wystąpić jakieś problemy.
Sadząc po szybkości reakcji na moje zapytanie u Dilera jestem w tej materii dobrej myśli!
 

BearAvenger

Nowy na Forum
Mam nadzieję, że sprawa asystenta parkowania się jakoś wyjaśni...
Myślę, że to tylko kwestia aktualizacji oprogramowania - uważam, że systemy utrzymywania pojazdu po środku drogi, czujniki parkowania, itp. wystarczają do wykonywania manewru automatycznego parkowania. Samochód jest nowy i nie wszystko im jeszcze wychodzi tak jak my i oni by chcieli...
Niestety, kupując wersję Launch Edition w jakiś sposób liczyliśmy się z tym, że początkowo mogą wystąpić jakieś problemy.
Sadząc po szybkości reakcji na moje zapytanie u Dilera jestem w tej materii dobrej myśli!
To czekam na wiadomości odnośnie parkowania. Mam nadzieję, że to się wyjaśni na naszą korzyść.
 

BearAvenger

Nowy na Forum
Ten wolny Wallbox który dają za darmo ma jedną ważną zaletę. Nie sprawdza prawidłowości uziemienia i można nim naładować z każdego gniazdka. Ja się zirytowałem i kupiłem cegłę 3 fazową 16A i przelotkę na zwykle gniazdko. No i wybrałem się w drogę z tą nową cegłą w okolice gdzie niema żadnych słupków publicznych. Po dotarciu zostało mi 0% i pojawił się żółw na wyświetlaczu. Nie chciałem zbytnio degradować baterii i natychmiast chciałem podpiąć cegłę, ale w całym gospodarstwie nie ma uziemionych gniazdek (ja to rozumiem, bo jak niema piątej linii na słupach to jest to dość kłopotliwe i stwarza pewne perturbacje), a gniazda siłowe są czterobolcowe, a nie pięciobolcowe jak w mojej cegłe. Jutro wyprawa (pieszo) w poszukiwaniu gniazda z pięcioma dziurkami. Ciekawe czy znajdę w pobliskim miasteczku gniazdo z 5 dziurkami i czy pin N pozostawić pusty, czy go mostkować z pinem PE.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Ten wolny Wallbox który dają za darmo ma jedną ważną zaletę. Nie sprawdza prawidłowości uziemienia i można nim naładować z każdego gniazdka. Ja się zirytowałem i kupiłem cegłę 3 fazową 16A i przelotkę na zwykle gniazdko. No i wybrałem się w drogę z tą nową cegłą w okolice gdzie niema żadnych słupków publicznych. Po dotarciu zostało mi 0% i pojawił się żółw na wyświetlaczu. Nie chciałem zbytnio degradować baterii i natychmiast chciałem podpiąć cegłę, ale w całym gospodarstwie nie ma uziemionych gniazdek (ja to rozumiem, bo jak niema piątej linii na słupach to jest to dość kłopotliwe i stwarza pewne perturbacje), a gniazda siłowe są czterobolcowe, a nie pięciobolcowe jak w mojej cegłe. Jutro wyprawa (pieszo) w poszukiwaniu gniazda z pięcioma dziurkami. Ciekawe czy znajdę w pobliskim miasteczku gniazdo z 5 dziurkami i czy pin N pozostawić pusty, czy go mostkować z pinem PE.
Jeśli evse sprawdza uziemienie to musisz zmostkować. Inaczej nie ruszy. Nie możesz zmostkować w gnieździe 230V? Czy fizycznie nie mają bolca?
 

BearAvenger

Nowy na Forum
Jeśli evse sprawdza uziemienie to musisz zmostkować. Inaczej nie ruszy. Nie możesz zmostkować w gnieździe 230V? Czy fizycznie nie mają bolca?
Nie mogę mostkować gniazdek. W którymś kablu 3F mogę wymienić gniazdo. Bo to nie jest moje gospodarstwo. Dodatkowo kupiłem w necie przelotkę 16A/4p -> 16A/5p, ale nie chcę czekać kilka dni na tę przejściówkę bo ponoć stanie samochodu z rozładowanymi akumulatorami jest bardzo niekorzystne. Jutro kupię te gniazdo, lub (jeśli nie będzie w sklepie) pozyskam z tej przejściówki 1F -> 3F. Dzięki @vwir za szybki odzew!
 

vwir

Pionier e-mobilności
Nie mogę mostkować gniazdek. W którymś kablu 3F mogę wymienić gniazdo. Bo to nie jest moje gospodarstwo. Dodatkowo kupiłem w necie przelotkę 16A/4p -> 16A/5p, ale nie chcę czekać kilka dni na tę przejściówkę bo ponoć stanie samochodu z rozładowanymi akumulatorami jest bardzo niekorzystne. Jutro kupię te gniazdo, lub (jeśli nie będzie w sklepie) pozyskam z tej przejściówki 1F -> 3F. Dzięki @vwir za szybki odzew!
No to masz opcję „B”, możesz kupić wtyczkę i gniazdko 230V z uziemieniem - to powinno być łatwo dostępne. No i zrobisz sobie przejściówkę 230V, w której zmostkujesz N z PE. Tylko musisz bardzo uważać, bo nie wiadomo który bolec w gniazdku 230V to N. Musiałbyś mieć czym sprawdzić.
 
Top