ArturKorzen

Zadomawiam się
Po przewertowaniu instrukcji i przeklikaniu menu samochodu, okazało się że auto nie ma Asystenta parkowania, który jest na specyfikacji auta, zgłoszone dzisiaj u dealera (tak samo jak aktualizacja nawigacji) - zobaczymy co odpowie Jeep. Temat niedziałającej aplikacji również zgłoszony.

BTW, w kwestii easy Wallbox - zamieniłem na evse mobilne (cegła), aby z gniazdka 230V ładować będąc w gościach ;)

Za mną również pierwsze ładowanie z publicznej ładowarki (Elocity, 22kW AC) - zaskoczyło mnie brak informacji z jakim prądem auto się ładuje, jest tylko wyświetlana informacja o czasie ładowania do pełna a prędkość ładowania wyrażona jest w kilometrach na godzinę - 75km/h w przypadku ładowarki 11kW AC. Z gniazdka 230V auto ładuje się z prędkością 10-12km/h :D
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Po przewertowaniu instrukcji i przeklikaniu menu samochodu, okazało się że auto nie ma Asystenta parkowania, który jest na specyfikacji auta, zgłoszone dzisiaj u dealera (tak samo jak aktualizacja nawigacji) - zobaczymy co odpowie Jeep. Temat niedziałającej aplikacji również zgłoszony.
Auto od PSA, nie spodziewałbym się zbyt szybkiego postępu w aplikacji, aczkolwiek zgłaszanie kolejnych ticketów odnosi skutek. Aplikacja w Oplu działa już 9/10 razy a nie jak jeszcze 3 miesiące temu 1/10. Ale zgłosiłem ponad 10 różnych problemów z aplikacją.
Za mną również pierwsze ładowanie z publicznej ładowarki (Elocity, 22kW AC) - zaskoczyło mnie brak informacji z jakim prądem auto się ładuje, jest tylko wyświetlana informacja o czasie ładowania do pełna a prędkość ładowania wyrażona jest w kilometrach na godzinę - 75km/h w przypadku ładowarki 11kW AC. Z gniazdka 230V auto ładuje się z prędkością 10-12km/h :D
Ponownie PSA. Zwróć jeszcze uwagę czy jak masz chwilowe zużycie na 100km to maximum wynosi 50kWh na zegarach, ponadto nie pokazuje ujemnych wartości podczas zwalniania (chyba że zmienili to w Jeepie). Zapewne konwersja z wersji spalinowych "L"zamienione na "kWh" i stąd brak wartości ujemnych. Te benzynowe słabo rekuperują:D
 

cooler

Pionier e-mobilności
Zapewne konwersja z wersji spalinowych "L"zamienione na "kWh" i stąd brak wartości ujemnych. Te benzynowe słabo rekuperują:D
A to samochody spalinowe nie produkują paliwa podczas hamowania? @gqx: ale jak to? A miało być tak fajnie, a tu te be elektryki są lepsze?
 

BearAvenger

Nowy na Forum
Ja swoim przejechałem 1300 km. Jeździ się dobrze. Nawigacja u mnie działa, ale nie sprawdzałem z jakiego roku (teraz nie jestem przy samochodzie). Wkurzający jest brak asystenta parkowania. Nie wiem na czym polega Auto Hold ale przy parkowaniu sam się uruchamia i sam się dezaktywuje przy ruszaniu. Wolbox jest wolny i ma małą sprawność (bierze dużo więcej prądu niż ładuje do samochodu). Spakowałem tego EasyWolboxa i wyniosłem do piwnicy. W internecie kupiłem cegłę na 11 kW i przelotkę na 1 fazę za 850 zł. Jeszcze nie miałem okazji nią ładować, ale ma wyświetlacz więc nie trzeba aplikacji i Bluetootha. W aplikacji Jeep wszystko mi działa poza mruganie światłami. Najbardzej przydaje się powiadomienie o zakończeniu ładowania, oraz sprawdzanie ile będzie się jeszcze ładować przy tym samym prądzie. Nie korzystałem jeszcze z tempomatu adaptacyjnego, bo nie lubię tempomatów, ale muszę to wypróbować.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Ja swoim przejechałem 1300 km. Jeździ się dobrze. Nawigacja u mnie działa, ale nie sprawdzałem z jakiego roku (teraz nie jestem przy samochodzie). Wkurzający jest brak asystenta parkowania. Nie wiem na czym polega Auto Hold ale przy parkowaniu sam się uruchamia i sam się dezaktywuje przy ruszaniu. Wolbox jest wolny i ma małą sprawność (bierze dużo więcej prądu niż ładuje do samochodu). Spakowałem tego EasyWolboxa i wyniosłem do piwnicy. W internecie kupiłem cegłę na 11 kW i przelotkę na 1 fazę za 850 zł. Jeszcze nie miałem okazji nią ładować, ale ma wyświetlacz więc nie trzeba aplikacji i Bluetootha. W aplikacji Jeep wszystko mi działa poza mruganie światłami. Najbardzej przydaje się powiadomienie o zakończeniu ładowania, oraz sprawdzanie ile będzie się jeszcze ładować przy tym samym prądzie. Nie korzystałem jeszcze z tempomatu adaptacyjnego, bo nie lubię tempomatów, ale muszę to wypróbować.
Wallbox jest wolny a z jakiego gniazda się ładujesz? Jeśli 230 to na dłuższą metę będziesz miał 20-30% strat a zimą jak dojdzie ogrzewanie to Jeep będzie wciagał 25-30kWh brutto /100km

Przelotka na jedną fazę do Wallboxa 11kW da Ci 3.6kWh na godzinę. czyli jakieś 14-20km zasięgu na godzinę. Ładowanie Jeepa do pełna to będzie pewnie z 16-20h. Aby wykorzystać cały potencjał tego Wallboxa musisz mieć gniazdo siłowe i minimum 11kW przyłącza w domu a najlepiej z 15kW żeby byle urządzenie elektryczne nie wywalało głównego bezpiecznika.
 
Last edited:

BearAvenger

Nowy na Forum
Wallbox jest wolny a z jakiego gniazda się ładujesz? Jeśli 230 to na dłuższą metę będziesz miał 20-30% strat a zimą jak dojdzie ogrzewanie to Jeep będzie wciagał 25-30kWh brutto /100km

Przelotka na jedną fazę do Wallboxa 11kW da Ci 3.6kWh na godzinę. czyli jakieś 14-20km zasięgu na godzinę. Ładowanie Jeepa do pełna to będzie pewnie z 16-20h. Aby wykorzystać cały potencjał tego Wallboxa musisz mieć gniazdo siłowe i minimum 11kW przyłącza w domu a najlepiej z 15kW żeby byle urządzenie elektryczne nie wywalało głównego bezpiecznika.
Mi w TBSie nie wydali zgody na licznik twierdząc, że ustawa nie wspomina o TBSach. W związku z tym ląduję na Lidlu, a na wsi z gniazdka, teraz na wsi będę używał 3F. Ale na wieś jeżdżę niezbyt często. W mieście mam niezbyt daleko na Lidl lub bliżej na AC należące do PKP (więc także w akceptowalnej cenie).
 

p0li

Pionier e-mobilności
Myślałem że auto powinno mieć autohold, ale nic bardziej mylnego - brak na liście wyposażenia (przynajmniej wersji 1st/Launch Edition).
jesli masz aktywny tempomat (potrafi zatrzymac sie na swiatlach za samochodem poprzedzajacym) to masz ta funkcje niebezposrednio

po prostu jak zatrzymasz sie na swiatlach, wciskach po lewej stronie na kierownicy przycisk "OK" i juz 0,5s pozniej auto stoi samo :)
 

ArturKorzen

Zadomawiam się
Ja swoim przejechałem 1300 km. Jeździ się dobrze. Nawigacja u mnie działa, ale nie sprawdzałem z jakiego roku (teraz nie jestem przy samochodzie). Wkurzający jest brak asystenta parkowania. Nie wiem na czym polega Auto Hold ale przy parkowaniu sam się uruchamia i sam się dezaktywuje przy ruszaniu. Wolbox jest wolny i ma małą sprawność (bierze dużo więcej prądu niż ładuje do samochodu). Spakowałem tego EasyWolboxa i wyniosłem do piwnicy. W internecie kupiłem cegłę na 11 kW i przelotkę na 1 fazę za 850 zł. Jeszcze nie miałem okazji nią ładować, ale ma wyświetlacz więc nie trzeba aplikacji i Bluetootha. W aplikacji Jeep wszystko mi działa poza mruganie światłami. Najbardzej przydaje się powiadomienie o zakończeniu ładowania, oraz sprawdzanie ile będzie się jeszcze ładować przy tym samym prądzie. Nie korzystałem jeszcze z tempomatu adaptacyjnego, bo nie lubię tempomatów, ale muszę to wypróbować.
U mnie nawigacja nie widzi nowej drogi ekspresowej, więc lipa ;) Czyli u Ciebie też nie ma asystenta parkowania? Próbowałeś jakoś wyjaśnić - skoro jest na liście wyposażenia, a nie ma go w aucie?

AutoHold powinien działać tak, że jak się auto całkowicie zatrzyma mając bieg D/B to wszystko puszczasz i auto stoi. Rusza dopiero po dodaniu gazu. I nie jest to zależne od parkowania. Czyli innymi słowy jedziesz sobie, jedziesz, stajesz na światłach i musisz cały czas trzymać nogę na hamulcu. Przy autohold, hamulec ręczny sam się zaciąga i zwalnia jak naciśniesz gaz. Tutaj możesz sam zaciągnąć ręczny na światłach, a puści jak dodasz gazu.

Ale jak włączysz tempomat adaptacyjny to rzeczywiście jadąc w korku auto się samo zatrzyma i żeby ruszyć trzeba dodać gazu. Więc taka funkcjonalność nie-wprost.
 

Ryś

Zadomawiam się
Po przeczytaniu ostatnich wpisów postanowiłem skontaktować się ze swoim Dilerem. Przedstawiłem mu informację o kłopotach z aplikacją i nawigacją. Następnego dnia otrzymałem informację o dostępnej aktualizacji dla mojego samochodu, którą dzisiaj wprowadziłem. Czy coś się zmieniło? Chyba tak, mój telefon bez problemu, chociaż wolno, łączy się z samochodem. Jeśli chodzi o nawigację to na razie za bardzo się w to nie zagłębiałem. Otrzymuję na bieżąco informacje o ruchu drogowym i to mi wystarcza. Informację o braku asystenta parkowania obiecał sprawdzić w centrali - czekam...
Poza tym przejechałem ponad 600 km, średnia prędkość 50 km/h, zużycie około 14 kW/100 km.
 

ArturKorzen

Zadomawiam się
U mnie aplikacja Jeep już działa, trzeba było aktywować konto Uconnect Services. Teraz moge zdalnie otwierać/zamykać samochód, mryganie światłami też działa ok.
Po aktywacji konta Uconnect, nawigacja ściągnęła nowe mapy, otrzymuję również dane o ruchu drogowym i fotoradarach etc. Chociaż wersja mapy jest dalej 10/2020 - no ale są nowe drogi ekspresowe, więc uznaję że już jest OK.

Co do braku asystenta parkowania - jedyne co zaproponował dealer to wizyta w serwisie i próba naprawy u nich na miejscu. Na razie jeszcze się nie umawiałem. Możliwe że system jeszcze nie jest dostępny w oprogramowaniu auta, więc trzeba będzie poczekać na aktualizację...

Co do zużycia energii - wracając trasą krajową ok 100km, zużycie było ok 15 kWh/100km. Obecnie po przejechaniu ok 500km pokazuje mi średnia 14 kWh, średnia prędkość 49km/h.
 
Top