Głosowanie na lokalizację SuC

nnnnn

Pionier e-mobilności
Ciekawe czy ceny będą się zmieniać jeśli wejdą dynamiczne ceny sprzedaży za prąd. W słoneczne dni tego typu sieć ładowania mogłaby zarabiać na odbieraniu nadmiary produkcji z sieci a nam jako odbiorcom końcowym mogłaby sprzedawać w sensownych pieniądzach za kWh.
 

Michal

Moderator
To ogólnie są jakieś jaja, przecież taki słupek AC kosztuje z montażem pewnie jakieś 10 000 zł, energia do niego powiedzmy 1,2 zł, to oni chcą po 200 ładowaniach zwrotu inwestycji? Po niecałym roku. Skok na kasę normalnie. Koszt ładowania na AC, to powinna być cena energii w domu + jakieś 30%, to wtedy normalnie zwrot by był po jakiś 3 latach (zakładając ładowanie 30 kWh dziennie). No i wtedy ludzie by z tego masowo korzystali.
Obecny układ to tylko hamowanie rozwoju elektromobilności poprzez krótkoterminową wizję zarobków i pazerność.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
A to nie jest tak że energia w dla firm czyli w taryfie C jest dużo droższa? Bo chyba taki operator korzysta z takiej energii.
 

elektryk

Pionier e-mobilności
To ogólnie są jakieś jaja, przecież taki słupek AC kosztuje z montażem pewnie jakieś 10 000 zł, energia do niego powiedzmy 1,2 zł, to oni chcą po 200 ładowaniach zwrotu inwestycji? Po niecałym roku. Skok na kasę normalnie. Koszt ładowania na AC, to powinna być cena energii w domu + jakieś 30%, to wtedy normalnie zwrot by był po jakiś 3 latach (zakładając ładowanie 30 kWh dziennie). No i wtedy ludzie by z tego masowo korzystali.
Obecny układ to tylko hamowanie rozwoju elektromobilności poprzez krótkoterminową wizję zarobków i pazerność.
Nawet nie 10k, 2277 zł za Tesla Destination Charger (czyli Tesla Wall Connector) + koszt montażu.

Nowy Wall Connector miał w zamyśle stworzyć wirtualną sieć ładowania dostępna dla wszystkich dzięki WiFi i zdalnym aktualizacjom oprogramowania, niestety przez wymóg terminala płatniczego w każdym publicznym punkcie ładowania pomysł zarzucony 😔
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Ale są też chyba koszty stałe. Dodatkowa moc umowna w taryfie biznesowej swoje kosztuje. Obsługa systemu płatności?
No ale przy sklepie/biurze kilka słupków dających max 11 kW to jakiś błąd zaokrąglenia w ich ogólnym poborze.

Obsługa płatności to koszt niestety, zwłaszcza jeśli jest to urządzenie fizyczne wymagające opłaty stałej za każdy punkt. Dużo niższe koszty można uzyskać dzięki akceptacji przez Internet, ale lobby organizacji płatniczych przepchnęło ku uciesze gawiedzi wymóg instalacji urządzeń w każdym punkcie.
 

Michal

Moderator
Jak Tesla sprzedaje za 1,6 zł 250 kW DC, to chyba nie może być droższa... Przecież oni mają takie same koszty, przy czym duuuużo większy koszt instalacji. Nie nie ma szans, żeby taki GW kupował energię drożej niż 1,2 zł / kWh ze wszystkim.. Nie wierzę w to..
 

nabrU

Moderator
Nie wiem gdzie tkwi 'clue' tej zagwozdki cenowej, ale w UK mamy to samo.
SuC to nawet jakieś 35 pensów / kWh (w nocy i zależy od lokalizacji, bo ceny na SuC są różne), a inni główni ładowarkowi gracze w UK mają następujące ceny za 150+ kW:
Instavolt - 75p/kWh
Gridserve - 69p/kWh
Osprey - 79p/kWh
 

daniel

Señor Meme Officer
Jedyne wyjaśnienie jakie widzę jest takie, że kiedyś wspominali, że właściwie to nie chcą zarabiać na Superchargerach, a tylko wyjść na zero.
Podejrzewam, że to jest wyjaśnienie tego dlaczego mogą być tak konkurencyjni.
 

marco_25

Pionier e-mobilności
Nie wiem gdzie tkwi 'clue' tej zagwozdki cenowej, ale w UK mamy to samo.
SuC to nawet jakieś 35 pensów / kWh (w nocy i zależy od lokalizacji, bo ceny na SuC są różne), a inni główni ładowarkowi gracze w UK mają następujące ceny za 150+ kW:
Instavolt - 75p/kWh
Gridserve - 69p/kWh
Osprey - 79p/kWh
Ok ale tu porównujemy DC z SuC z AC od GW a cena jest ta sama także bardziej adekwatne byłoby podanie ceny za AC w UK.
 
Top