Sory Twój komentarz nic nie wniósł.A no tak, że auto podaje maksymalna zalecana wartość. Możesz ustawić mniej.
Odpowiedz jak najbardziej prawidłowa . Jedni do 80% a nawet i 60% ja np 70 itd .Sory Twój komentarz nic nie wniósł.
Założenie jest takie, że im bliżej jesteś 50% i poruszasz się w tej okolicy, tym mniej degradacji powodujesz.Wszyscy w wątku napisali ze do codziennej jazdy ładują max do 80% lub mniej. Jak to się ma do podziałki w tesli, gdzie do 90% jest oznaczone jako codzienna jazda, a 90-100 jako podróż?
Czytaj ze zrozumieniem, nie napisałem że odpowiedział nieprawidlowo, tylko nic nie wniósł, tak jak i Ty. Chyba że napiszesz dlaczego Ty do 70%, jestem ciekaw.A komu by sie
Odpowiedz jak najbardziej prawidłowa . Jedni do 80% a nawet i 60% ja np 70 itd .
Wybieraj
A przede wszystkim poczytaj .Faktycznie nie jest łatwo ale nikt nie ma łatwo.
Dzięki, szczerze nie słyszałem o tym żeby poruszać się jak najczęściej w okolicach 50%. Z drugiej strony, czy ta degradacja to nie jest spadek kilku (2-3)% np po 100k km i niewarte takiego dbania?Założenie jest takie, że im bliżej jesteś 50% i poruszasz się w tej okolicy, tym mniej degradacji powodujesz.
LFP mają zalecane przez Teslę 100%, bo teoretycznie masz więcej cykli ładowania-rozładowywania do wykorzystania.
LongRange i Performance mają zalecane niżej, bo mają 10x (nie pamiętam dokładnie) niższą żywotność niż LFP.
Zalecana wartość jest kompromisem między żywotnością, a wygodą. Jak jesteś w stanie poświęcić wygodę bardziej (pamiętać, że trzeba podwyższyć limit przed dalszą podróżą), to możesz wyciągnąć wiecej żywotności baterii.