I znowu winny elektryk.

Sceptyczny entuzjasta

Posiadacz elektryka
Zarąbiście...

Jakie akumulatory mają Toyoty a jakie elektryki - przede wszystkim pojemność.
Poza tym jak wejdą solid state to w zasadzie nie będzie jak tego naprawiać

Za granicę używalności aku powszechnie uznaje się 70-75%. Wybacz, ale dla mnie to za mało. Jeżeli auto 10-letnie z przebiegiem 150-200 tys km zachowałoby nie mniej niż 90% baterii fabrycznej, to moglibyśmy rozmawiać.
Chodzi o to, by realny zasięg po takim okresie był mniejszy od zasięgu fabrycznego o nie więcej niż kilkanaście km. Różnica 50-80 km mnie nie urządza. Zwłaszcza zimą.
Dla mnie absolutne minimum to 250 km na autostradzie zimą.
Taki rezultat uzyskuje większość nieco tańszych elektryków jako nowe... a co dopiero będzie za kilka-, kilkanaście lat.

I nie, daruj sobie opowiastki w stylu "a ile km robisz dziennie?". Jeżdżę autem, wiem jakie przebiegi robię, wiem też jaki przebieg jest dla mnie komfortowy. Nie mam możliwości ładowania z wallboxa nocą pod domem, bo nie mam gniazdka przy swoim miejscu parkingowym a ewentualny montaż, wraz ze zgodą wspólnoty, to kolejna duża inwestycja.
W grę wchodzą głównie publiczne słupki i ładowarki.
Marudzisz i marudzisz, ciągle podkreślając, że i tak teraz elektryka nie kupisz. Po co, ja się pytam? Z takim nastawieniem to siedzieć, obserwować, a nie truć dupę po forach. Może się na Toyotę z 1000 km zasięgu kiedyś doczekasz 🤣
 

marco_25

Pionier e-mobilności
Zarąbiście...

Jakie akumulatory mają Toyoty a jakie elektryki - przede wszystkim pojemność.
Poza tym jak wejdą solid state to w zasadzie nie będzie jak tego naprawiać

Za granicę używalności aku powszechnie uznaje się 70-75%. Wybacz, ale dla mnie to za mało. Jeżeli auto 10-letnie z przebiegiem 150-200 tys km zachowałoby nie mniej niż 90% baterii fabrycznej, to moglibyśmy rozmawiać.
Chodzi o to, by realny zasięg po takim okresie był mniejszy od zasięgu fabrycznego o nie więcej niż kilkanaście km. Różnica 50-80 km mnie nie urządza. Zwłaszcza zimą.
Dla mnie absolutne minimum to 250 km na autostradzie zimą.
Taki rezultat uzyskuje większość nieco tańszych elektryków jako nowe... a co dopiero będzie za kilka-, kilkanaście lat.

I nie, daruj sobie opowiastki w stylu "a ile km robisz dziennie?". Jeżdżę autem, wiem jakie przebiegi robię, wiem też jaki przebieg jest dla mnie komfortowy. Nie mam możliwości ładowania z wallboxa nocą pod domem, bo nie mam gniazdka przy swoim miejscu parkingowym a ewentualny montaż, wraz ze zgodą wspólnoty, to kolejna duża inwestycja.
W grę wchodzą głównie publiczne słupki i ładowarki.
Ale z Ciebie Kubuś fatalista :) dane, dane i jeszcze raz dane, a te są tutaj i w wielu innych miejscach. Wcale nie jest tak tragicznie jak to przedstawiasz.
I cała masa artykułów opisujących gdzie degradacja nie zeszła poniżej 10% po 10 latach.

Trochę wysiłku i masz dane a nie wnioski bez danych.
 

Robsonics

Posiadacz elektryka
Marudzisz i marudzisz, ciągle podkreślając, że i tak teraz elektryka nie kupisz. Po co, ja się pytam? Z takim nastawieniem to siedzieć, obserwować, a nie truć dupę po forach. Może się na Toyotę z 1000 km zasięgu kiedyś doczekasz 🤣
Taki mój sposób na wyrażenie niezadowolenia z zakazu sprzedaży nowych aut spalinowych... 🤷‍♂️
 

marco_25

Pionier e-mobilności
Taki mój sposób na wyrażenie niezadowolenia z zakazu sprzedaży nowych aut spalinowych... 🤷‍♂️
Spokojnie będą super promocję w 2035 roku, na pewno kupisz dobrą używkę w 2045, tak jak chciałeś 10 letnią. Także wyluzuj się najlepiej jak potrafisz, sierpień jest ;)
A my tymczasem spokojnie na tyn prund bendziem jeździć.
 

Robsonics

Posiadacz elektryka
Ale z Ciebie Kubuś fatalista :) dane, dane i jeszcze raz dane, a te są tutaj i w wielu innych miejscach. Wcale nie jest tak tragicznie jak to przedstawiasz.
I cała masa artykułów opisujących gdzie degradacja nie zeszła poniżej 10% po 10 latach.

Trochę wysiłku i masz dane a nie wnioski bez danych.
"How long does a Tesla battery last? The data shows that a typical Tesla battery will last in excess of 10 years. We say this with some degree of confidence because even the 10-year-old batteries were still delivering around 80% of the original range."
Gdzie masz degradację mniejszą niż 10% po 10 latach?

Dalej:
"The chemical makeup of the lithium-ion cells means that they start degrading from the moment they are made. When used in an electric car, the average degradation is 2.3% each year according to a study of 6,300 EVs by Geotab, a telematics company.

In practical terms this means that an EV with a 300-mile range should still be able to travel around 231 miles between charges after 10 years." - 69 mil to ponad 110 km...
 

marco_25

Pionier e-mobilności
"How long does a Tesla battery last? The data shows that a typical Tesla battery will last in excess of 10 years. We say this with some degree of confidence because even the 10-year-old batteries were still delivering around 80% of the original range."
Gdzie masz degradację mniejszą niż 10% po 10 latach?
Ok klawisz obok 20%
Dalej:
"The chemical makeup of the lithium-ion cells means that they start degrading from the moment they are made. When used in an electric car, the average degradation is 2.3% each year according to a study of 6,300 EVs by Geotab, a telematics company.

In practical terms this means that an EV with a 300-mile range should still be able to travel around 231 miles between charges after 10 years." - 69 mil to ponad 110 km...
Będziesz kupował używanego to wtedy wylewaj te żale. Mnie to nie przekona bo ja z radością używam swojego, tak samo jak pan z tego artykułu https://motopedia.otomoto.pl/tesla-...-koszty-utrzymania-i-zaskakujacy-stan-baterii

Także to była moja ostatnia odpowiedź i przestaje karmić.
 

Michal

Moderator
Kurrr... wczoraj jechałem za takim capem TDI, że normalnie zwolniłem i zmieniłem pas, żeby inni się truli... Już dawno takiego smroda nie widziałem, a WIDZIAŁEM, bo można powiedzieć, że nie widziałem nic innego. Ledwo było widać jego tablice rejestracyjne. Mam chyba filmik nagrany, to może wrzucę jak nie zapomnę zabrać pendrive.
 

luki

Pionier e-mobilności
Zarąbiście...

Jakie akumulatory mają Toyoty a jakie elektryki - przede wszystkim pojemność.
Poza tym jak wejdą solid state to w zasadzie nie będzie jak tego naprawiać

...

I nie, daruj sobie opowiastki w stylu "a ile km robisz dziennie?". Jeżdżę autem, wiem jakie przebiegi robię, wiem też jaki przebieg jest dla mnie komfortowy. Nie mam możliwości ładowania z wallboxa nocą pod domem, bo nie mam gniazdka przy swoim miejscu parkingowym a ewentualny montaż, wraz ze zgodą wspólnoty, to kolejna duża inwestycja.
W grę wchodzą głównie publiczne słupki i ładowarki.
Z takim podejściem, to jeździj czym chcesz. Większość ludzi na tym forum posiada BEV, ich nie trzeba przekonywać do powrotu do ICE - i tak nie wrócą. Jeżeli szukasz merytorycznej wiedzy, to ok, ale ja raczej nie mam ochoty nikogo na siłę przekonywać do BEV, nie jestem handlarzem i nie mam w tym interesu.
 
Top