Tym razem Tesla - oszukuje z zasięgiem...

nabrU

Moderator

danielm

Pionier e-mobilności
Byłem przed chwilą na stronie Audi A3 TFSI, nie widzę tam informacji że zasięg spada w zimie.

Czy jest możliwe, że nie spada? Nie ma większego spalania? Nie znam się na silnikach spalinowych.

Co ciekawe dla elektryków Audi ma wpis:
"Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu."

Dla spalinowych nie ma, pomimo tego, że podawane spalanie WLTP z moich doświadczeń zazwyczaj jest czystą fikcją.
1. fizyka jest jednakowa dla wszystkich, temperatura powietrza, wilgotność powietrza i asfaltu w dokładnie taki sam sposób wpływają na zasięg w aucie elektrycznym jak i spalinowym
2. dokładność pomiaru zużycia energii w elektryku jest wielokrotnie lepsza niż pomiar spalania i zgadywanie w jakim położeniu jest pływaczek w zbiorniku z paliwem
3. fanboje spalinówek mówią parafrazując: moje passeratti pali w każdych warunkach 5-7 litrów paliwa nie rozumiejąc jak szerokie widełki spalania podali
4. zimą rzeczywiście spalina ma przewagę nad elektrykiem taką że ciepło do ogrzewania kabiny już jest wytworzone, za to latem przewagę ma elektryk bo klimatyzacja nie wymaga pracy silnika spalinowego a zużywa dużo mniej energii niż ogrzewanie zimą

vwir

Pionier e-mobilności
No niekoniecznie bez sensu - jeżeli mówimy o burzy pod moim postem o oblanym teście łosia przez Mach-e.
Ale jeżeli traktujecie suche fakty jako czepianie bez sensu, bo jeździcie wolno i bezpiecznie, nigdy nie zdarzają się sytuacje awaryjne, to OK, niech będzie, czepiam się :p
Cytuję: