W II połowie września mam zamiar zakupić autko, pewnie TMY na inwentory, chyba że nie wyrobię się z przygotowaniem instalacji elektrycznej, to będzie to II połowa grudnia. Prawdopodobnie jak wejdzie nowy model TM3 kupię i to, więc będą pewnie 2 elektryki na placu
Po pierwsze, muszę założyć II licznik na placu firmowy, bo auto może nawet auta mają być na firmę, więc ładowanie z prywatnego mija się z celem.
Nie chcę, za rok wyrzucać tego co zamontuję i zmieniać na coś lepszego, więc odrazu ma być takie jak trzeba.
Myślę nad taryfą nocną, najwięcej energii zużywam w nocy + ładowanie auta. Zamierzam założyć fotovoltaikę, ale juz po zakupie auta, na razie bez sensu za frajer oddawać energie, jak jej nie zużywam.
Wymagania
1. 3 fazowe ładowanie, z możliwością ustawienie okresu czasowego w którym ładuje. np. start godzina 22h i limit ładowania 75% baterii, ale nie dłużej niż do 6rano, nawet jeżeli nie doładuje do 75%. Przez 8h raczej doładuje.
Jak w końcu pojawiają się taryfy dynamiczne i pewnie prąd będzie najtańszy między 00.30 a 3.30, lub latem w południe 13-16 jak panele pracują to żeby w tym czasie ładować
2. Instalacja ma być taka, że jak w ciągu dnia stoi mi auto, a juz będe miał panele, to ma bezpośrednio ładować aku samochodu(konsumcja własna) gdzieś też czytałem że nie powinno być przerw w ładowaniu np. jak słońce zasłoni chmura, wtedy chciałbym nie przerywać ładowanie i trochę pociągnąć z sieci.
3. Oczywiście musi być możliwość ustawiania ładowania z aplikacji i sterowanie wszystkim z domu, bez łażenia w ciągu nocy do garażu.
4. Pytanie- kiedy proces ładowania ma wystartować , a kied ma zakończyć się odpowiada za to auto, czy waalbox? Bo jeżeli steruje się tym z auta to na początek potrzebuję tylko wtyczkę z przedłużaczem do gniazda 3fazowego, wjeżdżam do garażu podłączam i jest sobie podłączone, dopóki auto nie pozwoli ładować, a jak osiągnie żądaną ilość energii, albo wjedzie w droższą strefę czasową to automatycznie odcina ładowanie. Musi być też opcja ładowania w droższej strefie czasowej, bo np. szykuje się wyjazd, albo wróciłem skąś i za 2h zamierzam znów jechać dalej.
Po pierwsze, muszę założyć II licznik na placu firmowy, bo auto może nawet auta mają być na firmę, więc ładowanie z prywatnego mija się z celem.
Nie chcę, za rok wyrzucać tego co zamontuję i zmieniać na coś lepszego, więc odrazu ma być takie jak trzeba.
Myślę nad taryfą nocną, najwięcej energii zużywam w nocy + ładowanie auta. Zamierzam założyć fotovoltaikę, ale juz po zakupie auta, na razie bez sensu za frajer oddawać energie, jak jej nie zużywam.
Wymagania
1. 3 fazowe ładowanie, z możliwością ustawienie okresu czasowego w którym ładuje. np. start godzina 22h i limit ładowania 75% baterii, ale nie dłużej niż do 6rano, nawet jeżeli nie doładuje do 75%. Przez 8h raczej doładuje.
Jak w końcu pojawiają się taryfy dynamiczne i pewnie prąd będzie najtańszy między 00.30 a 3.30, lub latem w południe 13-16 jak panele pracują to żeby w tym czasie ładować
2. Instalacja ma być taka, że jak w ciągu dnia stoi mi auto, a juz będe miał panele, to ma bezpośrednio ładować aku samochodu(konsumcja własna) gdzieś też czytałem że nie powinno być przerw w ładowaniu np. jak słońce zasłoni chmura, wtedy chciałbym nie przerywać ładowanie i trochę pociągnąć z sieci.
3. Oczywiście musi być możliwość ustawiania ładowania z aplikacji i sterowanie wszystkim z domu, bez łażenia w ciągu nocy do garażu.
4. Pytanie- kiedy proces ładowania ma wystartować , a kied ma zakończyć się odpowiada za to auto, czy waalbox? Bo jeżeli steruje się tym z auta to na początek potrzebuję tylko wtyczkę z przedłużaczem do gniazda 3fazowego, wjeżdżam do garażu podłączam i jest sobie podłączone, dopóki auto nie pozwoli ładować, a jak osiągnie żądaną ilość energii, albo wjedzie w droższą strefę czasową to automatycznie odcina ładowanie. Musi być też opcja ładowania w droższej strefie czasowej, bo np. szykuje się wyjazd, albo wróciłem skąś i za 2h zamierzam znów jechać dalej.