Przygotowanie instalacji elektr/montaż wallboksa w domu przed zakupem samochodu elektrycznego

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
W II połowie września mam zamiar zakupić autko, pewnie TMY na inwentory, chyba że nie wyrobię się z przygotowaniem instalacji elektrycznej, to będzie to II połowa grudnia. Prawdopodobnie jak wejdzie nowy model TM3 kupię i to, więc będą pewnie 2 elektryki na placu
Po pierwsze, muszę założyć II licznik na placu firmowy, bo auto może nawet auta mają być na firmę, więc ładowanie z prywatnego mija się z celem.
Nie chcę, za rok wyrzucać tego co zamontuję i zmieniać na coś lepszego, więc odrazu ma być takie jak trzeba.
Myślę nad taryfą nocną, najwięcej energii zużywam w nocy + ładowanie auta. Zamierzam założyć fotovoltaikę, ale juz po zakupie auta, na razie bez sensu za frajer oddawać energie, jak jej nie zużywam.
Wymagania
1. 3 fazowe ładowanie, z możliwością ustawienie okresu czasowego w którym ładuje. np. start godzina 22h i limit ładowania 75% baterii, ale nie dłużej niż do 6rano, nawet jeżeli nie doładuje do 75%. Przez 8h raczej doładuje.
Jak w końcu pojawiają się taryfy dynamiczne i pewnie prąd będzie najtańszy między 00.30 a 3.30, lub latem w południe 13-16 jak panele pracują to żeby w tym czasie ładować
2. Instalacja ma być taka, że jak w ciągu dnia stoi mi auto, a juz będe miał panele, to ma bezpośrednio ładować aku samochodu(konsumcja własna) gdzieś też czytałem że nie powinno być przerw w ładowaniu np. jak słońce zasłoni chmura, wtedy chciałbym nie przerywać ładowanie i trochę pociągnąć z sieci.
3. Oczywiście musi być możliwość ustawiania ładowania z aplikacji i sterowanie wszystkim z domu, bez łażenia w ciągu nocy do garażu.
4. Pytanie- kiedy proces ładowania ma wystartować , a kied ma zakończyć się odpowiada za to auto, czy waalbox? Bo jeżeli steruje się tym z auta to na początek potrzebuję tylko wtyczkę z przedłużaczem do gniazda 3fazowego, wjeżdżam do garażu podłączam i jest sobie podłączone, dopóki auto nie pozwoli ładować, a jak osiągnie żądaną ilość energii, albo wjedzie w droższą strefę czasową to automatycznie odcina ładowanie. Musi być też opcja ładowania w droższej strefie czasowej, bo np. szykuje się wyjazd, albo wróciłem skąś i za 2h zamierzam znów jechać dalej.
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
firmowe stawki, po obniżonych cenach dla firm
 

Attachments

  • C0D581DF-7C34-4AE3-B7B4-A5532E3C86C9.jpeg
    C0D581DF-7C34-4AE3-B7B4-A5532E3C86C9.jpeg
    2,7 MB · Liczba wyświetleń: 41

viallos

Pionier e-mobilności
Fronius Wattpilot. Poczytaj moje wątki z tymi słowami i wszystko stanie się proste.
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Ustawianie czasu ładowania i ilości energii ustawiamy na wallboksie
czy manualnie podczepiamy auto pod gniazdo w garażu bez wallboxa i ustawiamy kiedy ma wystartować i kiedy zakończyć ładowanie w TMY?
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
kupują TMY, mam w garażu gniazda 3 fazowe 16a, potrzebuje jeszcze coś? Czy wszystko jest na wyposażeniu auta, bo gdzieś czytałem że tesla ma tylko ładowarkę 1 fazą.
W garażu mam załóżmy to 3 fazowe gniazdo 16a, biorę nocną taryfę c12n w godzinach 1h-5h za 1,05 brutto, w tym czasie prąd pobierają 2 lampy 165w, mogę jakoś obniżyć prąd ładowania z poziomu tableta tesli lub jakieś aplikacji np na 15a, żeby korków nie wywaliło?
Podejrzewam, że muszę kupić jakiś kabel którym podłącze teslę z 3 fazowym gniazdem.
 

KrzysztofFly

Moderator
kupują TMY, mam w garażu gniazda 3 fazowe 16a, potrzebuje jeszcze coś? Czy wszystko jest na wyposażeniu auta, bo gdzieś czytałem że tesla ma tylko ładowarkę 1 fazą.
W garażu mam załóżmy to 3 fazowe gniazdo 16a, biorę nocną taryfę c12n w godzinach 1h-5h za 1,05 brutto, w tym czasie prąd pobierają 2 lampy 165w, mogę jakoś obniżyć prąd ładowania z poziomu tableta tesli lub jakieś aplikacji np na 15a, żeby korków nie wywaliło?
Podejrzewam, że muszę kupić jakiś kabel którym podłącze teslę z 3 fazowym gniazdem.
Tesla model Y ma ładowarkę pokładową 3 fazową 16A, czyli 11kW. Natomiast EVSE dołączone do samochodu jest 1 fazowe.
Tak więc aby wykorzystać pełną moc ładowania, musisz zaopatrzyć się w EVSE lub Wallbox 3 fazowy, co najmniej 11kW.
Co do mocy i czasu w którym samochód ma się ładować, to bez problemu ustawisz to na ekranie w samochodzie lub w aplikacji.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
kupują TMY, mam w garażu gniazda 3 fazowe 16a, potrzebuje jeszcze coś? Czy wszystko jest na wyposażeniu auta, bo gdzieś czytałem że tesla ma tylko ładowarkę 1 fazą.
W garażu mam załóżmy to 3 fazowe gniazdo 16a, biorę nocną taryfę c12n w godzinach 1h-5h za 1,05 brutto, w tym czasie prąd pobierają 2 lampy 165w, mogę jakoś obniżyć prąd ładowania z poziomu tableta tesli lub jakieś aplikacji np na 15a, żeby korków nie wywaliło?
Podejrzewam, że muszę kupić jakiś kabel którym podłącze teslę z 3 fazowym gniazdem.
Możesz ładować 3 fazy 16A. Tesla jest w stanie przyjąć 1 fazę 32A ale możesz ograniczyć do 16A i nie będzie tak ładowała.
Zarówno w aucie jak i ładowarce można sterować, ale jedno i drugie musi zezwolić na ładowanie.
Wattpilot od Froniusa ma sporo opcji. Możesz wziąć wersję GO 11kW spinasz w gniazdo 16A i działa. Minus tej ładowarki w przypadku Tesli jest taki że zwalnianie blokady trzeba robić z ekranu lub aplikacji lub mając sexy buttons można sobie ustawić w klamce.

W aucie też jest sporo opcji do ładowania, ale nie tak dużo jak w niektórych ładowarkach
 

krzyss

Pionier e-mobilności
kupują TMY, mam w garażu gniazda 3 fazowe 16a, potrzebuje jeszcze coś? Czy wszystko jest na wyposażeniu auta, bo gdzieś czytałem że tesla ma tylko ładowarkę 1 fazą.
W garażu mam załóżmy to 3 fazowe gniazdo 16a, biorę nocną taryfę c12n w godzinach 1h-5h za 1,05 brutto, w tym czasie prąd pobierają 2 lampy 165w, mogę jakoś obniżyć prąd ładowania z poziomu tableta tesli lub jakieś aplikacji np na 15a, żeby korków nie wywaliło?
Podejrzewam, że muszę kupić jakiś kabel którym podłącze teslę z 3 fazowym gniazdem.
Juz tutaj tyle o tym napisano ale nikomu sie nie chce czytac.
W 5h naladujesz 70-80% baterii ladujac np. Z wallbox 11kW. W aucie ustawiasz aby nie ladowalo szybciej niz 14A czyli jakies 9kW i o ktorej ma wystartowac ladowanie.
To co dostajesz z autem normalnie laduje jedna faza 13A jakies 2,8kW
Mozna za 220.- dokupic kabelek zeby szlo jedna faza 32A 7kW, ale wiekszosc instalacji w domach tego nie wytrzyma.
 
Top