żeby na standardowym EVSE osiągnąć 7,4kw
warunek bezpiecznik 32A
Jezeli mamy siłę i bezpiecznik 16A, to EVSE 3 fazowe i mamy 11kw, więcej i tak auta nie przyjmie
Optymalne rozwiązanie
Przez 4h w nocnej taniej teryfie doładuje ponad 40kwh, a jak będe potrzebował więcej to w pozostałych godzinach jest tylko 1gr drożej niż w podstawowej jednolitej taryfie
A tu wyliczenia z innego wątku, że więcej niż 40kwh prądu dziennie nie potrzeba.
TMY SR+ ma baterię 60kwh brutto/57,5 netto
LR/Permomance 82kwh 75kwh netto
Szanując baterie po 100tys km powinno być realnej pojemności przy degradacji jakieś 4%
Podstawowa jakieś 55,2kwh
LR/perf 72,1kwh
realnej pojemności
Ładując do 80% i starając się nie zejść poniżej 10%(sporadycznie, ale jak wyskoczy jakiś dalszy nieplanowany dzienny wyjazd) mam do dyspozycji 70% baterii i troch rezerwy do zera
Podstawowa 55kwh x 70%= 38,6kwh prądu
LR/perf 72,1kwh x 70%= 50,5kwh prądu
podejrzewam, że SR+ ma mniejsze zużycie niż LR
I teraz pytanie
Ile może zużyć na 100km SR+ latem a ile zimą np przy -5C lub około zera i opadach/wietrze przy prędkości 110-120kmh
a ile LR
Czy zimą przejadę jednym i II 80km w jedną i 80km w drugą Autostradą przy 110- 120km/h + 40km po mieście/drogach lokalnych=200km?
Czy jest sens dopłacać do LR, który po osiągnięciu przebiegu 20-25tys km(dotacja) oddam komuś kto jeździ tylko lokalnie, a sobie kupię następne auto. Podejrzewam, że LR więcej zużywa energi(waga, moc- 2 silniki i opory pewnie jakieś z tym związane)
Według wltp jakie Tesla podaje w konfiguratorze SR 455km zasięgu, LR 533km zasięgu, różnica jakieś 17%
Po 100 tys km(nowym jeździ się przez chwile, więc trzeba przyjąć wartość taką jak będzie realnie auto eksploatowane podejrzewam, że jak wszystko do 200-250tys km) jak moje obliczenia są prawidłowe, różnica w pojemności baterii realnie używanych 70% jest pojemności.
Jak nowe
SR 57,5/LR75 to jest ponad 30%, więc wychodzi z tego SR jest oszczędniejsze
po 100km, jadąc zimą 110-120 podejrzewam, że LR weźmie 20KWh według tableta + realnie 10%=22kwh/100km
LR + 17%, to realnie 25,7kwwh
Według tych założeń zimą po 100km uwzględniając degradację i mając do dyspozycji 70% baterii oraz warunki i prędkość podane wyżej przejedziemy
SR + 38,6kwh dzielone 22kwh/100km= 175km
LR 50,5kwh dzielone 25,7kwh/100km= 196kmkm
LR o jakieś 12% więcej zużywa energii
Jeżeli moje wyniki są prawidłowe tyle realnie mają zasięgi TMY
Latem +50%