WLTP - nieosiągalne nigdy. EPA - jak najbardziej osiągalne. A teraz zobacz o ile różną się wyniki tych samych samochodów benzynowych w WLTP i EPA - właśnie co najmniej około 30%, więc to nie wina kierowcy tylko nierealnego testu. Przykład z różnicą na start rzędu 45%: passat 1.8T: 8.5 l/100 średnio wg producenta, 12.38l/100 combined wg EPA

Mówimy o benzynie, bo rzeczywiście silniki diesla są bardziej odporne jeżeli chodzi o dynamiczną jazdę niż benzyny (spalanie stukowe jest słowem klucz), więc przy dynamicznej jeździe benzyną ekonamia jest tylko przy jeździe ze stałą prędkością - przyspieszanie odbywa się na otwartej pętli sprzężenia zwrotnego sond lambda, dodatkowo w przypadku turbo sztucznie zwiększa się wtrysk paliwa żeby dodatkowo chłodzić wnętrze cylinda aby uniknąś spalania stukowego (a może i bez turbo też tak jest). TSI trochę lepiej sobie z tym radzą a silniki z wtryskiem do kolektora gorzej.