Nierównomierne zużycie tarcz

Pleśniak

Posiadacz elektryka
Mam wrażenie, że na hamulce narzekają ludzie, którzy trzymają auto pod chmurką, a Ci którzy garażują problemu nie widzą.
 

6a8

Posiadacz elektryka
Przy spokojnej jeździe, to tym bardziej dziwne. Moim zdaniem - masz coś spaprane w hamulcach. Czyli serwis, i tutaj nie może być mowy o normalnym zużyciu eksploatacyjnym, bo normalnie to klocki pracują na całej powierzchni tarczy.
Miałeś możliwość obejrzenia drugiej strony ?
 

Ratt

Posiadacz elektryka
Pacjent ten sam. Objawy takie same. Rozpędź się gdzieś na bezpiecznej prostej bez nikogo na ogonie i hamulce do dechy. I tak ze trzy razy. Problem zniknie. I pojawi się znowu za jakiś czas jak spokojnie jeździsz. Wtedy jak wyżej :)
 

klata

Zadomawiam się
U mnie tylne wyglądają podobnie - zewnętrzna część tarczy jakby nie używana. Z przodu trochę lepiej ale nadal daleko do ideału. Jeżdżę raczej spokojnie. 19k km przebiegu.
 
Last edited:

nabrU

Moderator
Wychodzi ujemny aspekt OPD niestety . I mimo, że Tesla (i większość innych EV) czyści tarcze na początku każdej jazdy, trzeba po prostu używać hamulców.
 

danielm

Pionier e-mobilności
Wychodzi ujemny aspekt OPD niestety . I mimo, że Tesla (i większość innych EV) czyści tarcze na początku każdej jazdy, trzeba po prostu używać hamulców.
od roku czekamy na aktualizacje oprogramowania które ma dodać fizyczne hamulce do równoważenia rekuperacji przy zimnej/pełnej baterii
 

kaziwich

Posiadacz elektryka
Znany od zawsze problem z hamulacami w Performance. Bez sensu, ze wypowiadaja sie wlasciciele LR, bo maja inne hamulce, w ktorych to nie wystepuje.
Nie ma na to sposobu. Mialem wymienione tarcze i klocki na nowe i niestety problem wrocil.
Po prostu jest to kiepsko zaprojektowane.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Znany od zawsze problem z hamulacami w Performance. Bez sensu, ze wypowiadaja sie wlasciciele LR, bo maja inne hamulce, w ktorych to nie wystepuje.
Nie ma na to sposobu. Mialem wymienione tarcze i klocki na nowe i niestety problem wrocil.
Po prostu jest to kiepsko zaprojektowane.
Ja mam LR i mam podobnie z przodu. Z tylu nie.
Docieralem dwa razy hamulce wg procedury, ale ciezko mi o bezpieczne miejsce zeby to robic.
 

Darkoblues

Zadomawiam się
Ja mam LR i mam podobnie z przodu. Z tylu nie.
Docieralem dwa razy hamulce wg procedury, ale ciezko mi o bezpieczne miejsce zeby to robic.
U mnie tez w LR q12021 nierównomierne użycie. W serwisie powiedzieli, ze to normalne jak się używa nonstop rekuperacji. Włączyłem tryb pełzania i dohamowuję ostatnie 10km/h. Mam wrażenie, ze problem się nie powiększa. Dodatkowo chcę też przeserwisowac te hamulce zgodnie z zaleceniami Tesli
 
Last edited:

krzyss

Pionier e-mobilności
U mnie tez w LR q12021 nierównomierne użycie. W serwisie powiedzieli, ze to normalne jak się używa nonstop rekuperacji. Włączyłem tryb pełzania i dohamowuję ostatnie 10km. Mam wrażenie, ze problem się nie powiększa. Dodatkowo chcę też przeserwisowac te hamulce zgodnie z zaleceniami Tesli
Serwis nic nie da… jak nie hamujesz to tak sie robi.
 
Last edited:
Top