Lidl, Kaufland, Biedronka...

elektryk

Pionier e-mobilności
Ja przez ponad 6 lat jazdy elektrykami zaliczyłem znaaaaaacznie więcej niż 18kkm i zdecydowanie więcej niż 8kkm za granicą. Co z tego? Widziałeś temat, w którym się wypowiadasz?
Ja się wypowiem w temacie - nie traktujmy tzw. destination chargers (czyli ładowarki pod sklepem) jako ładowarki ogólnego przeznaczenia, to są ich parkingi i niech sobie ustalają zasady zgodne ich oczekiwaniami - w tym przypadku chcą przyciągać na zakupy i nie widzą wartości w byciu "stacją paliw".

Od tego jest SuC i Ionity, żeby z nich korzystać w trasie i do szybkiego ładowania, destination chargers przy okazji zakupów.

Rozumiem że gęstość sieci SuC / Ionity u nas i na Słowacji jest za mała, ale wygląda na to że za rok/dwa i powinno się poprawić.
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Z tego co widzę to chargepoint można dodać do apple wallet. Próbowałeś może czy to działa?
Mam Google Pixel u mnie apka używa natywnie NFC i emuluje kartę bez Google Wallet. W Apple dostęp do NFC dla apek jest mocno ograniczony, stąd pewnie Apple Wallet.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Ja się wypowiem w temacie - nie traktujmy tzw. destination chargers (czyli ładowarki pod sklepem) jako ładowarki ogólnego przeznaczenia, to są ich parkingi i niech sobie ustalają zasady zgodne ich oczekiwaniami - w tym przypadku chcą przyciągać na zakupy i nie widzą wartości w byciu "stacją paliw".

Od tego jest SuC i Ionity, żeby z nich korzystać w trasie i do szybkiego ładowania, destination chargers przy okazji zakupów.

Rozumiem że gęstość sieci SuC / Ionity u nas i na Słowacji jest za mała, ale wygląda na to że za rok/dwa i powinno się poprawić.
No i nie miałbym nic przeciwko, gdyby faktycznie było tak jak piszesz. Tymczasem niektóre z ładowarek faktycznie "należą" do sklepu i wtedy faktycznie nic mi do tego, że nie działają poza godzinami pracy sklepu. Inne z kolei są postawione na przykład przez GW na parkingu galerii i to GW ponosi koszt dzierżawy miejsca postojowego i generalnie płaci galerii za to, że może na ich parkingu prowadzić swój biznes. Ba - w Lublinie czy Krakowie SC masz ulokowane na parkingu galerii. Wtedy widzę duży sens w tym, żeby z takich ładowarek korzystać nawet w środku nocy i nie widzę w tym żadnego problemu. To są wtedy zwykłe miejskie ładowarki, jakich wiele. Tylko niestety często nie ma szans na ocenę powyższego jedynie na podstawie Plugshare. Godziny pracy często nie są wypełnione, a ciężko znać zasady wszystkich ładowarek we wszystkich krajach świata.
 

STMS

Pionier e-mobilności
18k w 5 miesięcy? Wow. To moje 8k w 5 mc wypada teraz blado :)

Wczoraj zrobiłem pierwszy raz trasę ponad 350km ciągiem po drogach lokalnych 90/50 i jakieś 60km autostrady i zużycie w dwie strony 120 Wh/km i cudem uniknięty sowity mandant, wyprzedzanie kolumn samochodów jest zbyt wciągające z takim kopem, ale można się wkopać prosto na patrol policji.

Zużycie z całego przebiegu 135 Wh/km (TM3 SR+ 18" Aero). Mega.
Km same się naliczają jak się robi takie trasy ;)
 

Attachments

  • IMG_1448.jpeg
    IMG_1448.jpeg
    145,4 KB · Liczba wyświetleń: 16
Last edited:

elektryk

Pionier e-mobilności
No i nie miałbym nic przeciwko, gdyby faktycznie było tak jak piszesz. Tymczasem niektóre z ładowarek faktycznie "należą" do sklepu i wtedy faktycznie nic mi do tego, że nie działają poza godzinami pracy sklepu. Inne z kolei są postawione na przykład przez GW na parkingu galerii i to GW ponosi koszt dzierżawy miejsca postojowego i generalnie płaci galerii za to, że może na ich parkingu prowadzić swój biznes. Ba - w Lublinie czy Krakowie SC masz ulokowane na parkingu galerii. Wtedy widzę duży sens w tym, żeby z takich ładowarek korzystać nawet w środku nocy i nie widzę w tym żadnego problemu. To są wtedy zwykłe miejskie ładowarki, jakich wiele. Tylko niestety często nie ma szans na ocenę powyższego jedynie na podstawie Plugshare. Godziny pracy często nie są wypełnione, a ciężko znać zasady wszystkich ładowarek we wszystkich krajach świata.
Dlatego bardziej bym się skupił na dopingowaniu rozbudowy sieci SuC / Ionity żeby obsłużyć większość tras, niż przymuszaniu sieci handlowych do pełnienia tej roli.

Masz wtedy jedną apkę, z wiarygodną zajętością i dostępnością, wiele punktów ładowania na jednej stacji (to kluczowe - jak masz 1-2 punkty i to jeszcze z współdzieloną mocą to jest duże ryzyko trafienia na zajętą stację i rozładowanie kolejki na 1-2 punktach będzie długo trwało).
 

STMS

Pionier e-mobilności
Słowacja to GW toć to ich matecznik jak można tego nie wiedzieć

Mają tego tam dużo bardzo dużo
 

vwir

Pionier e-mobilności
Dlatego bardziej bym się skupił na dopingowaniu rozbudowy sieci SuC / Ionity żeby obsłużyć większość tras, niż przymuszaniu sieci handlowych do pełnienia tej roli.

Masz wtedy jedną apkę, z wiarygodną zajętością i dostępnością, wiele punktów ładowania na jednej stacji (to kluczowe - jak masz 1-2 punkty i to jeszcze z współdzieloną mocą to jest duże ryzyko trafienia na zajętą stację i rozładowanie kolejki na 1-2 punktach będzie długo trwało).
Ale kogo ja niby do czegokolwiek przymuszam? Skoro ktoś zapytał zakładając ten temat, to piszę jedynie o swoich preferencjach: wolałbym, żeby ładowarkami pod Lidlami/Biedronkami/Ikeą zarządzał GW a nie właściciel sklepu. Tylko tyle i aż tyle. Proszę nie wkładać w moje usta słów, których nie wypowiedziałem.
 

STMS

Pionier e-mobilności
A ten to już w ogóle wyskoczył jak Filip z Konopi...
to raczej Ty zachowałeś się jak niedoświadczony użytkownik ładowarek skoro na Słowacji wpadłeś na pomysł ładowania na Lidlu znając ich realia w PL

doświadczony użytkownik w wiedzę by tego nie zrobił :ROFLMAO:
 

vwir

Pionier e-mobilności
to raczej Ty zachowałeś się jak niedoświadczony użytkownik ładowarek skoro na Słowacji wpadłeś na pomysł ładowania na Lidlu znając ich realia w PL

doświadczony użytkownik w wiedzę by tego nie zrobił :ROFLMAO:
Dopóki nie zaczniesz czytać ze zrozumieniem to rozmowa z Tobą nie będzie miała żadnego sensu:
A pod lidlem w Polsce jeszcze w życiu się nie ładowałem. Skąd pomysł, że mam z tym doświadczenie?
 
Top