Nowa instalacja 8,1 kWp z bankiem energii 10 kWh, podsumowanie 12 dni

nnnnn

Pionier e-mobilności
Tu jeszcze dla porównania G11:
1692795165045.png

Czyli 1kWh bez opłat stałych to 0,75 złotego i 1,21 złotego po przekroczeniu limitu.

I jeszcze dopełniając całość obecnie mam niedomiar produkcji z PV i brakuje mi 1319kWh (stan obecny) za, które przyjdzie mi zapłacić w rozliczeniu. W taryfie G12w koszt tych KWh to 425PLN a w G11 989PLN.

Podsumowując już teraz widać, że G11 wciąż jest droższe. Przy limitach różnica się rozmyje, ale zachowując jakieś tam nawyki godzinowe, można oszczędzić. W G11 można zostać jeśli ktoś chce sobie policzyć szybciej amortyzację fotowoltaiki:D
 

tokwi

Pionier e-mobilności
Z tymi cenami, to jest taki burdel, że konia z rządem temu, kto wie ile teraz kosztuje prąd.
Podobno znowu jest jakaś ustawa, która obniża ceny o 5% ze skutkiem od 1 stycznia 2023, ale jeszcze nie wiadomo kiedy wejdzie w życie.
W tak niepewnych warunkach optymalizacja taryf nie ma wielkiego sensu i dopiero pojutrze dowiemy się co będzie przedwczoraj.
 

ducarider

Posiadacz elektryka
Tu jeszcze dla porównania G11:
View attachment 12791

Czyli 1kWh bez opłat stałych to 0,75 złotego i 1,21 złotego po przekroczeniu limitu.

I jeszcze dopełniając całość obecnie mam niedomiar produkcji z PV i brakuje mi 1319kWh (stan obecny) za, które przyjdzie mi zapłacić w rozliczeniu. W taryfie G12w koszt tych KWh to 425PLN a w G11 989PLN.

Podsumowując już teraz widać, że G11 wciąż jest droższe. Przy limitach różnica się rozmyje, ale zachowując jakieś tam nawyki godzinowe, można oszczędzić. W G11 można zostać jeśli ktoś chce sobie policzyć szybciej amortyzację fotowoltaiki:D
Tu jest cena netto. 08585 brutto jest tarcza
 

elektryk

Pionier e-mobilności
instalacji domowej w koszty firmy nie wrzucę a kasę muszę wydać tu i teraz przy inflacji pow 10 % i nie zapowiada się sporo niższa przy zapędach socjalnych polityków
Inflacja 10% nie będzie się utrzymywać przez cały okres zwrotu z inwestycji.

Już teraz to widać po wskaźnikach PPI oraz prognozach firm, że czeka nas dezinflacja, a po niej deflacja (czyli realny spadek cen).
Np. informacja z dzisiaj - Foot Locker kurs 33% w dół bo powiedzieli, że Klienci stali się "price sensitive", to coraz częstszy temat wśród portali branżowych typu dlahandlu.pl czy wiadomoscihandlowe.pl
 

bart_zaw

Posiadacz elektryka
Tarcza czy nie to koszt calkowity z przesyłami, abonamentami i pierdołami już znam. Pomijam zeszły rok ale mam rachunek za 11/2022 do 05/2023 wiec 574kwh mam ze starego roku na preferencjach bez akcyzy i VAT 5% a za ten rok jest bardzo czytelna stawka:
z tarczą całość brutto: 0,8836zł za 1kwh
od końca tarczy na resztę roku: 1,4107zł za 1kwh
Przekładając na codzienne życie to zaliczka z 230-250 jak zawsze od kilku lat skoczyła do 485zł a i tak na koniec coś dopłacę.

Ładowanie kartą BMW na ładowarce AC -- 1,08zł brutto za 1 kwh (bez tarczy)

IMG_0395.jpg
 

ducarider

Posiadacz elektryka
Da radę brać prąd z magazynu jak nie ma prądu we wsi ?
Oczywiście. 3 fazowe wyjście 13 a
Tarcza czy nie to koszt calkowity z przesyłami, abonamentami i pierdołami już znam. Pomijam zeszły rok ale mam rachunek za 11/2022 do 05/2023 wiec 574kwh mam ze starego roku na preferencjach bez akcyzy i VAT 5% a za ten rok jest bardzo czytelna stawka:
z tarczą całość brutto: 0,8836zł za 1kwh
od końca tarczy na resztę roku: 1,4107zł za 1kwh
Przekładając na codzienne życie to zaliczka z 230-250 jak zawsze od kilku lat skoczyła do 485zł a i tak na koniec coś dopłacę.

Ładowanie kartą BMW na ładowarce AC -- 1,08zł brutto za 1 kwh (bez tarczy)

View attachment 12793
masz racje, tylko mi się nie chce jechać i czekać na ładowarce. Wole 20 ziko więcej i wygodniej
 

ducarider

Posiadacz elektryka
Inflacja 10% nie będzie się utrzymywać przez cały okres zwrotu z inwestycji.

Już teraz to widać po wskaźnikach PPI oraz prognozach firm, że czeka nas dezinflacja, a po niej deflacja (czyli realny spadek cen).
Np. informacja z dzisiaj - Foot Locker kurs 33% w dół bo powiedzieli, że Klienci stali się "price sensitive", to coraz częstszy temat wśród portali branżowych typu dlahandlu.pl czy wiadomoscihandlowe.pl
To samo w branży Automotive
 
Top