Tesla Model Y, dostawy III kwartał 2023

6a8

Posiadacz elektryka
Z innej beczki, chciałem zapytać, czy ktoś wie jak na dziś wygląda kwestia odbioru auta w innym miejscu, niż Ząbki?
Aktualnie jest drugi punkt : Bytom, ale w poprzednim kwartale były przypadki że ludzie z Warszawy jeździli do Bytomia.
Ale jest możliwość, trzeba się tylko dogadać czy da się z niej skorzystać ( czyli czy dadzą radę Twój samochód dostarczyć do Bytomia, o ile Ci to bardziej pasuje).
 

nabrU

Moderator
LFP
+ mniejsza waga

To chyba nie prawda, że bateria LFP jest lżejsza. Prosty przykład TM3 RWD - waga 1760kg, TM3 LR RWD - waga 1735kg.
 

Jaceq

Pionier e-mobilności
Moim zdaniem obecnie gdy LR też da się zmieścić w dotacji sprawa sprowadza się do budżetu. Jeśli stać na LR, warto brać LR. W mojej ocenie RWD nie ma nad nim żadnej przewagi poza ceną. Oba to oczywiście świetne auta, ale LR świetniejsze ;-P
 

MarcinEV

Posiadacz elektryka
Wrócę do wątku HW.
Przeczytałem ciekawą wypowiedź na zagranicznym forum. Europa Australia Chiny … nikt nie widzi nowego HW w Y. Ciekawym wątkiem było stwierdzenie, ze wyszedł w USA głównie do testów pod katem fsd (wydaje się to logiczne) oraz, ze do Europy nie trafi pewnie wcześniej niż w 2024.
Trzeba się decydować ceny są atrakcyjne.
Może jakieś kilometry darmowe we wrześniu ?
 

KrzysztofFly

Moderator
Dobrze wiedzieć, bo ja byłem już zdecydowany na TMY LR ale Wasza dyskusja i sąsiedni wątek na temat TMY RWD spowodowały, że nabrałem wątpliwości. Bo po co płacić więcej za zbliżony zasięg praktyczny (oficjalnie LR jest 16% droższa od RWD a ma 17% większy zasięg WLTP). Napęd na cztery koła, jakkolwiek przydatny sam w sobie nie jest IMO tyle wart. Ale skoro LFP nie lubi zimna to nie jest dla mnie.
Mieszkam na wsi, gdzie temperatury statystycznie są niższe niż w mieście, a nie mam miejsca na garaż. Zostaje więc chmurka. Więc chyba wezmę planowaną LR (chyba, bo żona ciągle chce kolor a w dotacji jest problem z LR w kolorach, zwłaszcza, że chcę hak).
Miałem podobny dylemat jak Ty, miałem nawet zamówioną RWD. U mnie nie było problemu z temperaturą w zimie, gdyż mam ciepły garaż i raczej temperatura w zimie oscyluje w nim w okolicach 18 stopni w plusie. Pojechałem jednak na narty do Austrii swoim Stelvio i tam na miejscu stwierdziłem, że jednak zmieniam zdanie. Głównie ze względu na napęd na 4 koła ale także ze względu na baterię, która jednak zdecydowanie bardziej nie lubi oddawać z siebie elektronów kiedy jest zimna, więc musi być dogrzewana aby chciała współpracować. Zaraz po powrocie zaktualizowałem swoje zamówienie na wersję LR i praktycznie po kilkunastu dniach już nią jeździłem. Na następne narty pojechałem jeszcze Stelvio, bo nie miałem do Y kół zimowych.
Na razie mam jeszcze Stelvio i w razie czego zawsze mogę nim pojechać na narty, co jednak jeśli stwierdzę, że jednak go sprzedam? A chodzą mi takie myśli po głowie, bo od wiosny prawie nim nie jeżdżę, a trzymać samochód po to, aby nim 3-4 razy w roku pojechać na narty to bez sensu. Aktualnie mam w planach zrobić wyjazd na narty w grudniu Teslą i pewnie potem przyjdzie czas na Stelvio.
Co do LR z hakiem, to jest obecnie na Inventory biała z hakiem za 248770 co po odjęciu rabatu za refferal daje 246770 i mieści się w dotacji na 50%. Więc pozostaje tylko kwestia przekonania żony do tego koloru, co najczęściej nie jest problemem gdyż kobiety lubią biały kolor, a biała perła w Tesli jest całkiem fajna.
 

ypl

Pionier e-mobilności
Dobrze wiedzieć, bo ja byłem już zdecydowany na TMY LR ale Wasza dyskusja i sąsiedni wątek na temat TMY RWD spowodowały, że nabrałem wątpliwości. Bo po co płacić więcej za zbliżony zasięg praktyczny (oficjalnie LR jest 16% droższa od RWD a ma 17% większy zasięg WLTP). Napęd na cztery koła, jakkolwiek przydatny sam w sobie nie jest IMO tyle wart. Ale skoro LFP nie lubi zimna to nie jest dla mnie.
Mieszkam na wsi, gdzie temperatury statystycznie są niższe niż w mieście, a nie mam miejsca na garaż. Zostaje więc chmurka. Więc chyba wezmę planowaną LR (chyba, bo żona ciągle chce kolor a w dotacji jest problem z LR w kolorach, zwłaszcza, że chcę hak).
Kolor zawsze możesz zmienić oklejając auto, te ceny za kolor nie licząc czarnego to jakaś porażka. Mi w ząbkach powiedzieli, że biały będzie najlepiej położony na aucie.
 

marco_25

Posiadacz elektryka
Kolor zawsze możesz zmienić oklejając auto, te ceny za kolor nie licząc czarnego to jakaś porażka. Mi w ząbkach powiedzieli, że biały będzie najlepiej położony na aucie.
Dokładnie, zmiana koloru poprzez oklejanie to połowa tego co krzyczy sobotę teslą za dość słaby wybór kolorystyczny.
Dodatkowo ten biały podstawowy jest naprawdę ładny, perłowy i przyjemny w utrzymaniu. Warto się przyjrzeć przed zakupem i wtedy człowiek rozumie czemu tak dużo tego jeździ po drogach.
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Dokładnie, zmiana koloru poprzez oklejanie to połowa tego co krzyczy sobotę teslą za dość słaby wybór kolorystyczny.
Dodatkowo ten biały podstawowy jest naprawdę ładny, perłowy i przyjemny w utrzymaniu. Warto się przyjrzeć przed zakupem i wtedy człowiek rozumie czemu tak dużo tego jeździ po drogach.
Tak BTW - ile trzeba zapłacić za oklejenie? Nie robiłem wyceny dla Model 3, ale w BMW chcieli 10k za oklejenie, ponoć bez oklejania dachu wychodzi taniej.
 

ypl

Pionier e-mobilności
Tak BTW - ile trzeba zapłacić za oklejenie? Nie robiłem wyceny dla Model 3, ale w BMW chcieli 10k za oklejenie, ponoć bez oklejania dachu wychodzi taniej.
Około 7k do 10k, zależy gdzie oklejasz, i od rozmiaru auta. Dodatkowo jest to jakaś ochrona lakieru. Ja miałem w planach oklejać ale ten biały jest bardzo ładny, żonie też się spodobał i została biała teselka.
 

Jaceq

Pionier e-mobilności
Około 7k do 10k, zależy gdzie oklejasz, i od rozmiaru auta. Dodatkowo jest to jakaś ochrona lakieru. Ja miałem w planach oklejać ale ten biały jest bardzo ładny, żonie też się spodobał i została biała teselka.
Płaciłem +7200 PLN za lakier deep blue metalic. To gdzie tu jest ta wspomniana duża oszczędność? 😉
 
Top