Jakie EVSE / Wallbox dla TM3?

Bronek

Pionier e-mobilności
Tak na innym forum posiadacz kilku Zoe i Tesli m3 to badał.. Straty sięgają kilkunastu procent. Ale różnica to kilka. Mówimy o AC.
Rachunek to u mnie jedna strona a druga to rozliczenie i po zmianie nic nie urosło, zaledwie kilka wierszy.
Np http://forum.samochodyelektryczne.org/viewtopic.php?t=3078

No i tu artykulik https://elektrowoz.pl/ladowarki/ada...la-model-3-lr-najgorsza-kia-e-niro-najlepsza/
Ale Świat się zmienia więc mozna by zrobic test. Tesla wydaje sie byc idealna z racji ustawiania parametrów ładowarki.
Ta sama pojemność startu ładowania w podobnej temperaturze i po np podobnym spoczynku auta. I np 5Kw (tak aby przecietne solary wyrobily) i 11 KW.
Licznik na kazdej fazie czy suma? I mozna sie bawić.
 
Last edited:

consigliero

Pionier e-mobilności
Jak pisałem robiłem już wcześniej porównanie i wyszło mi że różnica jest znikoma, może to świadczyć że:
1. pomyliłem się
2. VW może jednak dobrze gospodaruje prądem
3. Korzystałem z licznika zamontowanego pod wallbox oraz danych z samochodu widzianych w Tronity.
4. W maju według Tronity pobrałem 371 kwh a licznik pokazał 400 kwh tylko nie wiem czy licznik wykasowałem 1.05 a raczej chyba tak to wtedy trzeba porównać do wartości pomniejszonej o około 31 kw czyli 340 Kw, to daje stratę na poziomie 17,6 %
5. Teraz chyba mogę się pokusić o roliczenia każdego ładowania, pod warunkiem zanotowania stanu licznika przed i po ładowaniu, Tronity poda mi to nawet jak zapomnę sobie zanotować
Po sprawdzeniu app okazuje się że ogólna informacja 6 kw oznacza że w informacji sczegółowej jest 5 lub 5,5 kw chyba w zależności od obciążenia sieci w domu produkcji PV itp
 

Attachments

  • Zrzut ekranu 2021-07-28 o 12.28.30.png
    Zrzut ekranu 2021-07-28 o 12.28.30.png
    232,7 KB · Liczba wyświetleń: 53
  • Zrzut ekranu 2021-07-28 o 12.28.53.png
    Zrzut ekranu 2021-07-28 o 12.28.53.png
    292,4 KB · Liczba wyświetleń: 61
  • Zrzut ekranu 2021-07-28 o 12.29.16.png
    Zrzut ekranu 2021-07-28 o 12.29.16.png
    293,3 KB · Liczba wyświetleń: 51
  • Zrzut ekranu 2021-07-28 o 12.29.34.png
    Zrzut ekranu 2021-07-28 o 12.29.34.png
    304,6 KB · Liczba wyświetleń: 56
  • Zrzut ekranu 2021-07-28 o 12.36.37.png
    Zrzut ekranu 2021-07-28 o 12.36.37.png
    149,8 KB · Liczba wyświetleń: 50

consigliero

Pionier e-mobilności
Tak na przykład na wyspie Hvar z mojego EVSE
 

Attachments

  • Zrzut ekranu 2021-07-28 o 18.24.40.png
    Zrzut ekranu 2021-07-28 o 18.24.40.png
    403,9 KB · Liczba wyświetleń: 66

krzyss

Pionier e-mobilności
Straty na ladowaniu 3kW w porownaniu z 11kW wynikaja nie tyle z samych strat ladowania a z podtrzymywaniu systemow. Auto nie usypia, a tesla wogole zyje wtedy swoim wlasnym zyciem i sobie cos tam ciagle miesza.
 

gim-kg

Pionier e-mobilności
Z tego wiem to są wallboxy z zarządzaniem zasilaniem, chyba ten co mam ma coś takiego. Mając 17 KW przydział mocy może się zdarzyć że pracująca pompa ciepła oraz ładujący się samochód przekroczą dopuszczalną moc wtedy samochód powinien być chyba ładowany mniejszym prądem.
Raczej chodzi o zarządzaniem zasilania samochodu a nie całej instalacji w domu. Jak przegniesz z poborem vs przydziałem mocy, to wywali ci główne zabezpieczenie.
 
Top