Jakie EVSE / Wallbox dla TM3?

newbe

Posiadacz elektryka
Straty na ladowaniu 3kW w porownaniu z 11kW wynikaja nie tyle z samych strat ladowania a z podtrzymywaniu systemow. Auto nie usypia, a tesla wogole zyje wtedy swoim wlasnym zyciem i sobie cos tam ciagle miesza.
U mnie widać stratę jak synek gra w samochodzie, klima pobiera wtedy prąd z gniazdka bez ładowania akku.
Analogicznie z spaniem w samochodzie - do 1 kW pobiera klima żeby chodzić wnętrze.
A same straty na samo ładowanie z 1 fazy 13 A są znikome. Maks. 5%.
Mam analizator na cewki.
 

newbe

Posiadacz elektryka
Witam,
Mam pytanie: kojarzę że czerwone gniazdka różnią się rozmiarem na duże 32A oraz małe 16A.
Myślałem że mam małe, ale na nim napisane 32A over 6h. Ale wygląda na raczej niewielke.
Jakie wymiary mają wasze trójfazowe gniazdka?
U mnie szerokość w środku 65 mm, z zewnątrz 72mm.
PS: chodzi o to czy zamówić końcówkę NEMA na podróże, czy Tesla 3f travel adapter 16A.
Generalnie 3kW mi styka, ale pojadę 2500 km Ukrainą :)
PPS: moc umowna 10.5 kW, bezpieczniki przedlicznikowe 25A.
 

Attachments

  • 20210729_142917.jpg
    20210729_142917.jpg
    443 KB · Liczba wyświetleń: 48
Last edited:

newbe

Posiadacz elektryka
Masz duże 32A

Masz przejściówki z malego na duze i odwrotnie. Nema mam ale na kempingowe niebieskie i z tego przejście do 32A
Dzięki! To muszę dać dobry kabel do garażu od skrzynki oraz podbić moc i zmienić bezpieczniki przedlicznikowe na 40A i wtedy mogę dokupić przejściówkę NEMA i pobierać do 7.2 kW z jednej fazy.
Zastanawiam na korzyść koła zapasowego w drogę Ukrainą zamiast dodatkowego EVSE. 230V 10A to u babci pod chatą w wiosce podładuję 25% w 8 godzin.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
W domu sprawdź z której Ci pojdzie te 32A, żeby sie nie spotkało z czymś innym mocnym. To kwestia poprzestawiania kabelków we wtyczce/gnieździe sily.
 

kARPIU

Fachowiec
Zamontowalem WC Gen3, ale troche jestem zawiedziony nie podswietla sie napis TESLA :( WiFi jest chyba tylko po to zeby sciagac aktualizacje i zrobic wstepna konfigurację. Jesli dobrze doczytalem to jest 22kW bo mozna wybrac w ustawieniach 32A, i zrobic ograniczenie zeby uzywać mogła tylko tesla, dodatkowo zabezpieczenie przepiecia/uziemienia mozna wlaczyc badz nie. I tyle. Dziala i laduje ok, testowalem tylko 11kW.
Troche liczylem na jakas statystyke ładowań a tam nic nie ma, w przyszłości podobno jak beda w jednej sieci WiFi dwie takie, to mają sobie regulować wzajemnie obciążenie sieci energetycznej.
Co wiecej po wstepnej konfiguracji nie wiem jak wejsc do ustawien, bo na uzyskanym z sieci IP sie nie da zalogowac he he :)
Przytrzymaj przycisk otwierania klapki 5sek i bedziesz mogl zobaczyc polaczenie z wallbox przez wifi
 

newbe

Posiadacz elektryka
Ta jak, kupił już ktoś Wallboxa Tesli Gen 3 w Polsce? Bo zmieniłem taryfę na G12 i musi mi się auto od 22 do 6 naładować a przy evse z "zestawu" to się nie udaje.
Więcej niż 30% musisz ładować w nocy? Czyli 50-80%. Wtedy faktycznie potrzeba 7 lub 11 kW.
Mam podstawową EVSE, ładuję 1f 3kW. Samochód ustawiony zaczynać ładowanie o 22. I póki co to styka, bo w weekendy mam całą dobę 38 groszy za 1 kW.
 

pawlaczynski

Fachowiec
Więcej niż 30% musisz ładować w nocy? Czyli 50-80%. Wtedy faktycznie potrzeba 7 lub 11 kW.
Mam podstawową EVSE, ładuję 1f 3kW. Samochód ustawiony zaczynać ładowanie o 22. I póki co to styka, bo w weekendy mam całą dobę 38 groszy za 1 kW.
No tak bo nie chce mi się ładować codziennie a zresztą o tej 6:00 musiałbym wyłączyć ładowanie (automatycznie się nie da)
 
Top