2023.32

mm-tesla

Posiadacz elektryka
Hamowanie na zakrętach już było wcześniej, w lecie jeździłem na tempomacie w górach i po serpentynkach z góry na 50km/h ustawione miałem i przed każdym zakrętem idealnie zwalniał do 30-40.
 

chewbacca

Posiadacz elektryka
Hamowanie na zakrętach już było wcześniej, w lecie jeździłem na tempomacie w górach i po serpentynkach z góry na 50km/h ustawione miałem i przed każdym zakrętem idealnie zwalniał do 30-40.
Zwalnianie na zakrętach i rondach (i to do różnych sensownych prędkości) to ID.3 miał ponad dwa lata temu :p. Tesli z jej TACC to daleko jeszcze do ideału...
Może nie jasno to opisałem... Tak - zwalnianie jeśli chodzi o dostosowanie do naturalnego kształtu drogi było od zawsze. Tzn na serpentynach, na łukach... Ale wcześniej nie było zwalniania dostosowanego do trasy wyznaczonej w nawigacji. Czyli przykładowo (nawiązując do poniższego fragmentu mapy): jedziemy ulicą Sienkiewicza z południowego wschodu na pólnocny zachód. Trasa na nawigacji jest wyznaczona ze skrętem w ulicę Paprocką. Tesla obecnie zwalnia dojeżdżając do skrzyżowania Sienkiewicza-Paprocka. Kiedyś tego nie było.Zrzut ekranu 2023-09-21 o 09.57.57.png
 

bbob

Nowy na Forum
Może nie jasno to opisałem... Tak - zwalnianie jeśli chodzi o dostosowanie do naturalnego kształtu drogi było od zawsze. Tzn na serpentynach, na łukach... Ale wcześniej nie było zwalniania dostosowanego do trasy wyznaczonej w nawigacji. Czyli przykładowo (nawiązując do poniższego fragmentu mapy): jedziemy ulicą Sienkiewicza z południowego wschodu na pólnocny zachód. Trasa na nawigacji jest wyznaczona ze skrętem w ulicę Paprocką. Tesla obecnie zwalnia dojeżdżając do skrzyżowania Sienkiewicza-Paprocka. Kiedyś tego nie było.View attachment 13385
Czekam na aktualizację i będę testował mam u siebie zakręt prawie 90 stopni bez ograniczenia prędkości i niestety przejazd na "autopilocie" za każdym razem kończy się na połowie przeciwnego pasa.
 

mm-tesla

Posiadacz elektryka
Może nie jasno to opisałem... Tak - zwalnianie jeśli chodzi o dostosowanie do naturalnego kształtu drogi było od zawsze. Tzn na serpentynach, na łukach... Ale wcześniej nie było zwalniania dostosowanego do trasy wyznaczonej w nawigacji. Czyli przykładowo (nawiązując do poniższego fragmentu mapy): jedziemy ulicą Sienkiewicza z południowego wschodu na pólnocny zachód. Trasa na nawigacji jest wyznaczona ze skrętem w ulicę Paprocką. Tesla obecnie zwalnia dojeżdżając do skrzyżowania Sienkiewicza-Paprocka. Kiedyś tego nie było.View attachment 13385
Czekam na aktualizację i będę testował mam u siebie zakręt prawie 90 stopni bez ograniczenia prędkości i niestety przejazd na "autopilocie" za każdym razem kończy się na połowie przeciwnego pasa.

To też czekam w takim razie na aktualizacje ;)

W Lublinie też są takie zakręty, 70 stopni dwa pasy bardzo wąskie, a Tesla 60 chce tam brać :) moim zdaniem wina mapy, bo kompletnie nie oddaje krzywizny zakrętu.

1695296027046.png
 

chewbacca

Posiadacz elektryka
To też czekam w takim razie na aktualizacje ;)

W Lublinie też są takie zakręty, 70 stopni dwa pasy bardzo wąskie, a Tesla 60 chce tam brać :) moim zdaniem wina mapy, bo kompletnie nie oddaje krzywizny zakrętu.

View attachment 13392
ale żeby było jasne (jeszcze raz) - opisany przeze mnie przypadek dotyczy zupełnie innej sytuacji niż pokazywany przez Ciebie zakręt. Ale szczerze mówiąc nie wiem już jak można to jeszcze prościej wytłumaczyć :)
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Na zakrętach jeździ jak jeździł. Zwalnia przed skrzyżowaniami na których nawigacja pokazuje aby skręcić, ale nie gdy kąt jest łagodny. Np tutaj jest STOP i linie wymalowane tak że podjeżdża się pod kątem prostym i jechał na maksa bo myślał że droga idzie jak ta pomarańczowa kreska (wolniejszy ruch). Funkcja działa nie tylko na autopilocie ale też na samym tempomacie. Nie wiem czy to doszło teraz. Po mieście zwalnia z 60 do 37 km/h
 

Attachments

  • IMG_20230921_190402.jpg
    IMG_20230921_190402.jpg
    1,4 MB · Liczba wyświetleń: 9

Pepek

Posiadacz elektryka
Czy mi się zdaje czy po aktualizacji bieżące wskazania zużycia przesunęły się trochę w lewo i wskazanie pierwsze z lewej jest praktycznie schowane za kierownicą?
View attachment 13384
Kurde, spojrzałem uważnie dziś w aucie, odkopałem jakieś zdjęcie w telefonie z lipca i faktycznie jest inaczej - wtedy zaczynało się to ~1-1,5cm od krawędzi ekranu, a obecnie to jest z 0,2-0,3mm. Aczkolwiek dalej u mnie wszystko widać i nic nie chowa się za kierownicą. ;)
 

Najnowsze dyskusje

Top