TM3LR - zużycie energii / akumulator / zasięg

Sceptyczny entuzjasta

Posiadacz elektryka
Dawno nic nie było to coś wrzucę. Dzisiaj musiałem znowu wybrać się do serwisu w Warszawie. Start z Krakowa, bateria na 86%. Jako że miałem sporo czasu zamiast pchać się w korki na obwodnicy S8 pojechałem S2 i potem przez Wał Miedzeszyński. Zamiast tego trafił się koreczek na S2, ale nic to. Łącznie około 330 km, pod serwisem miałem 17%. Cała trasa zrobiona na 69% baterii. Zużycie 14,9 kWh przy średniej prędkości około 100 km/h. Praktycznie cały odcinek na eSkach 125 na tempomacie. Średnia z 50km na pewnych odcinkach ekspresówki też całkiem niska. Bardzo ciekaw jestem jak w takim razie będzie to wyglądało w Highland, skoro ma być jeszcze bardziej oszczędny.
 

Attachments

  • 20230921_093216.jpg
    20230921_093216.jpg
    2,5 MB · Liczba wyświetleń: 42
  • 20230921_103214.jpg
    20230921_103214.jpg
    3,1 MB · Liczba wyświetleń: 48

rawier

Posiadacz elektryka
Za to w 16h zrobiłem jednorazowy skok 1600km z domu do Livorno, z postojami na jedzenie, tankowaniem na stacjach poza autostradą (różnica 0.50 Eur na litrze!!!), robotami drogowymi w okolicach Florencji etc. Może gdyby SuC były tuż przy autostradzie i jechało by się jak Bjorn na 1000km, dało by się dojść do 18h...
Można krócej - powrót z Cro (okolice Makarskiej) pod Wawę, trasa 1500km zajął mi 17,5 godziny. Przy czym w Chorwacji ładowałem się jeszcze korzystając z darmowego nocno/weekendowego ładowania na SuC (Zadar i Karlovac), i ten czas można skrócić korzystając z Ionity. Dodatkowo stracone 30 min przez przejechanie zjazdu w Karlowacu i nawrotkę na autostradzie🤦‍♂️. Potem korzystałem z zalet elektryka w Austrii gdzie mogłem jechać z normalną prędkością przy włączonych ograniczeniach IG-L :). No i dwa duże korki na robotach drogowych w Czechach. Plus na koniec współdzielony GreenWay w Radomsku... Wyjazd 3:00, przyjazd 20:30. Więc optymalizując czas ładowania i dojazdu do ładowarek można zrobić taką trasę jeszcze krócej.😁(poświęcając ekonomię (SuC) nad czas przejazdu)
 

viallos

Pionier e-mobilności
@rawier już w kilku postach pisałem że korzystając z ABRP i stacji Ionity/Greenway można trasy robić sporo szybciej niż prognoza Teslowa tylko przez SuC.
Szczególnie jeżeli chodzi o zachód Niemcy/Francja można sporo czasu zaoszczędzić na zjazdach do SuC i szybkościach ładowania na przykład Ionity vs SuC 2.
PS. Dokładnie tak samo wracałem w CRO w tym roku 😀
 

Sceptyczny entuzjasta

Posiadacz elektryka
@rawier już w kilku postach pisałem że korzystając z ABRP i stacji Ionity/Greenway można trasy robić sporo szybciej niż prognoza Teslowa tylko przez SuC.
Szczególnie jeżeli chodzi o zachód Niemcy/Francja można sporo czasu zaoszczędzić na zjazdach do SuC i szybkościach ładowania na przykład Ionity vs SuC 2.
PS. Dokładnie tak samo wracałem w CRO w tym roku 😀
Z ładowarką na MOP nie wygrasz jak ma dobrą moc. Nawet jak jechałem przez Niemcy do niektórych SuC trzeba było nadrobić 8-10 minut w obie strony, a w tym czasie podładujesz baterię z 10 do około 40%. Nie wspominając o takich lokalizacjach jak Radom czy Poznań u nas.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Z ładowarką na MOP nie wygrasz jak ma dobrą moc. Nawet jak jechałem przez Niemcy do niektórych SuC trzeba było nadrobić 8-10 minut w obie strony, a w tym czasie podładujesz baterię z 10 do około 40%. Nie wspominając o takich lokalizacjach jak Radom czy Poznań u nas.
Do tego trzeba dojzec :)
Dlatego ja z Poznania do Warszawy jade na tempomacie 120km/h i dojezdzam bez ladowania.
 

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
To ja podbijam temat pojemności baterii. Dzisiaj zrobiłem trasę od 100% do 1%.
Auto w zakładce podróże wskazało że zużyło 61kWh. W specyfikacji mam baterie typu E5D. Niby 72kWh nominal, 75Kwh total. Pytanie czy ta zakładka podróże liczy tylko jazdę czy też zużycie na postoju bo ni jak mi się to nie składa.
 

Sceptyczny entuzjasta

Posiadacz elektryka
Hmmm, no niby za dużo. Choć przy takich prędkościach może to być nawet kilka kWh. Nie zapominajmy jednak o pewnej zaistniałej już degradacji. Postoje raczej wiele tu nie powinny wpłynąć. Do tego może pora na kalibrację baterii, skoro jest taki rozjazd.
 
Top