TM3LR - zużycie energii / akumulator / zasięg

eugtor

Posiadacz elektryka
Zobacz tutaj:
Extra! (y) Dzięki, same szukałem czegoś takiego.
Trochę offtop, ale spytam: jak jest z komfortem w porównaniu do C200?
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Ja już pisałem na forum, że dla moich aut idealnie sprawdza się mnożenie ceny prądu razy 3.
Jak wychodzi taniej niż cena litra paliwa to znaczy, że na prądzie oszczędzam.
 

gim-kg

Pionier e-mobilności
Extra! (y) Dzięki, same szukałem czegoś takiego.
Trochę offtop, ale spytam: jak jest z komfortem w porównaniu do C200?
C200 miałem w pakiecie AMG, wiec lekko usztywnione zawieszenie. Nie czułem różnicy. Na minus w przypadku Tesli to średnica zawracania. C200 miałem w 4Matic więc i tak średnica była mniejsza niż w tylnonapędowce, ale w Tesli jest zdecydowanie mniejsza. Jak interesuje ciebie porównanie to opisałem to na forum w205. Tam były wrażenia na gorąco, teraz to już 2,5 roku minęło.

Jak nie chcesz się logować to daj znać na priv wyślę ci cały mój tekst z tamtego wątku
 

Sceptyczny entuzjasta

Posiadacz elektryka
Mi wczoraj udało się wykręcić nowy rekord na trasie, którą dość często robię. Zszedłem z 68 Wh na 59 Wh. Na początku trochę z górki, potem przez wioski do Krakowa. Jazda tak jak inni pozwalali, bez zamulania. Tryb standardowy, Chill niewiele tu daje, bardziej wkurza.
 

Attachments

  • 20230617_191257.jpg
    20230617_191257.jpg
    3,2 MB · Liczba wyświetleń: 89

elektryk

Pionier e-mobilności
Mi wczoraj udało się wykręcić nowy rekord na trasie, którą dość często robię. Zszedłem z 68 Wh na 59 Wh. Na początku trochę z górki, potem przez wioski do Krakowa. Jazda tak jak inni pozwalali, bez zamulania. Tryb standardowy, Chill niewiele tu daje, bardziej wkurza.
Mam takie same spostrzeżenia - Chill nic nie daje , a wręcz mam wrażenie że jest mniej wydajny także w mieście. Może to wynika z tego, że na standard jest mniej start-stop bo jest większa szansa, że się zmieścisz w cyklu świateł.

Sporo jeździłem ostatnio po Beskidzie Wyspowym i Śląskim i jestem zachwycony z zużycia energii. Jak się operuje odpowiednio rekuperacją (zielona linia długa=duża/krótka=mała, brak zielonej/białej="luz") to można dodatkowo schodzić, powrót wczoraj z okolic Limanowy do Krakowa to do Wieliczki miałem zużycie na poziomie 35 Wh/km, później autostrada podniosła, ale finalnie cały powrót 80 Wh/km. W drugą stronę było 125 Wh/km.

Ciekawe jest to że takie wyniki są pomimo dynamicznego przyspieszenia/wyprzedzania. Rekuperacja sporo odzyskuje.

U mnie obecnie przebieg 5040 km i średnie zużycie 138 Wh/km.
 

Maruda

Zadomawiam się
Jechałem wczoraj trasę Wrocław - Warszawa TM3 RWD - Przystanek z oczekiwaniem na syna we Wrocku potem jeden strop w połowie drogi na siku i potem przystanek na moment aby odstawić syna i powrót do domu(czyli dwa stopy miejskie i jeden na trasie) Ruszyłem ze 100% z ładowarki i do domu dojechałem na 7% (30km) - trasa 395 km czas 4:20 z czego z 20 minut to te postoje. średnie zużycie 13,8 kWh. Przebieg 2300 km. Komp sugerował jazdę 110 -120 km/h, oczywiście bywało szybciej i bywało wolniej (spory ruch był wczoraj wieczorem), z 10 minut jazdy w ulewnym deszczu. Pewnie 90% na tempomacie i 75% asystent. Pod koniec podawało że dojadę na 10% ale im bliżej domku tym się jedzie szybciej. Dodam że jechałem w 4 osoby, każdy ładował telefony. Do Wrocka w sobotę jechałem z ładowanie w Lucimierzu (pierwsza dalsza trasa) i tam zużycie wyszło podobnie ale czas dobił do 5 godzin... Fakt ze "strachu" ładowałem dłużej niż chciał Tesla i potem stop 15 minut na siku i deserek. Piszę to bo ostatnio wzdychałem że może powinienem poczekać na wersję M3LR RWD ale teraz stwierdzam że przy mojej jeździe (okres zapierdalacza mam już za sobą no może prawie) to te ok 15 tyś. dopłaty lepiej jak wydam na rozbudowę fotowoltaiki. Ja 80 % jazd mam blisko domu.
 

eugtor

Posiadacz elektryka
Ciekawe statystyki z Ionica (z grupy elektromobilności na FB). Jest to odpowiedź na "ja swoim dieslem robię 1200 km w 8 godzin, a elektrykiem do Wiednia 3 dni będziesz jechał" 🙂
 

Attachments

  • 1687203249947.png
    1687203249947.png
    2 MB · Liczba wyświetleń: 102

cooler

Pionier e-mobilności
Ja już zbliżam się do WLTP na autostradzie, akurat fota z chwili kiedy zużycie podskoczyło, bo momentami miałem 137-138Wh/km, twardo trzymając 120km/h.
Kurcze, naprawdę w sobotni wieczór ludzie jakoś spokojniej jeżdżą, mnie też się to udzieliło i jazda zgodnie z ograniczeniem po S8 wychodzi naprawdę oszczędnie (zwykle trochę tu przeginam z prędkościami):

20230624_212746.jpg
 
Top