Opony wielosezonowe - doświadczenia

KRA

Fachowiec
To nic nie zmienia, bo to opony które daje na początek.
Wydaje mi się że najważniejsze to żeby się trzymać parametrów jakie macie wpisane w dokumencie homologacji. Ja tam mam jeden rodzaj opony pasujący do moich alufelg: 255/40 R20 101 W. Dlatego wczoraj zamówiłem wielosezonowe Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 255/40 R20 101 W bo to jedyne porządne wielosezonowe jakie znalazłem z dokładnie takimi parametrami a do tego miałem w poprzednich autach i opony super się zachowywały na śniegu jak i na mokrym i generalnie w każdych warunkach.
 

inter

Pionier e-mobilności

inter

Pionier e-mobilności
Last edited:

KRA

Fachowiec
Albo mi się wydaje albo niektórzy mylą homologowane przez producenta opony z homologacją na pojazd która zawiera dokładne parametry jakie ma posiadać opona założona w konkretnym pojeździe. Stąd są opony które w opisie sprzedawcy mają informację że są przykładowo homologowane przez Volvo ale przy doborze opony znaczenie według mnie ma homologacja pojazdu czyli dokumet który dostaliście kupując Teslę i przedstawialiście przy rejestracji pojazdu i on ma jasno wyszczególnione jaki rozmiar opon jest dopuszczony do użytku przez producenta i to są dokładnie te parametry których ja bym się trzymał wybierając opony.
Załączam skan homologacji którą ja dostałem z autem, na drugiej stronie w pozycji 35 jest info o oponach do mojego egzemplarza: Tyre / wheel combination Axle 1 and 2: 255/40R20 101W a dodatkowo w pozycji 52 mam opcjonalny rozmiar opon ale co ciekawe już nie felg bo tego słowa w pozycji 52 brakuje...
Zachęcam więc osoby które nie wiedzą jaki rozmiar opon wybrać do zaglądnięcia do swojego egzemplarza homologacji którą dostali od Tesli.

1695997374925.png
 

Attachments

  • 1695996824466.png
    1695996824466.png
    109,8 KB · Liczba wyświetleń: 13
Last edited:

daniel

Señor Meme Officer
Nie ma żadnych przepisów.
Homologacja (od gr. czasownika ὁμολογέω [homologeo] „zgadza się”)
Pytanie dotyczyło wypowiedzi @viallos :
Zgodnie z obowiązującymi przepisami można stosować opony zimowe z niższym indeksem prędkości niż zalecany przez producenta, ale pod pewnymi warunkami. Otóż indeks ten nie może być niższy niż Q – maksymalna prędkość do 160 km/h i należy też przykleić odpowiednią naklejkę w miejscu widocznym dla kierowcy.
Jestem ciekaw co za przepisy ma na myśli.
 

inter

Pionier e-mobilności
Pytanie dotyczyło wypowiedzi @viallos :

Jestem ciekaw co za przepisy ma na myśli.
Sam jestem ciekaw. W razie wypadku, ubezpieczyciel może nie wypłacic odszkodowania, z uwagi na inne parametry w homologacji samochodu.
 

PawelGDZ

Posiadacz elektryka
Sam jestem ciekaw. W razie wypadku, ubezpieczyciel może nie wypłacic odszkodowania, z uwagi na inne parametry w homologacji samochodu.
Nie powielajcie bzdur, nie NIE
MOŻE nie wypłacić, bo na jakiej podstawie miałby nie wypłacić? Musiałbyś wykazać się RAŻĄCYM NIEDBALSTWEM.
Czy ktoś z was, piszących o homologacji i ubezpieczycielach, rozmawiał z którymś? Jakimś likwidatorem, brokerem? Wyczytał ktoś to w swojej polisie? Jeśli takie zapisy macie (Wyłączenia) w polisie to ok, ale proszę o ich wskazanie
 
Top