Dwa komplety kół

less

Posiadacz elektryka
A na czym polega to "klonowanie", jakiś numer z oryginalnego czujnika trzeba spisać czy jakieś urządzenie do tego trzeba mieć?
 

bchmiel75

Zadomawiam się
Dopiszę się do tego wątku, bo nie chcę generować kolejnego i tytule "dwa komplety opon".

Myślę o dokupieniu zimówek bądź opon wielosezonowych do mojej Niro EV. W tej chwili mam letnie, które dostałem z samochodem. Więc kupić coś będę musiał.
Rozważam zakup samych opon i zabawę w przekładki, ale mi się to nie podoba ze względu na dot. koszty.
Wolałbym mieć drugi kpl kół. Mam gdzie przechować.

Podpowiedzcie pls, czy mieliście podobny dylemat i jak go rozwiązaliście.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Dopiszę się do tego wątku, bo nie chcę generować kolejnego i tytule "dwa komplety opon".

Myślę o dokupieniu zimówek bądź opon wielosezonowych do mojej Niro EV. W tej chwili mam letnie, które dostałem z samochodem. Więc kupić coś będę musiał.
Rozważam zakup samych opon i zabawę w przekładki, ale mi się to nie podoba ze względu na dot. koszty.
Wolałbym mieć drugi kpl kół. Mam gdzie przechować.

Podpowiedzcie pls, czy mieliście podobny dylemat i jak go rozwiązaliście.
Problem jest taki że w Niro EV są bardzo specyficzne parametry felgi, nie ma rynku identycznych zamienników tak więc teoretycznie musiałbyś kupić oryginalne (od eNiro mają inne ET). Możesz spróbować dobrać coś aftermarketowego co wejdzie ale to zawsze ryzyko z uznaniem gwarancji (felgi/opony o innych parametrach) lub ubezpieczenia w razie wypadku (jeśli użyjesz opon w innym rozmiarze niż mówi homologacja).
Ja przed odbiorem samochodu zmieniłem letnie na wielosezonowe, miałem te letnie sprzedać ale jakoś nie miałem czasu się za to zabrać. Teraz patrząc na zmiany pogodowe u nas sam się zastanawiam czy nie dokupić felg i mieć letnie na lato i wielosezony na zimę. Problem w tym że felgi które mi się podobają to z rabatem 5k za komplet + czujniki i robocizna.
 

Arrczi

Fachowiec
Problem jest taki że w Niro EV są bardzo specyficzne parametry felgi, nie ma rynku identycznych zamienników tak więc teoretycznie musiałbyś kupić oryginalne (od eNiro mają inne ET). Możesz spróbować dobrać coś aftermarketowego co wejdzie ale to zawsze ryzyko z uznaniem gwarancji (felgi/opony o innych parametrach) lub ubezpieczenia w razie wypadku (jeśli użyjesz opon w innym rozmiarze niż mówi homologacja).
Ja przed odbiorem samochodu zmieniłem letnie na wielosezonowe, miałem te letnie sprzedać ale jakoś nie miałem czasu się za to zabrać. Teraz patrząc na zmiany pogodowe u nas sam się zastanawiam czy nie dokupić felg i mieć letnie na lato i wielosezony na zimę. Problem w tym że felgi które mi się podobają to z rabatem 5k za komplet + czujniki i robocizna.
Ja tak zrobiłem, lato zostawiłem w oryginale i dokupiłem dobre 4 All season.
Jestem zadowolony w mieście, ale w górskich to zimówki brać.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
No ja właśnie mam faje all season Goodyeara i moja jazda to prawie 100% miasta. W górach rzeczywiście zimówki to podstawa ale w mieście all season dają radę.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
e-Niro ma ET 50 i pasują do Niro EV. Ja kupilem i zamontowałem i wszystko gra 😁
Wiesz, przykręcić to można i koła od wozu drabiniastego ale nie oznacza to że będzie ok. Niro EV nie jest homologowane do poruszania się na takich felgach więc z jednej strony jakbyś się pojawił na nich w serwisie to spokojnie mogą anulować Ci gwarancję na zawieszenie i układ przeniesienia napędu a z drugiej strony w razie wypadku ubezpieczyciel noże robić problemy z przyjęciem odpowiedzialności. Ale to już każdy sam decyduje o tym co mu bardziej odpowiada.
 
Top