Co poprawiono.

wiktor

Posiadacz elektryka
Ja ładuję inaczej, gdzieś na forum jest wątek na temat ładowania Long Range, najzdrowiej dla baterii jest trzymać się jak najbliżej zakresu 55% do 75%, a nawet 65% do 75%, wiadomo, że nie zawsze tak się da jeździć, ale jeżeli ktoś może to tak najlepiej. U nas jest tak, za każdym razem jak auto wraca z jakiegoś przejazdu od razu jest podpinane pod ładowarkę i zawsze jest na ładowarce. Port ładowania mamy bardzo blisko Wallboxa, plus jest magiczny przycisk do otwierania i zamykania klapki od portu. Trochę jestem testerem, auto zawsze wpięte w ładowarkę, chyba, że gdzieś jeździ.

ale my tu o LFP piszemy, a LR ma inną bateryję.


a tego jestem sam świadomy :) zobaczymy jak będzie :)
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
A ktos wie dlaczego niby LFP ma dluzsza zywotnosc a gwarancja jest krotsza ?
0. Nie jest krótsza bo też 8 lat :)
1. Bo ma mniejszą pojemnosć czyli zrobi więcej cykli na ten sam dystans (dlatego S/X ma dłuższą gwarancje bo bateria zrobi na tym samym dystansie mniej cykli)
2. LFP jest mała więc użytkownik cześciej będzie ją ładował do pełna, nawet musi do zbilansowania
 

Rafalski

Posiadacz elektryka
Zawsze mi się wydawało, że przez wieksza ilość cykli. LFP ma lepsza zywotność w przedziałach korzystania 0-100. Z racji tego jak zestawimy LFP ładowaną do 100% (wedlug zalecen tesli) i NMC ładowaną poprawnie do 80% to zywotność powinny mieć podobną i różnica to własnie wielkość baterii a więc i ilość cykli.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Zawsze mi się wydawało, że przez wieksza ilość cykli. LFP ma lepsza zywotność w przedziałach korzystania 0-100. Z racji tego jak zestawimy LFP ładowaną do 100% (wedlug zalecen tesli) i NMC ładowaną poprawnie do 80% to zywotność powinny mieć podobną i różnica to własnie wielkość baterii a więc i ilość cykli.
Czyli w sumie to producent sam nie wierzy w ta zywotnosc baterii ? :)
 

Rafalski

Posiadacz elektryka
Czy wierzy czy nie to nie ma znaczenia :D nawet jeżeli LFP ma wiekszą żywotność (uważam, że tak) to strzałem w kolano byłby chwalenie się, że najsłabszy model jest bardziej żywotny od najdroższego.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Czy wierzy czy nie to nie ma znaczenia :D nawet jeżeli LFP ma wiekszą żywotność (uważam, że tak) to strzałem w kolano byłby chwalenie się, że najsłabszy model jest bardziej żywotny od najdroższego.
No nic, oby kazda zyla 500kkm to bedzie ok :)
I tak sie pewnie zepsuje cos innego ;)
 

inter

Pionier e-mobilności
Czemu? To właściwie to sama technologia co klimatyzacja którą znajdziemy w 20 letnich samochodach i do dziś działa.
Pompa w Tesli jest bardziej skomplikowana niż się wydaje. Są filmiki opisujące konstrukcję.
 
Top