Co poprawiono.

cojestdoktorku

Posiadacz elektryka
Proponuję założyć osobny wątek do tego wątku z trolowaniem. Serio. To nie ten temat.
Również proponuję przestać pisać puste nie zawierające żadne treści posty, a zeby ten taki nie był to wrajcac do baterii NCM i LFP to bardziej szczegółowo
NCM większa pojemność, ale jeśli chcemy jak najbardziej dbać o baterię to NCM ładujemy do 80% i ponieważ rozładowanie do ponizej 20% moze byc dla niej szkodliwe:

"DoD baterii NMC, podobnie jak innych baterii litowo-jonowe, wynosi od 80% do 90%. Jest to znacznie lepszy wynik w porównaniu do akumulatorów kwasowo-ołowiowych (50%), jednak gorszy w porównaniu do LiFePO4.Głębokość rozładowania baterii LFP wynosi aż 100%. Są to tzw. akumulatory do głębokiego rozładowania. Oznacza to, że można wykorzystać całą zgromadzoną w akumulatorze energię bez obaw o jego uszkodzenie."

to jednak będziemy się starac by ponizej 20% nie spadło, a ze nie uda nam sie zawsze optymalnie ładować przy tych 20% więc w rzeczywistosci będziemy trzymac baterię na poziomie 80-30% czyli wykorzystywac połowę pojemnosci
Z LFP jest tak ze ładujemy do 90%, a czasem nawet do 100%, no ale przyjmijmy ze niech bedzie średnio 90%
Natomiast rozładowanie do prawie zera nie szkodzi, wiec będziemy zjeżdzać bez strachu gdzieś do około 15% (taka założona średnia) w efekcie użytecznie mamy średnio od 90-15%, czyli 75% pojemnosci baterii
Podsumowujac bateria NCM o pojemnosci 60kWh daje przy realnym użytkowaniu 50% z tego czyli kWh30
Bateria LFP przy pojemnosci 40kWh daje przy realnym użytkowaniu 75% z tego a więc w rzeczywistosci również 30kWh.

Oczywiście założenia są "arbitralne/subiektywne" jak choćby maksymalne dbanie o aku. Jeśli ktoś widzi to inaczej chętnie poznam inny punkt widzenia.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Tu nie ma o czym dyskutować.
Są wątki gdzie wielokrotnie pisaliśmy jak u nas wygląda ładowanie, jak zużycie, jak degradacja, w kontekście do baterii jakie mamy.
Znajdź odpowiedni wątek i tam dyskutuj.
 
Last edited:

jaggred

Zadomawiam się
a HL bedzie mialo HW3 czy HW4? Bo sprzeczne informacje w googlach wynajduje a wy juz pewnie to macie zweryfikowane.

Na czym polegaja roznice miedzy tymi HW?
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Ciężko stawierdzic co to dokładnie jest HW4 bo na to składa się dużo elemenetów
- Radar (tylko w S/X)
- Kamery o wiekszej rozdzielczości i wiekszym kącie (S/X/Y), większy kąt widac na kamerze wewnętrznej i kamerze cofania
- Likwidacja jednej kamery z przodu (wysoka rozdzielczość pozwala zastąpić kamerę o wąskim kacie poprzez wyciecie środka z głównej kamery)
- Inny komputer (tutaj prawdopodobnie S/X ma inny i 3/Y inny)

W nowym 3 HL na pewno nie bedzie radaru(bo to jest eksperyment), na początku moga być starsze kamery i starszy komputer ale tego nie wiadomo chyba jeszcze
 
Last edited:

elektryk

Pionier e-mobilności
Ciężko stawierdzic co to dokładnie jest HW4 bo na to składa się dużo elemenetów
- Radar (tylko w S/X)
- Kamery o wiekszej rozdzielczości i wiekszym kącie (S/X/Y), większy kąt widac na kamerze wewnętrznej i kamerze cofania
- Likwidacja jednej kamery z przodu (wysoka rozdzielczość pozwala zastąpić kamerę o wąskim kacie poprzez wyciecie środka z głównej kamery)
- Inny komputer (tutaj prawdopodobnie S/X ma inny i 3/Y inny)

W nowym 3 HL na pewno nie bedzie radaru(bo to jest eksperyment), na początku moga być starsze kamery i starszy komputer ale tego nie wiadomo chyba jeszcze
Oglądałem ostatnio podgląd z kamer (w funkcji podgląd kamer w menu serwis) w Model S z HW4 i szczerze mówiąc tak na oko nie widzę żadnej różnicy w porównaniu do tego co mam w HW3. Trzebaby pewnie porównać na kompie zapisy z kamer żeby zobaczyć różnicę.
 

inter

Pionier e-mobilności
a HL bedzie mialo HW3 czy HW4? Bo sprzeczne informacje w googlach wynajduje a wy juz pewnie to macie zweryfikowane.

Na czym polegaja roznice miedzy tymi HW?
Na pewno są nowe kamery, bo soczewka jest zabarwiona na czerwono. Wg niektórych to jest wersja HW3.5 bo nie ma radaru.
 
Top