Zachęcają do likwidacji strefy czystego transportu

elektryk

Pionier e-mobilności

Artykuł opisuje zbieranie podpisów i linkuje do zbierania podpisów pomimo, że zbiórkę podpisów organizuje Konfederacja. Co ciekawe portal jest utrzymywany głównie ze środków miasta Krakowa, nie jest niezależny.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Ja nie jestem oswiecony, ja jestem zwyklym szarym czlowiekiem, ale jak czytam ze NIK stwierdza ze sluzby nie pracuja to chyba wnioski moge wyciagnac ? Czy nie ?
Pierwszym logicznym wnioskiem byłoby: zużycie plastiku w Tajlandii ma się nijak do chorób układu oddechowego w Krakowie.
 

Ratt

Posiadacz elektryka
To jest tak jak by np. W Krakowie panowala seria napadow i morderstw na ulicach, i Policja nie radzi sobie z eliminacja mordercow. Wiec wydaje sie ustawe zakazujaca wychodzenia na ulice. Macie siedziec w domach i czekac czy wam pozwolimy.

No ale tak to teraz właśnie działa. Nie radzimy sobie to zakazujemy. Inaczej się czasem nie da. Składowiska się palą bo mamy głupie społeczeństwo które nie przedkłada interesu publicznego nad własny nie rozumiejąc że jeśli nie będą działać wspólnie jako grupa dla dobra grupy to nie przetrwają.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Nie chcę uderzać w politykę, ale ta ostatnia władza to na PKB nie za bardzo patrzyła jak rozdawała różny socjal, więc 'ten tego' możnaby pomyśleć, że Polska to bogaty kraj ;)

Ale tak na prawdę to płacz kolegi @ekoterrorysta jest trochę na wyrost. Bo ze strony SCT:



a z neta:



Możemy więc założyć, że każdy młodszy niż 32-letni benzyniak i 28-letni diesel i tak wjedzie do SCT bo spełnia przepisy, więc nie rozumiem o co ten krzyk naszego 'likwidatora strefy'?
Bo nie ma co zakazywac, wystarczy zbadac te pojazy co trzeba.
Mamy CEPIK, mozna przepis wprowadzic ze kazdy pojazd ponad 16lat (czy inny dowolny wiek) ma byc kieorwany na dodatkowe badanie roczne.
Badanie za podwojna stawke, i dokladne, potwierdzajace spelnianie normy na dany rocznik.
Tak wyeliminujesz 80% niesprawnych pojazdow.
Ale to i tak guzik da, polowa moich znajomych jezdzi wykastrowanymi 10letnimi dieslami bez dpf itp.
 

Ratt

Posiadacz elektryka
Doplaty to zlo… i mowie to jako czlowiek ktory wzial 27kzl dotacji.
Rozumiem doplate z mopsu dla ludzi ktorzy nie maja pieniedzy na wymiane pieca, ale doplacanie do drogich aut… no biore bo daja, ale swoje w podatkach tez oddaje.
Też tak uważam. I nie obraź się ale jakbyś kupił drogi samochód to też nie dostał byś dotacji. (Ja nie dostałem :( )
 
Last edited:

krzyss

Pionier e-mobilności
Pierwszym logicznym wnioskiem byłoby: zużycie plastiku w Tajlandii ma się nijak do chorób układu oddechowego w Krakowie.
A jak dowiedli ze to z samochodow a nie z piecow na wegiel ?
Ja bym zakazal sprzedawania wegla, i wszystkich paliw stalych, bedzie sporo problemow mniej.
Najlatwiej sie uderza w bogatych „kierowcow” im dowalic łatwo, zrobic cos wiecej to juz nie „my”
 

krzyss

Pionier e-mobilności
No ale tak to teraz właśnie działa. Nie radzimy sobie to zakazujemy. Inaczej się czasem nie da. Składowiska się palą bo mamy głupie społeczeństwo które nie przedkłada interesu publicznego nad własny nie rozumiejąc że jeśli nie będą działać wspólnie jako grupa dla dobra grupy to nie przetrwają.
Ale czemu sobie nie radzimy ?
Znajomy dostal kare 180kzl za skladowanie pojazdow..

A skladowiska toksycznych odpadow nie moga zakazac ?

Zwyczajnie nie dziala w tych kwestiach ten kraj. Mozna eliminowac takie pojazdy, po przekroczeniu normy emisji masz 60dni na naprawe pojazdu a jak nie to kara 30kzl albo wycofanie pozwolenia na uzytkowanie.
Szybko i prosto.
 

vwir

Pionier e-mobilności
A jak dowiedli ze to z samochodow a nie z piecow na wegiel ?
Ja bym zakazal sprzedawania wegla, i wszystkich paliw stalych, bedzie sporo problemow mniej.
Najlatwiej sie uderza w bogatych „kierowcow” im dowalic łatwo, zrobic cos wiecej to juz nie „my”
Słowo klucz: tlenki azotu. Poczytaj, warto. Zresztą w raporcie NIK też jest o tym wzmianka:
zanieczyszczenia tlenkami azotu, występujące szczególnie w dużych miastach, przy głównych arteriach komunikacyjnych
 
Last edited:

krzyss

Pionier e-mobilności
Słowo klucz: tlenki azotu. Poczytaj, warto. Zresztą w raporcie NIK też jest o tym wzmianka:
Poczytam, tylko nijak sie to ma do tego wszystkiego co nas otacza.
Dlaczego jak sie robi zimno to powitrze sie robi toksyczne ? Wiecej diesli jezdzi ?

Jak przyszla pandemia i zakazali prawie z domu wychodzic a ruch uliczny zmalal o 60-80% to jakosc powietrza sie nie poprawiala ?
 

Sceptyczny entuzjasta

Posiadacz elektryka
Poczytam, tylko nijak sie to ma do tego wszystkiego co nas otacza.
Dlaczego jak sie robi zimno to powitrze sie robi toksyczne ? Wiecej diesli jezdzi ?

Jak przyszla pandemia i zakazali prawie z domu wychodzic a ruch uliczny zmalal o 60-80% to jakosc powietrza sie nie poprawiala ?
Za dużo % było? Bo nijak nie mogę znaleźć logiki w kilku poprzednio popełnionych wpisach. Skupmy się na ostatnim jednak. Jak jest zima to musi być zimno, a jak jest zimno to silniki dużo dłużej pracują niedogrzane i emitują więcej toksyn. Tzw. pandemia pokazała co daje znaczne ograniczenie ruchu ulicznego, a w efekcie emisji spalin. Były zdjęcia z Indii jak ponownie, po kilkudziesięciu latach, w niektórych miastach ludzie odzyskali widok na Himalaje. Bez badań naukowych można wysnuć prosty wniosek. Mniejszy ruch, czystsze powietrze. Jako że starsze samochody, zwłaszcza ropniaki, emitują najwięcej zanieczyszczeń, ich eliminacja powinna pozytywnie wpłynąć na jakość powietrza i zdrowie mieszkańców bez ograniczania ich mobilności. Krzywda nie powinna się nikomu stać. Wystarczy zamienić 13 letnie TDI na nawet 23 letnią benzynkę z LPG lub bez, żeby spełnić normy.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Za dużo % było? Bo nijak nie mogę znaleźć logiki w kilku poprzednio popełnionych wpisach. Skupmy się na ostatnim jednak. Jak jest zima to musi być zimno, a jak jest zimno to silniki dużo dłużej pracują niedogrzane i emitują więcej toksyn. Tzw. pandemia pokazała co daje znaczne ograniczenie ruchu ulicznego, a w efekcie emisji spalin. Były zdjęcia z Indii jak ponownie, po kilkudziesięciu latach, w niektórych miastach ludzie odzyskali widok na Himalaje. Bez badań naukowych można wysnuć prosty wniosek. Mniejszy ruch, czystsze powietrze. Jako że starsze samochody, zwłaszcza ropniaki, emitują najwięcej zanieczyszczeń, ich eliminacja powinna pozytywnie wpłynąć na jakość powietrza i zdrowie mieszkańców bez ograniczania ich mobilności. Krzywda nie powinna się nikomu stać. Wystarczy zamienić 13 letnie TDI na nawet 23 letnią benzynkę z LPG lub bez, żeby spełnić normy.
Nie mierz wszystkich swoja miara %.
Jak ja mowie o swiecie to mi sie zwraca uwage ze w Krakowie ludzie umieraja, wiec wracamy do Polski.
Dlaczego w zimie powietrze jest gorsze, bo samochdy sie dluzej rozgrzewaja ? ;) czy moze jednak ludzie oponami pala w piecach ?
Chcesz zabronic 13 letnich aut ? Wiesz ze chcialbys wykluxzyc pewnie z 50% pojazdow w PL. ?

Ja bym tez chcial zebys swoich dzieci nie dowozil do szkoly samochodem tylko odprowadzal z domu na piechote. Wtedy bedzie bardziej eko, dzieci beda zdrowsze!
 
Top