Zachęcają do likwidacji strefy czystego transportu

elektryk

Pionier e-mobilności

Artykuł opisuje zbieranie podpisów i linkuje do zbierania podpisów pomimo, że zbiórkę podpisów organizuje Konfederacja. Co ciekawe portal jest utrzymywany głównie ze środków miasta Krakowa, nie jest niezależny.
 

Slavekk_

Posiadacz elektryka
To ja wrzucę taki cytat:

Tego samego dnia ten sam skład rozpatrywał też dwie inne skargi na uchwałę o SCT. Jedna z nich została złożona przez Bartłomieja Krzycha, mieszkańca Wieliczki, który argumentował, że zapisy uchwały uniemożliwiają jemu i innym osobom mieszkającym poza Krakowem dojazd do parkingu park & ride, węzła autostradowego czy najbliższego szpitala. Ta skarga została przez sąd odrzucona.
Podobnie jak skarga złożona przez innego mieszkańca - Radosława Zająca, który powoływał się w niej na zapisy konstytucji, przekonując, że uchwała pozbawia go możliwości korzystania z jego własności, czyli samochodu, który nie spełnia wymogów strefy.


Sprawa chyba nie jest taka prosta, jak się przeciwnikom SCT wydaje...
 
Last edited:

ELuk

Pionier e-mobilności
Wolne sądy!!!!
Jestem za.
Sędziowie muszą mieć mandat społeczny , czyli trzeba ich wybierać…
Teraz to niestety system koptacji, czyli mafia, …. PiS PO jedno zło…
 

tokwi

Posiadacz elektryka
Ja jak patrzę na tych kolarzy nie korzystających ze ścieżek, jak one są obok ulicy, to nie dość że mnie to wkurw jako kierowcy (normalka pkt widzenia od pkt siedzenia), gdyż dupą opiętą w "trykot" hamuja ruch, narażając sie na niebezpieczeństwo. To probkem powiedzmy marginalny, choć oni uważają że są, mistrzami świata i mogą.
Ale jeśli to ma być trening z swoimi fazami gdzie i krążenie i oddech jest pogłębiony, a ci cykliści jadą obok ICE, to jestem współczująco zdziwiony.
Rozumiem że muszą niektórzy naprawdę trenować, ale kurde wyjechał bym z miasta samochdem z rowerem na pace itp i latał gdzieś gdzie nie ma smogu.
Jeden mi tlumaczyl że to tylko dojazd, ale ch.. bombki w jego zdrowiu strzeli przez te kilkaset oddechów na tym dojeździe.
Koleżanka właśnie kończy w tym momencie slajdowisko z wyprawy rowerowej po Jordanii i przyszła myśl, że ten „nasz smog powszedni” to może nawet dobre przygotowanie układu oddechowego pod te wyprawy piaskowe ;-)

Ale na poważnie, dzięki temu smrodowi jeszcze kilka lat przed modą Covidową odkryliśmy maseczki z filtrem węglowym i często spotykało się trenujących w nich biegaczy i rowerzystów. Oprócz ochrony przed syfem oddychanie w maseczkach (mokrych i zasmarkanych) dawało dodatkowo naprawdę dobre elekty dla układu oddechowego - podobne do tych wysokogórskich. W kolejnych latach gdy piece przestały dymić od maseczek odwykliśmy, ale tak jak w tym tygodniu - warto było wrócić do tej metody.
Po Cividzie każdy maseczek ma zapas - a smog zabija.

W Krk mamy naprawdę dużo ścieżek. Osobiście nadkladam też 3 km dodatkowo (zamiast 11 na dojazd biura robię sobie 14) po to aby prawie całość trasy jechać ścieżkami, parkami i wzdłuż Wisły.
 

ztsgusz

Posiadacz elektryka
To ja wrzucę taki cytat:

Tego samego dnia ten sam skład rozpatrywał też dwie inne skargi na uchwałę o SCT. Jedna z nich została złożona przez Bartłomieja Krzycha, mieszkańca Wieliczki, który argumentował, że zapisy uchwały uniemożliwiają jemu i innym osobom mieszkającym poza Krakowem dojazd do parkingu park & ride, węzła autostradowego czy najbliższego szpitala. Ta skarga została przez sąd odrzucona.
Podobnie jak skarga złożona przez innego mieszkańca - Radosława Zająca, który powoływał się w niej na zapisy konstytucji, przekonując, że uchwała pozbawia go możliwości korzystania z jego własności, czyli samochodu, który nie spełnia wymogów strefy.


Sprawa chyba nie jest taka prosta, jak się przeciwnikom SCT wydaje...
To prawda, właściwie to jest ważna część:
Wojewoda małopolski w uzasadnieniu zakwestionował zgodność zapisów miejskiej uchwały z ustawą z 11 stycznia 2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych. Rada miasta – jak podał w oświadczeniu urząd wojewódzki – nie określiła w sposób wystarczający granic obszaru SCT oraz nie zawarła regulacji dotyczących sposobu organizacji ruchu w tej strefie.
Trzeba pamiętać że SCT dla miast powyżej 100 tysięcy (też Gdynia, Częstochowa, Radom, Rzeszów, Toruń, Kielce, Sosnowiec, Gliwice, Olsztyn, Zabrze, Bielsko-Biała, Bytom, Zielona Góra, Rybnik, Ruda Śląska, Opole, Tychy, Gorzów Wielkopolski, Elbląg, Płock, Dąbrowa Górnicza, Wałbrzych, Włocławek, Tarnów, Chorzów, Koszalin) jest w KPO, więc podejrzewam że i tak zostanie przeforsowane w jakiejś postaci i protesty mogą zmienić tylko granice strefy albo zasady/wyjątki wjazdu do niej.
 
Last edited:
K

Konto_usuniete_2024-07-16

Gość
Oczywiście, że SCT zostaną wprowadzone, ale nie zapominajmy o podatkach od ICE, które załatwią problem na terenie całej Polski.

Tak przy okazji
 
K

Konto_usuniete_2024-07-16

Gość
Żyjesz w bańce przeciwników jakby właściciele gruzu stanowili jakaś większość społeczną i mieli znaczący wpływ na wybory.

W moim mieście od jakiś 15 lat samorząd notorycznie "walczy z kierowcami" przez ograniczenia prędkości, zężanie ulic, zabieranie pasów na rzecz komunikacji miejskiej, priorytety przejazdu dla komunikacji miejskiej, płatne parkowanie gdzie się da, robienie ulic jednokierunkowych, budowanie PdP i świateł. Za każdym razem w lokalnych mediach jest kwik kierowców co to odgrażają się, że zagłosują na opozycję, ale jakoś nigdy opozycja nie wygrywa, bo jednak kierowcy to nie większość, a kierowcy z ościennych gmin nie mają prawa głosu w wyborach. 🤭
 
K

Konto_usuniete_2024-07-16

Gość
Odrzucam tę opinię. Krakowem od 22 lat dzielił i rządził Jacek Majchrowski. Wygrywał wybory w I turze lub w II z ogromną przewagą. Przed tegorocznymi wyborami samorządowymi salwował się już ucieczką od kandydowania, zbierając średnio 9% poparcia w sondażach i zajmując czwarte miejsce. Coś chyba poszło nie tak z polityką jeszcze rządzącej większości i ustępującego prezydenta, skoro w wyborach roku 2018 zebrał on prawie 62% poparcia. Strefa czystego transportu nie była jedynym argumentem przeciwko niemu, ale stała się swoistą wisienką na torcie, bądź goździkiem na politycznej trumnie. I to też jest pewien sygnał ostrzegawczy dla włodarzy innych miast, podobnie jak wyrok sądu sprzed kilku dni.

No super zmienicie Majchrowskiego na Gibałe, który po rezygancji Jacka że względu na wiek - prawie 80 lat dostanie w pierwszej turze ponad 50% głosów?

A wiesz kim jest w ogóle Łukasz Gibała? Jakie ma przekonania? Dlaczego z innymi aktywistami założył Energię Miasta i dlaczego najlepiej jako proklimatyczni aktywiści najlepiej wyrzuciliby wszystkie auta z Krakowa? Bo Majchrowski przy tych lewakach co wygrają następne wybory samorządowe to łagodny baranek. Idziecie z deszczu pod rynnę i jeszcze się tym chwalicie, ale szczerze to niczego mądrego po was się nie spodziewałem. 😄
 
Top