Pierwsze wrażenia

krzyss

Pionier e-mobilności
Najwyraźniej nie jestem obiektywny. Zobaczymy za rok jak ma się sprzedaż kia i vw. Będzie 100% jasne. Może jakiś zakład? :) Oczywiście u notariusza, minimalna kwota 10 tys zł.
A jak by mial wygladac ten zaklad ? Sprzedaz w Polsce ? Konkretnego modelu czy jak ?
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Zależy od dostepnosci. Chodzi o sprzedaż w polsce. Chyba to nie trudne w temacie sprzedaży w PL. Zapraszam do zakładu Soul vs ID3 Tylko że minimum to 10 tys. Kto wchodzi ?
Wybierasz toppwy model z VW i niszowy z Kia… to by trzeba z przebiciem x10 chyba obstawiac.
 

Michal_Wawa

Nowy na Forum
Zależy od dostepnosci. Chodzi o sprzedaż w polsce. Chyba to nie trudne w temacie sprzedaży w PL. Zapraszam do zakładu Soul vs ID3 Tylko że minimum to 10 tys. Kto wchodzi ?
Jestem calkiem dostępnyw temacie ew.zakupu elektryka.dowolnej marki. Nie wiem jak określić wielkość sprzedaży, może to być trudne.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Nie wiem gdzie mijam się z prawdą mówiąc że kia soul mi się nie podoba
Z prawdą mijasz się, oznajmiając że jest droga, mała i ciasna, albo że jest zbliżona cenowo do e-Niro.
Żadne z tych stwierdzeń nie jest prawdziwe, jeśli bierze się pod uwagę faktyczne ceny i oferty, a nie goły cennik i katalog.
 

solik

Pionier e-mobilności
W Polsce akurat jest tendencja do kupowania samochodu dla drugiego wlasciciela - patrz szacowanie i wycena "za ile sie auto sprzeda" kiedystam. Jak najwincyj samochodu za jak najmniejsze piniondze.

Jezdzilem eNiro 64kw, zrobilem nim lacznie 1000km. Pod katem wykonania wnetrza brak zarzutow - na nierownosciach nie skrzypi, nie trzeszczy, to czego sie dotyka rekami jest wykonczone OK. Czy bym sie zdecydowal? Nie, zbyt zachowawczy wyglad.

Rozwazalem tez eSoula ale nie da sie nim nigdzie przejechac w moim miescie - wnetrze w wersji L (podkreslam bo w nizszych jest gorsze wykonanie) jest w porzadku, przestrzen dla pasazerow i kierowcy rowniez dobra - bagaznik maly ale ja nie potrzebuje duzego.

Niestety cena obu tych aut w wariancie L+pakiet technologiczny + 64kw przy zalozeniu ze beda nowe to rejony 180 tys brutto a w tej cenie sorry ale juz zblizamy sie do Tesli 3 SR+ ktora jest autem z segmentu D i pod kazdym katem bedzie praktycznie lepsza (no, moze poza zasiegiem bo eNiro na jednym ladowaniu idzie zrobic 500 km bez jakis super wyrzeczen).

ID4 jechalem - kaszana. Wnetrze plastikowa skorupa, system multimedialny i ogolna obsluga dotykowa wszystkiego beznajdziejna. Jest to nieintuicyjne, nieczytelne i wyglada jak wersja beta wypuszczona na szybko. Jedynie fotele byly wygodne. Wnetrze w samochodzie demo (przebieg 600km) juz zaczynalo trzeszczec w okolicy podszybia i prawego boczka drzwi. W Niro tego nie bylo mimo przebiegu 9 tys!

Ale zeby realnie oceniac samochody nalezy wyzbyc sie polskiegu kultu znaczka i checi pokazania somsiadowi ze sie ma VW. Dzis posiadanie VW to powoli sie staje wstyd a nie powod do dumy.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Rozwazalem tez eSoula ale nie da sie nim nigdzie przejechac w moim miescie - wnetrze w wersji L (podkreslam bo w nizszych jest gorsze wykonanie)
Jeździłem soulem w wersji M - nie miałem żadnych zastrzeżeń co do jakości wykonania.
I nie widziałem specjalnych różnic do wersji L (też jeżdziłem).
W obu przypadkach dłuższe trasy.

Problem z soulem jest taki jak piszesz - może być ciężko sprzedawalny.
Niby auto kupujesz dla siebie, a nie dla drugiego właściciela, ale głupio byłoby musieć kiedyś spuścić z ceny kilkanaście tys, w porównaniu do np. eNiro, bo się sporej części potencjalnych chętnych nadwozie nie podoba.
Na razie więc nie kupiłem żadnego (Niro z kolei mi się nie podoba).
 

solik

Pionier e-mobilności
Dodatkowo teraz dealerzy beda sie szczypac na jazdy testowe eSoulem bo dotacja obejmuje auta do przebiegu 50km. Do tej pory nie mialem problemu zeby z KIA wziac auto na tydzien i nalatac 1000km jak w Niro.

A nie wezme auta w ciemno tylko dlatego ze jego blizniak jest OK - eNiro to segment C-SUV, eSoul to B i zawieszeniowo moze byc gorzej. I nie wiem jak z wyciszeniem - jednak to pudelkowata buda. Wyglad mi nie przeszkadza, ja lubie dziwne auta :D

Szacunki z kwotami typu kilkanascie tysiecy sa przesadzone - i to mocno. Mialem rozne dziwne auta i na kazdego znajdzie sie jakis amator dziwnych samochodow. Trzeba tez miec na uwadze fakt, ze jeszcze przez dlugi czas elektrykow w PL (nawet uzywanych) nie beda kupowac zwykle janusze tylko ludzie ktorzy wiedza na co sie pisza i wyglad eSoula nie bedzie ich karta przetargowa.

Gdyby wyglad mial znaczenie to by sie Priusy nie sprzedawaly.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Miałem porównanie w sprzedawaniu gorszego i starszego Leafa 1 i dużo lepszego i nowszego Zoe ZE40.
To drugie to była tragedia i trzeba było mocno spuścić z ceny, żeby w ogóle sprzedać.
Właśnie dlatego że auto się mniej podoba i wygląda na dużo mniejsze niż jest.

Na zasadzie analogii, podobnie będzie pewnie z e-Soulem.

Ale generalnie soul to świetne auto, w środku jest przestronniejszy od e-Niro, z racji pudełkowatego kształtu.
De facto to pełnoprawny kompakt, a z crossoverami klasy B (czyli np. Koną czy Stonic) łączą go tylko długość zewnętrzna i bagażnik, różnica we wnętrzu jest ogromna, na jego plus oczywiście.
Do klasy B może należały jego poprzednie wcielenia, ale obecne jest dużo większe, mimo że podobnie wygląda.
 

solik

Pionier e-mobilności
Tylko Leaf 1 to byl jakby nie patrzec wstep do elektrykow, czasy gdzie kazdy samochod inny niz spalinowy musial wygladac dziwnie. e-Soul jest na rynku od jakiegos czasu, pierwsza generacja jest calkiem popularna - nawet na nadmorskiej wsi widzialem pare.

Moze i wymiarami nie jest segmentem B ale pozostaje kwestia np zawieszenia. Tutaj najbardziej czuc roznice miedzy segmentami. Moze jeszcze uda mi sie nim przejechac o ile nie wybiore juz innego.
 
Top