Felgi i opony zimowe

KrzysztofFly

Moderator
Tak więc założyłem przedwczoraj wieczorem moje koła zimowe, z oponami 255/45R19 GOODYEAR UltraGrip Performance+ 104V
Zrzut ekranu 2023-11-24 233645.png
Co do kwestii głośności, to dwa ostatnie dni nie pozwalały dokonać obiektywnej oceny (mocny wiatr, szklanka na drodze, deszcz, śnieg) wstępnie jednak oceniam, że są jednak trochę głośniejsze od letnich Hankook na których kupiłem samochód (dalej dodam ciekawostkę którą przy okazji zauważyłem), zużycie energii też jest raczej trochę większe, chociaż tutaj pogoda też nie pozostała bez wpływu, ostatnie dwa dni w moim rejonie naznaczone były bardzo mocnym wiatrem i zmienną aurą. Dzisiaj wracałem z pracy w mocnej śnieżycy, która tylko utwierdziła mnie w doświadczeniach z Alfy Romeo Stelvio (gdzie mam te same opony), że trakcja na śniegu na tych oponach jest bardzo dobra, hamowanie również. Co do hałasu dodam jeszcze później komentarz, jak się trochę pogoda unormuje i trochę więcej pojeżdżę.
Co do ciekawostki z letnimi 255/45R19 Hankook Ventus S1 evo3 ev które otrzymałem z samochodem, to parę dni wcześniej zamieściłem (chyba nawet w tym temacie) etykietę :
0Zrzut ekranu 2023-11-21 123904.png
która dotyczy opon które zakupiłem razem z felgami aby zrobić z nich komplet zimowy, a letnie zostawić sobie na zapas. Opony na kompletnych kołach które zakupiłem są z homologacją Tesli T0.

Co ciekawe opony na kołach, które zdjąłem z samochodu, są te same opony 255/45R19 Hankook Ventus S1 evo3 ev, jednak z homologacją Tesli T2, no i tu ciekawostka, którą można wypatrzeć na etykiecie opony z homologacją T2
Zrzut ekranu 2023-11-24 235617.png
O ile parametry dotyczące oporów toczenia i przyczepności na mokrym się nie zmieniły, o tyle znacząco zmienił się poziom generowanego hałasu. To może tłumaczyć moje wstępne odczucia, że raczej na zimowych jest trochę głośniej.
 

ciastek

Pionier e-mobilności
mat głuszących, które opisywałem w moim pierwszym poście na tym forum
 

Wolfshill

Zadomawiam się
Hej,

od dwóch tygodni jeżdżę już na
Goodyear UltraGrip Performance 3 255/45 R19 104 V XL, FP

i muszę powiedzieć, że jestem bardzo zadowolony!
Był już śnieg, deszcz, mróz, marznący deszcz i samochód trzyma się drogi jak przyklejony. Akustycznie wydają się ciut głośniejsze niż letnie (na lato mam Michelin Pilot Sport EV 20'), ale wg mnie to minimalny efekt.

Przy zmianie opon na zimowe (a felgi na 19' z letnich 20') liczyłem też na znaczną poprawę komfortu resorowania i po tych kilku dniach moim zdaniem różnica jest, ale... minimalna :) Na garbach czy bruku jest jakby odrobinę bardziej wygładzony, ale to jest bardzo subtelny efekt. Jeśli ktoś liczy na drastyczną zmianę (tak jak ja) to raczej się zdziwi :)

Z mojej persepktywy efekt jest na tyle niewielki, że na wiosnę nie będę długo odwlekał zmiany na Induction bo jednak wg mnie koło trochę lepiej się prezentuje, przy tylko minimalnie gorszym komforcie.

Aha, w układzie felgi Borbet Y + te Goodyeary wydaje mi się, że felga odrobinę mocniej wchodzi w oponę, ale nie mam precyzyjnych pomiarów, załączam kilka zdjęć to można zerknąć.
 

Attachments

  • 20231116_101341.jpg
    20231116_101341.jpg
    1,1 MB · Liczba wyświetleń: 45
  • 20231116_101018.jpg
    20231116_101018.jpg
    1,8 MB · Liczba wyświetleń: 45
  • 20231116_101001.jpg
    20231116_101001.jpg
    2,2 MB · Liczba wyświetleń: 44
  • 20231116_100846.jpg
    20231116_100846.jpg
    2 MB · Liczba wyświetleń: 43

Vlad

Nowy na Forum
Hej,

od dwóch tygodni jeżdżę już na
Goodyear UltraGrip Performance 3 255/45 R19 104 V XL, FP

i muszę powiedzieć, że jestem bardzo zadowolony!
Był już śnieg, deszcz, mróz, marznący deszcz i samochód trzyma się drogi jak przyklejony. Akustycznie wydają się ciut głośniejsze niż letnie (na lato mam Michelin Pilot Sport EV 20'), ale wg mnie to minimalny efekt.

Przy zmianie opon na zimowe (a felgi na 19' z letnich 20') liczyłem też na znaczną poprawę komfortu resorowania i po tych kilku dniach moim zdaniem różnica jest, ale... minimalna :) Na garbach czy bruku jest jakby odrobinę bardziej wygładzony, ale to jest bardzo subtelny efekt. Jeśli ktoś liczy na drastyczną zmianę (tak jak ja) to raczej się zdziwi :)

Z mojej persepktywy efekt jest na tyle niewielki, że na wiosnę nie będę długo odwlekał zmiany na Induction bo jednak wg mnie koło trochę lepiej się prezentuje, przy tylko minimalnie gorszym komforcie.

Aha, w układzie felgi Borbet Y + te Goodyeary wydaje mi się, że felga odrobinę mocniej wchodzi w oponę, ale nie mam precyzyjnych pomiarów, załączam kilka zdjęć to można zerknąć.
cialkowity koszt to okolo 10tys zl?
dziekuje, podasz jakies zuzycie przy 120km/h? wczoraj mialem wypad w trase Krakow-Gliwice - Krakow. 200 . 207 wh/km. w jedna strone -2, slonce, wiatr(ale chyba boczny) powrot -3, snieg.
Ale to na letnich oponach, dosc spoko przy takiej temperaturze.
 

kristof46

Fachowiec
Jutro czeka mnie w końcu wymiana kół na zimowe. Zobaczymy jak się sprawdza felgi opony i czy czujniki zatrąbią.
Zastanawiam się jeszcze czy po wymianie kół w innym rozmiarze zmienialiście ustawienia w komputerze pokładowym? Nie wiem czy ma to jakikolwiek wpływ na cokolwiek dlatego dopytuje.
 

itguy

Posiadacz elektryka
Jutro czeka mnie w końcu wymiana kół na zimowe. Zobaczymy jak się sprawdza felgi opony i czy czujniki zatrąbią.
Zastanawiam się jeszcze czy po wymianie kół w innym rozmiarze zmienialiście ustawienia w komputerze pokładowym? Nie wiem czy ma to jakikolwiek wpływ na cokolwiek dlatego dopytuje.
jak nowe koła mają czujniki to nic nie będzie trąbić :) po prostu auto je wykryje.
W menu serwis możesz sobie wybrać koła zimowe to będzie zliczać Ci przebieg na nich.
 

kristof46

Fachowiec
jak nowe koła mają czujniki to nic nie będzie trąbić :) po prostu auto je wykryje.
W menu serwis możesz sobie wybrać koła zimowe to będzie zliczać Ci przebieg na nich.
No właśnie o te ustawienia kół i opon mi chodzi. Z tego co pamiętam można tak wybrać że mamy inny rozmiar założony. Nie wiem czy to ta sama opcja o której mówisz. Według instrukcji tesli jest coś osobno do kół i osobno do opon. Wiem że zmiana rozmiaru w menu zmienia to grafikę i pytanie czy coś jeszcze. Czy realnie wpływa to na jakieś osiągi czy liczony zasięg?
 

Wolfshill

Zadomawiam się
cialkowity koszt to okolo 10tys zl?
dziekuje, podasz jakies zuzycie przy 120km/h? wczoraj mialem wypad w trase Krakow-Gliwice - Krakow. 200 . 207 wh/km. w jedna strone -2, slonce, wiatr(ale chyba boczny) powrot -3, snieg.
Ale to na letnich oponach, dosc spoko przy takiej temperaturze.
Felgi 4 000, opony 4 200, do tego czujniki z Aliexpress za 500 zł, także całość zamknęła się w 8 700 zł :)
Zużycia w trasie nie mierzyłem,
Przy jeździe wokół komina, na oko wydaje mi się, że jak jest zimny to bierze po 25 kWh na 100 km, a jak podgrzeję baterię z kabla to jeździ praktycznie jak w lato między raczej poniżej 20 kWh przy spokojnej jeździe.

Czujniki wziałem te:

Wydaje mi się, że to jest to samo co ludzie sprzedają na allegro a jednak ponad połowę taniej. Dostałem je w mniej niż 10 dni. A co najważniejsze, samochód wykrył je od razu i do tej pory wszystkie cztery elegancko działają i pokazują ciśnienie zgodnie z manometrem :)
 

Pepek

Posiadacz elektryka
No właśnie o te ustawienia kół i opon mi chodzi. Z tego co pamiętam można tak wybrać że mamy inny rozmiar założony. Nie wiem czy to ta sama opcja o której mówisz. Według instrukcji tesli jest coś osobno do kół i osobno do opon. Wiem że zmiana rozmiaru w menu zmienia to grafikę i pytanie czy coś jeszcze. Czy realnie wpływa to na jakieś osiągi czy liczony zasięg?
Tak, to osobne rzeczy, warto przestawić obie. Zmiana rozmiaru kół powinna wpływać na liczenie zasięgu.
Co do czujników - wykryją po chwili jazdy, aczkolwiek miałem śmieszną sytuację, bo wiozłem po zmianie do domu w bagażniku letnie koła i łapało mi z nich ciśnienie, a dokładnie z 1 koła - prawy przód. Dopiero jak pozbyłem się tych kół i potem jechałem pierwszą trasę bez nich, to po jakimś 500 metrów czujnik załapał.
 
Top