Jak jest naprawdę z hałasem?

slaveq

Pionier e-mobilności
Swoją drogą, te łączenie szyb jest moim zdaniem w mocno niefajnym miejscu gdzie ciągle jest "duży kąt natarcia" wobec przepływającego powietrza (mówiąc terminologią lotniczą). Czy próbował ktoś z Was zalepić te łączenie np czarną taśmą izolacyjną i zobaczyć czy szumy są mniejsze? Krzyss miał tam taką uszczelkę, ale zastanawiam się co by było gdyby te łączenie było po prostu ultra głądkie i wiatr nie miał by gdzie wpadać...
W szybowcach i samolotach takie szpary często właśnie elastyczną taśmą są klejone i znacząco zmniejsza to szumy.
Ja kupiłem uszczelkę na Ali i z nią jest taki problem, że po jakimś czasie po prostu wyskakuje ze szczeliny. Nie wiem może jest jakiś sposób na jej trwałe zamontowanie ale u mnie po prostu w pewnym momencie wyleciała i dyndała za szybą :).
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Na szybko skoczyłem wczoraj z Wawy do Mszczonowa po S8 (wiadomo, beton) i muszę powiedzieć że po ostatnich poprawkach w Serwisie Tesli (spasowanie dachu, szyb, drzwi, licowanie klamek i świateł tył) jest o niebo lepiej. Przy prędkościach "mocno" autostradowych jest cicho, spokojnie można rozmawiać, szumią trochę koła o beton i jestem generalnie pod wrażeniem. Zdejmę już niedługo osłonę przeciwsłoneczną na dachach, zobaczę jak wtedy, bo wydaje mi się że one też robią sporą robotę w wyciszaniu szumów ze złączenia szyby przedniej i dachu.
Swoją drogą, te łączenie szyb jest moim zdaniem w mocno niefajnym miejscu gdzie ciągle jest "duży kąt natarcia" wobec przepływającego powietrza (mówiąc terminologią lotniczą). Czy próbował ktoś z Was zalepić te łączenie np czarną taśmą izolacyjną i zobaczyć czy szumy są mniejsze? Krzyss miał tam taką uszczelkę, ale zastanawiam się co by było gdyby te łączenie było po prostu ultra głądkie i wiatr nie miał by gdzie wpadać...
W szybowcach i samolotach takie szpary często właśnie elastyczną taśmą są klejone i znacząco zmniejsza to szumy.
W sumie ciekawy pomysł. Musze w wolnej chwili zakleić.
 

solik

Pionier e-mobilności
Te problemy nadal w polifcie wystepuja?

Troszke to zenujace mimo wszystko jesli nadal trzeba takie mody robic z naklejaniem tasmy albo wyklejac kocem panorame od srodka :( mysle o przyspieszonej wymianie swojego "duzego" ICE na SR+ ale jak to czytam to tak troche mnie zniesmacza :(
 

pawlaczynski

Fachowiec
Jakie problemy? To subiektywne odczucia jednego czy drugiego użytkownika i większość z nas tego nie dostrzega i żadnej taśmy naklejać nie zamierza. A jak ktoś chce tuningować swój samochód to może i zasada jest taka że im droższy tym więcej modów dostępnych. Znaczy że wszystkie AMG, eMki czy nawet Porsiaki mają wady?
 

solik

Pionier e-mobilności
Sorry ale naklejanie tasiem na rogi dachu czy inne szlifowanie szyb bo sa ostre ranty to nie sa modyfikacje AMG ani "eMki" ale mniejsza o to :)
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Sorry ale naklejanie tasiem na rogi dachu czy inne szlifowanie szyb bo sa ostre ranty to nie sa modyfikacje AMG ani "eMki" ale mniejsza o to :)
Ja zakrywam panorame tylko na ostre lato. Bede ja wlasnie demontowal bo juz prawie nie ma slonca. Ale Chorwacji bez tej zaslonki sobie nie wyobrazam. A tasme to tylko dla sportu zeby zobaczyc czy cos da. Ale u mnie zrobilo sie jak by ciszej albo sie przyzwyczailem :)
Najwoecej halasu idzie z kol i dachu, oraz szyb w okolocy lusterka.
 

solik

Pionier e-mobilności
A masz polifta? Jesli tak - USA czy CN?

Spotkalem sie z sytuacja gdzie byly odbierane 3 TM3 (SR+ i 2 LR) i jedna byla z USA i byla fixowana po wezwaniu mobilnego serwisu (swist z okolicy szyby + poprawka uszczelki)

No ale jesli to dziala na zasadzie ze do innego miasta przyjedzie serwis mobilny to moga fixowac.. :)
 

cooler

Pionier e-mobilności
Te problemy nadal w polifcie wystepuja?

Troszke to zenujace mimo wszystko jesli nadal trzeba takie mody robic z naklejaniem tasmy albo wyklejac kocem panorame od srodka :( mysle o przyspieszonej wymianie swojego "duzego" ICE na SR+ ale jak to czytam to tak troche mnie zniesmacza :(
Kurcze, jak się przejechałem z powrotem moim dużym ICE (3.5l V6 - naprawdę cichy silniczek 2GR-FE) to już wiem że w Tesli jest naprawdę cicho. Chodzi o to że buczenie silnika jednak sporo innych hałasów zagłusza, zwłaszcza szumów. A jak nic nie nawet cichutko nie buczy to zaczynasz słyszeć takie rzeczy jak łączenie 2 szklanych powierzchni. Moje dzieci jadące z tyłu mówią że Tesla to najcichszy samochód którym jeździły.
Co do zabawy z taśmami: czy Ty wiesz ile kosztuje nawet 20 letnia Cessna 172? Albo nowszy szybowiec, zwłaszcza podwójny? A zabawę w taśmy i uszczelki widzę praktycznie w każdym szybowcu i samolocie którym latam... Jeżeli cenisz słuch to starasz się wyeliminować co się da. Zostaje to co się nie da :)
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Jeżdżę TM3LR 6 miesięcy. Aktualny przebieg ponad 16000.
Auto generalnie nie jest bardzo głośne, co wiąże się z brakiem odgłosów silnika i wydechu.
Jednak ogólny poziom wyciszenia jest marny. Główne hałasy to szum opon (od niskich prędkości) i powietrza przy prędkościach autostradowych. Szum opon zwłaszcza uciążliwy jest z tyłu auta.
Co ciekawe szum opon zdecydowanie spada jak tylko przekroczymy naszą zachodnią granicę, a na drogach Szwajcarii, Włoch, czy Francji jest zdecydowanie ciszej.
Porównując do innych aut które eksploatuję to głośność jest na poziomie GLA (pomijając silnik), a zdecydowanie powyżej GLC z pakietem wyciszenia.

Jak poprawiłem sobie komfort podróży tym autem?

Szumy powietrza.
We własnym zakresie założyłem okrągłe uszczelki wokół szyb dachowych. Kupione w sklepie z artykułami gumowymi i średnicą dobraną empirycznie, ponieważ szczeliny nie są identyczne.
Efektem jest spadek głośności przy wyższych prędkościach, ale nie jest to cisza.

Szumy opon.
Spytałem znajomego lakiernika czy ma jakiś sposób na wyciszenie auta.
Zaproponował i wykonał oklejenie plastikowych nadkoli oraz, przy tylnych kołach blach od strony nadkola, pianką izolacyjną.

Efekt - radykalne obniżenie szumu opon. Subiektywnie jest ciszej o połowę.
Nastąpiło praktycznie całkowite wygłuszenie w zakresie wysokich i średnich częstotliwości.
Optymalnym rozwiązaniem byłoby użycie maty butylowej i pianki, ale skutkowałoby to wzrostem wagi auta.
Dla zainteresowanych
www............. pianka K9S izolacyjna kauczukowa
 

Attachments

  • IMG-20210923-WA0003.jpg
    IMG-20210923-WA0003.jpg
    203,9 KB · Liczba wyświetleń: 174
Last edited:

Michal

Moderator
@Ad-mini-strator no i mamy chyba pierwsza próbę SEO i reklamy ;)
[edit] post został poprawiony przez ELuk i link usunięty
 
Last edited:
Top