Jak jest naprawdę z hałasem?

cooler

Pionier e-mobilności
okladnie krawedz szyby dachu wystawala ponad krawedz szyby przedniej
Ja tak miałem i potwierdzam - hałas generowało to niemiłosierny. Po wyrównaniu i wrzuceniu osłony przeciwsłonecznej dachu temat hałasu i szumu przestał istnieć. Krzyss mi podpowiedział z tą osłoną - rzeczywście byle kawałek materiału a spora różnica - dzięki!
 

kaziwich

Posiadacz elektryka
Ja tak miałem i potwierdzam - hałas generowało to niemiłosierny. Po wyrównaniu i wrzuceniu osłony przeciwsłonecznej dachu temat hałasu i szumu przestał istnieć. Krzyss mi podpowiedział z tą osłoną - rzeczywście byle kawałek materiału a spora różnica - dzięki!
Podejrzewam, ze podobna sytuacje mam na slupku B. Krawedz szkla na slupku wystaje poza obrys szyby kierowcy przez co powietrze zamiast oplywac zaczepia wlasnie o slupek. Okleic to tasma i sprawdzic czy jest roznica.
 

solik

Pionier e-mobilności
Z tego co widzialem to np 3 LR jest na Pilot Sport 4 ale nie wiem czy z s

to wyczynowe opony i niestety sa glosne. Dunlopy Sport Maxxy sa mieksze i cichsze. Mam obecnie samochod segmentu E na ktorym fabrycznie rowniez byly Pilot Sporty i po zalozeniu zimowek ktore mialy podane dBa o 3 nizsze auto jest bezglosne. Warto sie nad tym pochylic - 3 dBa to dla naszego sluchu dwa razy ciszej..
 

solik

Pionier e-mobilności
Tak to jedna z cech Pilot Sportow - wymagaja rozgrzania, z tego tez wzgledu nie lubie ich jako opony daily.
 

gim-kg

Pionier e-mobilności
Może nie jest to super miarodajny test ale tak to wyglada przy 150 km/h
 

Attachments

  • 537A981F-7D38-4307-9869-F6414AA39C07.jpeg
    537A981F-7D38-4307-9869-F6414AA39C07.jpeg
    1,2 MB · Liczba wyświetleń: 93

Doktor

Posiadacz elektryka
Może nie jest to super miarodajny test ale tak to wyglada przy 150 km/h
Wynik bardzo dobry, szczerze mówiąc. Skąd w takim razie takie kiepskie odczucia? Może są jakieś inne parametry, częstotliwość lub barwa dźwięku lub minimalistyczne wnętrze daje pogłos i mimo względnie niskich decybeli słychać względnie wysoki poziom hałasu.
 

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
Czytam ten wątek i tak troche nie czuje żebyśmy wszyscy tutaj doszli do jakichkolwiek wniosków. Prawda jest taka że jest tak dużo różnych dróg i przy każdej prędkości będzie ta czy inna droga hałasować. Czasem miałem taki odcinek gładkiego asfaltu że sam zwracałem uwagę że jest o niebo ciszej. Tak więc ja bym polecał po prostu zrobić sobie jazdę testową i samemu się przekonać.
Ja rozumiem że ktoś to chciałby porównać "metrycznie" z konkurencją, ale jeżeli na poważnie ktoś chce kupić TM3 czy TMY to albo ją kupuje w ciemno albo robi rekonesans na własnej skórze, czyli idzie do salonu i bierze furę na przelot :p
 

cooler

Pionier e-mobilności
Na szybko skoczyłem wczoraj z Wawy do Mszczonowa po S8 (wiadomo, beton) i muszę powiedzieć że po ostatnich poprawkach w Serwisie Tesli (spasowanie dachu, szyb, drzwi, licowanie klamek i świateł tył) jest o niebo lepiej. Przy prędkościach "mocno" autostradowych jest cicho, spokojnie można rozmawiać, szumią trochę koła o beton i jestem generalnie pod wrażeniem. Zdejmę już niedługo osłonę przeciwsłoneczną na dachach, zobaczę jak wtedy, bo wydaje mi się że one też robią sporą robotę w wyciszaniu szumów ze złączenia szyby przedniej i dachu.
Swoją drogą, te łączenie szyb jest moim zdaniem w mocno niefajnym miejscu gdzie ciągle jest "duży kąt natarcia" wobec przepływającego powietrza (mówiąc terminologią lotniczą). Czy próbował ktoś z Was zalepić te łączenie np czarną taśmą izolacyjną i zobaczyć czy szumy są mniejsze? Krzyss miał tam taką uszczelkę, ale zastanawiam się co by było gdyby te łączenie było po prostu ultra głądkie i wiatr nie miał by gdzie wpadać...
W szybowcach i samolotach takie szpary często właśnie elastyczną taśmą są klejone i znacząco zmniejsza to szumy.
 
Top