Jak jest naprawdę z hałasem?

slaveq

Pionier e-mobilności

kaziwich

Posiadacz elektryka
Daj znać jak ci poszło z tymi wygłuszenia mi, post bardzo ciekawy szczególnie te uszczelki i bagażnik wyglądają na łatwe do zrobienia i dają bardzo dobre efekty.
Auto po zabiegu. Różnica zdecydowanie wyczuwalna. Jest dziwnie-głucho, ale da sie przyzwyczaić ;) Ciszej jest i z przodu i na tylnej kanapie. Jest jednak jedna wada - teraz bardziej wrzuca sie w ucho szum z przodu :)
Koszt u speca od audio - 1400pln (włącznie z klapą).
Spec powiedzial, ze nie dosc, ze z tylu są ogromne ilosci golej blachy przez ten „schowek” pod podloga, to jeszcze jest ona mega cienka i to wzmacnia efekt pudła rezonansowego.
PS: nie dawajcie nabrac sie na wyciszanie nadkoli od zewnatrz, spec potwierdzil wieloktotne proby w roznych autach - nigdzie nie przyosi efektu
 

slaveq

Pionier e-mobilności
Auto po zabiegu. Różnica zdecydowanie wyczuwalna. Jest dziwnie-głucho, ale da sie przyzwyczaić ;) Ciszej jest i z przodu i na tylnej kanapie. Jest jednak jedna wada - teraz bardziej wrzuca sie w ucho szum z przodu :)
Koszt u speca od audio - 1400pln (włącznie z klapą).
Spec powiedzial, ze nie dosc, ze z tylu są ogromne ilosci golej blachy przez ten „schowek” pod podloga, to jeszcze jest ona mega cienka i to wzmacnia efekt pudła rezonansowego.
PS: nie dawajcie nabrac sie na wyciszanie nadkoli od zewnatrz, spec potwierdzil wieloktotne proby w roznych autach - nigdzie nie przyosi efektu
1400 PLN z materiałem czy bez? Wydaje się bardzo tanio.
 

kaziwich

Posiadacz elektryka
Moze w wolnym czasie sam soe zainteresuje. I tak duzo dalo wygluszenie samego bagaznika ?
„Dużo” to pojecie wzgledne. Roznica jest wyczuwalna i moim zdaniem jesli ktos chce cos wytlumiac, to wlasnie to pudło rezonansowe powinno pojsc na pierwszy rzut. No i trzeba robic to porzadnie. Nie chodzi o samo wygłuszenie dzwieku, a zredukowanie drgań blach.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
„Dużo” to pojecie wzgledne. Roznica jest wyczuwalna i moim zdaniem jesli ktos chce cos wytlumiac, to wlasnie to pudło rezonansowe powinno pojsc na pierwszy rzut. No i trzeba robic to porzadnie. Nie chodzi o samo wygłuszenie dzwieku, a zredukowanie drgań blach.
Ok, najfajniejsze ze naprawde w TM3 to prosta robota, boczki i wykladzina jest latwa do zdemontowania.
 

Robmal

Posiadacz elektryka
Cześć.
Chce kupić/chciałem kupić SR+. Specjalnie pojechałem do Warszawy na jazdę testową. Dostępny samochód, którym mogliśmy pojeździć to TM3P - czerwony/białe wnętrze - piszę to specjalnie ponieważ jest jeszcze wersja niebieska.
W pierwszym zdaniu napisałem chciałem kupić ponieważ byłem na 99% przekonany do Tesli. Niestety hałas (nie szum) jaki usłyszeliśmy w trakcie użytkowania auta (1 godzina) jest naszym zdaniem nieakceptowalny.
Wyjechaliśmy z Radzymińskiej na pobliskie drogi osiedlowe i wszystko było OK. Bardzo przyjemnie i zaskakująco komfortowo mimo 20" kół. Nie przekraczaliśmy 50 - 60 km/h. Byliśmy zachwyceni. Niestety potem było już tylko gorzej ponieważ wyjechaliśmy na S8. Do 100-105 km/h nie mieliśmy jeszcze uwag. Ale od 120 było już b. źle (subiektywnie - naszym zdaniem). Problemem jest hałas dobiegając z okolic okna dachowego (połączenie szyby czołowej z szybą dachową). Byłem załamany. Zapytałem p. Jowitę, która wydawała nam auto czy jest z nim jakiś problem (np. uszczelki) i uzyskałem odpowiedź, że ten model tak ma i mogę zrobić głośniej audio (swoją drogą jest genialne).
Po powrocie do domu kontaktowałem się z dwoma osobami posiadającymi TM3 - Daniel z Bydgoszczy, który często się pojawia na tym forum (pozdrawiam z Poznania) oraz drugi kolega z Warszawy.
Obaj stwierdzili, że dla nich jest akceptowalnie głośno. Sam już nie wiem czy użyczone auto miało problem czy to my jesteśmy problemem (właśnie sprzedałem swoje Volvo 2016, ktore nie zapewniało takich negatywnych wrażeń). Czekam teraz na Kia EV6 i pewnie ją kupię.
Do kolegi slaveq - koniecznie się przejedź i sam osądź jak jest. Może trafisz na niebieską, jeśli na czerwoną to proszę napisz jak Twoje wrażenia z jazdy. Ja mam bardzo duże wątpliwości. Oprócz jazd wokół komina mieliśmy używać auta przy wyjazdach po europie i z tego powodu odrobina komfortu akustycznego jest dla nas istotna.
 
Last edited:

v460

Fachowiec
Cześć.
Chce kupić/chciałem kupić SR+. Specjalnie pojechałem do Warszawy na jazdę testową. Dostępny samochód, którym mogliśmy pojeździć to TM3P - czerwony/białe wnętrze - piszę to specjalnie ponieważ jest jeszcze wersja niebieska.
W pierwszym zdaniu napisałem chciałem kupić ponieważ byłem na 99% przekonany do Tesli. Niestety hałas (nie szum) jaki usłyszeliśmy w trakcie użytkowania auta (1 godzina) jest naszym zdaniem nieakceptowalny.
Wyjechaliśmy z Radzymińskiej na pobliskie drogi osiedlowe i wszystko było OK. Bardzo przyjemnie i zaskakująco komfortowo mimo 20" kół. Nie przekraczaliśmy 50 - 60 km/h. Byliśmy zachwyceni. Niestety potem było już tylko gorzej ponieważ wyjechaliśmy na S8. Do 100-105 km/h nie mieliśmy jeszcze uwag. Ale od 120 było już b. źle (subiektywnie - naszym zdaniem). Problemem jest hałas dobiegając z okolic okna dachowego (połączenie szyby czołowej z szybą dachową). Byłem załamany. Zapytałem p. Jowitę, która wydawała nam auto czy jest z nim jakiś problem (np. uszczelki) i uzyskałem odpowiedź, że ten model tak ma i mogę zrobić głośniej audio (swoją drogą jest genialne).
Po powrocie do domu kontaktowałem się z dwoma osobami posiadającymi TM3 - Daniel z Bydgoszczy, który często się pojawia na tym forum (pozdrawiam z Poznania) oraz drugi kolega z Warszawy.
Obaj stwierdzili, że dla nich jest akceptowanie głośno. Sam już nie wiem czy użyczone auto miało problem czy to my jesteśmy problemem (właśnie sprzedałem swoje Volvo 2016, ktore nie zapewniało takich negatywnych wrażeń). Czekam teraz na Kia EV6 i pewnie ją kupię.
Do kolegi slaveq - koniecznie się przejedź i sam osądź jak jest. Może trafisz na niebieską, jeśli na czerwoną to proszę napisz jak Twoje wrażenia z jazdy. Ja mam bardzo duże wątpliwości. Oprócz jazd wokół komina mieliśmy używać auta przy wyjazdach po europie i z tego powodu odrobina komfortu akustycznego jest dla nas istotna.
Dziwne. To chyba faktycznie mocno subiektywna sprawa ;) Może po prostu brak silnika spalinowego, drgań przez niego generowanych i hałasu powoduje, że człowiek skupia się na innych dźwiękach? Dla mnie TM3LR jest ciche, albo przynajmniej nie odbiega od średniej.
 
Top