Inicjatywa obywatelska w kwestii badań technicznych

lookash_c

Pionier e-mobilności
Na fali dyskusji o SCT naszła mnie refleksja, że skoro "odgórnie" idzie opornie, to może warto kwestię sposobu i jakości okresowych badań technicznych pojazdów w Polsce ruszyc oddolnie. Inicjatywa ustawodawcza? IMO należy urealnić cenę za badania techniczne oraz doprecyzować i egzekwować sposób ich przeprowadzania. Czy ktoś z Was ma doświadczenie w takiej materii, czy coś poza inicjatywą ustawodawczą (to dość wysoki próg) można zrobić?
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Na fali dyskusji o SCT naszła mnie refleksja, że skoro "odgórnie" idzie opornie, to może warto kwestię sposobu i jakości okresowych badań technicznych pojazdów w Polsce ruszyc oddolnie. Inicjatywa ustawodawcza? IMO należy urealnić cenę za badania techniczne oraz doprecyzować i egzekwować sposób ich przeprowadzania. Czy ktoś z Was ma doświadczenie w takiej materii, czy coś poza inicjatywą ustawodawczą (to dość wysoki próg) można zrobić?
Uwazam ze tak,
300zl co trzy lata. W elektrykach nie ma co sprawdzac.
W USA nie ma badan i jakos egzystuja.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Uwazam ze tak,
300zl co trzy lata. W elektrykach nie ma co sprawdzac
Tragiczne wyniki Tesli na przeglądach technicznych w Niemczech mówią co innego. W tym roku prawie 15% 3-letnich TM3 nie przeszło przeglądu przy średniej 5,7%. Co prawda to głównie wina polityki samej Tesli która nie wymagając przeglądów gwarancyjnych niejako 'zachęca' ludzi do tego żeby mniej dbali o samochody a w elektrykach (praktycznie wszystkich marek) problemy z rdzewiejącymi hamulcami (rekuperacja) i wytłuczonymi elementami zawieszenia (waga) to bardzo częste zjawisko.
W USA nie ma badan i jakos egzystuja.
W USA w większości stanów nie ma badań i to co się tam dzieje to skrajna patologia - polecam taki kanał na YT: https://youtube.com/@JustRolledIn . Krótkie kompilacje filmików podesłanych przez mechaników. Wystarczy obejrzeć kilka odcinków i strach się robi wyjechać na ulicę.
 

viallos

Pionier e-mobilności
Zdecydowanie obowiązkowe badania dla wszystkich samochodów. Tak jak to jest w IRL pewnie UK podobnie... same automaty z marginesem ... i tak dosyć sporym ... wyniku końcowego. Dostajesz wydruk i nie ma dyskusji. Pass or Fail i do widzenia.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Tragiczne wyniki Tesli na przeglądach technicznych w Niemczech mówią co innego. W tym roku prawie 15% 3-letnich TM3 nie przeszło przeglądu przy średniej 5,7%. Co prawda to głównie wina polityki samej Tesli która nie wymagając przeglądów gwarancyjnych niejako 'zachęca' ludzi do tego żeby mniej dbali o samochody a w elektrykach (praktycznie wszystkich marek) problemy z rdzewiejącymi hamulcami (rekuperacja) i wytłuczonymi elementami zawieszenia (waga) to bardzo częste zjawisko.

W USA w większości stanów nie ma badań i to co się tam dzieje to skrajna patologia - polecam taki kanał na YT: https://youtube.com/@JustRolledIn . Krótkie kompilacje filmików podesłanych przez mechaników. Wystarczy obejrzeć kilka odcinków i strach się robi wyjechać na ulicę.
W Niemczech, amerykanski producent ktory doprowadza do powolnego mordowania lokalnych koncernow samochodowych uzyskal zle noty ?

Zdaje sie ze z toyota tez tak walczyli ;)

A wiesz ze 90% tych awarii w tesli polega na prpblemie z hamulcami? I nie, nie chodzi o ich wydajnosc tylko o slady na tarczach hamulcowych (nie pracuje cala jej powierzchnia).
 

p0li

Pionier e-mobilności
A wiesz ze 90% tych awarii w tesli polega na prpblemie z hamulcami? I nie, nie chodzi o ich wydajnosc tylko o slady na tarczach hamulcowych (nie pracuje cala jej powierzchnia).

a to ma byc jakies usprawiedliwienie? jak hamulce zle dzialaja to zle dzialaja - nie wazne jaka to jest marka

jesli sa slady nieprawodlowego dzialania to sie nieprawidlowosc usuwa a nie szuka teorii spiskowych

ja np latem wymienialem z tego powodu przednie hamulce w nissanie - hamowaly jak zyleta ale byly nierowne slady na tarczach - wymienione, ja mam spokoj ze zona jezdzi bezpiecznie, a przeglad trwal 12 minut (w .de) z wynikiem pozytywnym
 

viallos

Pionier e-mobilności
Tutaj absolutnie zgadzam się z @p0li ... I nie ma usprawiedliwienia że w Tesli się nie używa. Właśnie o to chodzi żeby były pewne i sprawne na ten jeden raz gdy zajdzie potrzeba użycia.
 

Michal

Moderator
Chcesz powiedzieć, że nie zahamujesz w razie potrzeby? Że problemem nie będzie przyczepność kół, tylko zardzewiałe tarcze?
 

pmlody

Pionier e-mobilności
a to ma byc jakies usprawiedliwienie? jak hamulce zle dzialaja to zle dzialaja - nie wazne jaka to jest marka

jesli sa slady nieprawodlowego dzialania to sie nieprawidlowosc usuwa a nie szuka teorii spiskowych

ja np latem wymienialem z tego powodu przednie hamulce w nissanie - hamowaly jak zyleta ale byly nierowne slady na tarczach - wymienione, ja mam spokoj ze zona jezdzi bezpiecznie, a przeglad trwal 12 minut (w .de) z wynikiem pozytywnym
To kia picanto też powinna mieć takie noty. Tam tył praktycznie nie pracuje, jeśli jeździsz w miarę przepisowo.
 

Michal

Moderator
Ale pewnie w kia picanto masz bębnowe z tyłu, więc nie widać, ze nie pracują równo i nie ma problemu :p
 

Najnowsze dyskusje

Top