Inicjatywa obywatelska w kwestii badań technicznych

pmlody

Pionier e-mobilności
Ale pewnie w kia picanto masz bębnowe z tyłu, więc nie widać, ze nie pracują równo i nie ma problemu :p
Nie. Są tarcze.
 

Michal

Moderator

pmlody

Pionier e-mobilności
lol :p
To do jazdy tyłem :)
Nie lol, tylko sporo lekkich aut ma ten problem. Jak jeździsz szybko po zakrętach, to ESP dba o to, żeby się nie zapiekaly. Przy normalnym użytkowaniu, masz to co w tesli. Ale w tesli to wada, w ice feature ;)
 

krzyss

Pionier e-mobilności
a to ma byc jakies usprawiedliwienie? jak hamulce zle dzialaja to zle dzialaja - nie wazne jaka to jest marka

jesli sa slady nieprawodlowego dzialania to sie nieprawidlowosc usuwa a nie szuka teorii spiskowych

ja np latem wymienialem z tego powodu przednie hamulce w nissanie - hamowaly jak zyleta ale byly nierowne slady na tarczach - wymienione, ja mam spokoj ze zona jezdzi bezpiecznie, a przeglad trwal 12 minut (w .de) z wynikiem pozytywnym
Oczywiscie ze to nie usprawiedliwia. Zaniedbania ukladu hamulcowego sa wina uzytkownikow. Tesla zaleca regularne serwisowanie i smarowanie prowadnic itp.
Uzytkownicy to olewaja i potem na takim przegladzie to wychodzi.

Ale powolywanie sie na to jaka to tesla jest awaryjna jest juz smieszne
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Ale powolywanie sie na to jaka to tesla jest awaryjna jest juz smieszne
Nikt nie napisał że Tesla jest bardzo awaryjna tylko że bardzo dużo egzemplarzy nie przechodzi przeglądów co spowodowane jest polityką producenta. Duża część użytkowników myśli że jeśli nie ma obowiązkowych przeglądów to nic nie trzeba serwisować.

Chcesz powiedzieć, że nie zahamujesz w razie potrzeby? Że problemem nie będzie przyczepność kół, tylko zardzewiałe tarcze?
Jaką masz pewność że w sytuacji awaryjnego hamowania zatrzymasz się odpowiednio szybko albo że nierównomiernie działające siły na obu kołach nie ściągną na pobocze lub wręcz nie postawią samochodu bokiem? Przy delikatnej jeździe po mieście nikt się nie zorientuje że jest coś nie tak bo i tak działa rekuperacja ale przy ostrym depnięciu różnica jest bardzo widoczna.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
W Niemczech, amerykanski producent ktory doprowadza do powolnego mordowania lokalnych koncernow samochodowych uzyskal zle noty ?

Zdaje sie ze z toyota tez tak walczyli ;)
Toyota powiadasz? Przejrzyj sobie archiwalne wyniki tych raportów np. Toyoty Starlet i przestań bajdurzyć o tym jak to każdy się na Tesle uwziął.
 

nabrU

Moderator
Zdecydowanie obowiązkowe badania dla wszystkich samochodów. Tak jak to jest w IRL pewnie UK podobnie... same automaty z marginesem ... i tak dosyć sporym ... wyniku końcowego. Dostajesz wydruk i nie ma dyskusji. Pass or Fail i do widzenia.

U nas taki MOT to (według mnie) jednak jest jakieś sensowne badanie. Każdy patrzy ile MOTu zostało, jak kupuje samochód (szczególnie używany starszy) bo to jakiś wyznacznik stanu technicznego jest (każdy może zobaczyć historię przeglądów pojazdu online po wprowadzeniu nr rejestracyjnego - przykłady poniżej z kilku pojazdów).

Można 'faila' dostać za kiepskie wycieraczki, jakieś akcesoria zasłaniające widoczność do pzrodu (np. uchwyt do telefonu w złym miejscu) itp:



1702030088640.png


1702030262567.png

1702030413328.png

1702030464784.png
 

solik

Pionier e-mobilności

Norbert

Posiadacz elektryka
jesli sa slady nieprawodlowego dzialania to sie nieprawidlowosc usuwa a nie szuka teorii spiskowych
co do zasady - ciekawi mnie, czy właśnie na podstawie tego, że na tarczy są ślady korozji (pow. cierna) w de uwalą przegląd?
ew. jeśli hamulce działają słabo i mają ślady jak powyżej, to jaki byłby wynik badania gdyby pacjent przeleciał kilka ostrych hamowań przed przeglądem...
w PL przeważnie, "słabsze" hamowanie, ze śladami (nie zgnilizną) korozji na pow. ciernych to pass z tłumaczeniem "mało używane" to tak jest.
ja np latem wymienialem z tego powodu przednie hamulce w nissanie - hamowaly jak zyleta ale byly nierowne slady na tarczach - wymienione, ja mam spokoj ze zona jezdzi bezpiecznie, a przeglad trwal 12 minut (w .de) z wynikiem pozytywnym
co masz na myśli nierówne ślady? zagłębienia typu "rysa" równo dookoła? czy powierzchnia przylegania klocka?
Jeśli hamowały jak żyleta, to co się zmieniło w bezpieczeństwie?
 

Najnowsze dyskusje

Top