Jakie baterie w Tesla model 3 long range 2021 dostawa w czerwcu

Michal

Moderator
- a czemu ci szkoda? jesteś jakoś emocjonalnie zaangażowany w obronę reputacji amerykańskiej firmy motoryzacyjnej? a może masz jakieś profity z tego powodu? tak tylko pytam bo jak dla mnie możesz dowone kalumnie o citroenie pisac i mam to serdecznie w du..nosie to jest tylko przedmiot stworzony do pełnienia pewnych funkcji
Szkoda mi, bo takie gadanie hamuje dalszy rozwój. Jak firma jest innowacyjna, to trzeba znaleźć jakieś argumenty, żeby ją pojechać. To trochę tak jak z Citroenem. Oni mocno cisnęli na wprowadzenie nowych typów zawieszenia i mimo tego, że to świetne rozwiązanie i ludzie za to kochają tę markę, to inni jechali po nich za inne tematy. Tak właśnie zabija się innowację i tego mi szkoda. Pierdoły związane z wykończeniem, które tak naprawdę nie mają znaczenia zasłaniają później pospolitym ludziom wyraźne atuty w innych obszarach.
Szkoda mi, bo jeszcze 5 lat temu nie sądziłem, że będę jeździł takim niesamowicie dopracowanym technologicznie i emocjonującym autem, chyba że będę musiał na nie wydać 1 mln, a tu mam przyszłość (dosłownie przyszłość motoryzacji) na podjeździe, a Ty mi tu o jakiś pierdołach ze spasowaniem.
Może podsumuję trochę, bo chyba nie rozumiesz, co mamy dzięki Tesla w nowoczesnych autach:
* Prawdziwy wyścig firm tworzących samochody elektryczne. Bez nich Citroen może zrobiłby coś w stylu starego leafa.
* Over-The-Air updates (nowe funkcjonalności przez internet) - kupujesz samochód o jakimś tam stanie wyposażenia i możliwości, a po roku masz lepsze auto i większe możliwości. Nie musisz nic za to płacić, po prostu dostajesz nowe funkcje, lepsze przyśpieszenie, bezpieczniejsze systemy. Moim zdaniem najlepsze przykłady, to One-Pedal-Driving (jazda bez użycia hamulca - podpatrzone w Nissan Leaf e-Pedal) albo preheating for SuC (podgrzewanie baterii przed ładowaniem - chyba wzięte z Audi).
* Kompletnie inne silniki elektryczne, będące wzorem do naśladowania - pozwalające na znacznie wyższe moce i stosunek mocy do masy.
* Wynikający z mocnych silników porządny system rekuperacji (przy słabym silniku, spowolnienie było by zbyt małe), który pozwala naprawdę nie używać hamulca i odzyskiwać energię nawet w mieście.
* Platformę typu "deskorolka", którą teraz wszyscy kopiują, a pozwalającą oszczędzać masę i docelowo energię.
* Już teraz jedno-odlewowy tył pojazdu w MY, co jest po prostu niesamowitym skokiem technologicznym - 80kg stopu aluminium wstrzykiwane do formy w ~100ms (mulisekund !!!).
* Walkę o aerodynamiczny kształt nadwozia, na którą wcześniej niewiele firm zwracało uwagę, bo przy 70% energii ICE idącej "w komin", nie miało to wielkiego znaczenia dla spalania.
* Za chwilę nowe typy baterii i odlewy przodu pojazdu, innowacje w metodach wydobywania metali ziem rzadkich, a później nie wiadomo co jeszcze.
Patrzymy na, i możemy uczestniczyć w, powstawaniu kolejnego cudu technologicznego, a tutaj jakieś pierdoły o wykończeniu.

- czemu zakładasz że nie jeździłem lub nie widziałem?
- nie jestem krzykaczem (to raczej adresuj do piszących w wątku o beznadziejnej jakości wykonania twojego ukochanego auta) sam uważam teslę za innowacyjną ale na pewno nie o wysokim poziomie QM - działa typowo w amerykańskim stylu
- Jest bardzo, BARDZO mała szansa, że miałeś okazję jechać na dłuższą podróż każdym z modeli Tesli (S3XY), więc raczej nie powinieneś pisać "moje ICE jest 10 razy wygodniejsze w podróży od jakiejkolwiek tesli". Jeśli się mylę, to przepraszam i rzeczywiście miałeś okazję wyrobić sobie zdanie na ten temat i szanuję to. Jeździłeś wszystkimi w podróże >300 km?
Osobiście sądzę, że nawet gdybyś miał okazję jechać dalej TM3 z autopilotem, to byś tak nie napisał nawet o tym aucie. W okresie 19.07-15.08.2021 zrobiłem moim TM3LR2021 8000km, z czego pewnie jakieś 80% na autopilocie. Wszędzie dojeżdżałem na miejsce wypoczęty i gotowy do zwiedzania, a nie zmarnowany podróżą.
- Oczywiście miałem na myśli krzykaczy z wątku o skandalicznej jakości, o którym sam wspomniałeś, a nie Ciebie.

- kto to sa oni? domyślam się że piszesz o tesli - i masz rację - pokazali że można inaczej i popchnęli rynek - ale nie mylmy kukiza z palcem - nie robili tego z pobudek altruistycznych tylko żeby zarobić kasę - trafili w nisze i dobry czas i się udało, rok wcześniej mogłoby sie nie udac i nie prowadzilibyśmy tej bezsensownej dyskusji bo nie byłoby tego foum
Oni to Tesla w tym przypadku ale też ogólnie firmy Elona Muska, takie jak spacex i neurolink.
Oczywiście że robili to dla kasy, ale jeśli pozwolimy im nadal rozwijać ten temat, to będziemy mieć jeszcze 1000 innych innowacji, które dla nich zarobią pieniądze, pchną świat do przodu, a nam uratują dupę, przed globalnym ociepleniem / jazdą innych po pijaku / zasypianiem za kierownicą / kryzysami geo-politycznymi związanymi z importem energii (paliwo, gaz) / komunikacją w trudno dostępnych regionach i pewnie kilkudziesięcioma innymi istotnymi kwestiami.
Trzeba wyraźnie odróżnić firmy, które pchają świat do przodu, od tych próbujących utrzymać status quo. Toyota swoimi samoładującymi się hybrydami wstrzymała prawdziwy rozwój motoryzacji na długie lata, nie wspominając już o GM z pogrzebanym EV1... Citroen spopularyzował aktywne zawieszenie i chwała mu za to.

- jakie wypisuję bzdety i czego nie wiem? - piszesz trochę niezrozumiale więc ciężko mi sie odnieść do twoich argumentów
Napiszę jeszcze raz - jest bardzo, BARDZO mała szansa, że miałeś okazję jechać na dłuższą podróż każdym z modeli Tesli (S3XY), więc raczej nie powinieneś pisać "moje ICE jest 10 razy wygodniejsze w podróży od jakiejkolwiek tesli". Jeśli się mylę, to przepraszam i rzeczywiście miałeś okazję wyrobić sobie zdanie na ten temat i szanuję to. Jeździłeś wszystkimi w podróże >300 km?

- TM3 jest sportowym autem? od kiedy? a może po prostu brakuje ci argumentów i wymyślasz jakieś uzasadnienia do mizernej jakości swojego zakupu (to się jakoś ładnie w psychologii nazywa ale nie chce mi się przed śniadaniem szukać)
Teraz to ja nie rozumiem, a jakim jest autem według Ciebie? Czy BMW M3 uznajesz za sportowe? Albo na przykład Merc SLS AMG? Czym dla Ciebie charakteryzuje się auto sportowe?
Dla mnie auto sportowe, to takie, które osiągami przewyższa 99% samochodów na drodze ✅, ma niską pozycję za kierownicą ✅, sztywne zawieszenie ✅, rozkład masy 50/50 ✅, dobre właściwości jezdne ✅ i potrafi dać strzał adrenaliny ✅.
Tutaj znajdziesz definicję z wikipedii: klik, i kiedy ja patrzę na ten opis, to w każdym fragmencie pasuje mi TM3 (no ok może w wersji TM3P droższej o śmieszne 20k), a już na pewno TMS Plaid. Napiszę nawet więcej - to jest nowa definicja auta sportowego, bo nie tylko daje niesamowitą przyjemność z jazdy kiedy tego potrzebujesz, ale jeszcze pozwala w komfortowych warunkach podróżować na długie dystanse 4-5 osobom. BMW i8 jest traktowane jak auto sportowe, a ma takie przyśpieszenie jak moja TM3LR (4,5s do 100kmh), a ja mogę w 30 sekund dokupić pakiet zwiększający przyśpieszenie (do 3,8s), no proszę Cię. BMW i8 jest autem sportowym dlatego, że nie zmieszczę tam żony i mamy na raz? Ja u siebie mogę na tylną kanapę wpierdzielić betonowy bloczek 200kg i też już nie zmieszczę nikogo i nawet osiągi mi spadną do podobnych :)

Mnie kompletnie nie interesuje, żeby Ciebie przekonać do tego samochodu. Jeździj sobie czym chcesz. Dopóki jest to EV, to szanuję każdy wybór, a jak to nie jest VW (oszuści i truciciele) to już w ogóle super. Może wyjaśnię dlaczego się udzielam, bo chyba nie pamiętasz co napisałeś - gdyby nie Twoje wypowiedzi, albo gdyby była chociaż tylko jedna:
a po co strona? już to co piszesz jest potwierdzeniem lichej jakości tej marki
ja odebrałem auto europejskiej (uważanej za kiepską) marki, jeżdżę od 3 tygodni, zrobiłem 3 tys i absolutnie nić nie musiałem naprawiać, poprawiać, dokupować - wszystko jest na miejscu, nic nie jest krzywo, nic nie paruje - po prostu ładuję i jeżdżę
moje ICE jest 10 razy wygodniejsze w podróży od jakiejkolwiek tesli
, to nawet bym się nie odezwał w dyskusji, która pojawiła się w tym wątku.
 
Last edited:

Michal

Moderator
Czy ja chodzę po wątkach eC4 i piszę, ze Twoje auto jest gorsze od mojego Ceeda z 2015 roku? No nie, bo w dupie to mam, a to Ty najwyraźniej masz jakiś problem z Teslą i misję, żeby psuć innym zabawę.
Później finał jest taki, że człowiek, który już zamówił TM3 wchodzi na takie forum poszukać ludzi o podobnym zainteresowaniu i trafia na takiego paszkwila napisanego przez gościa, który z autem spędził 15-30 min albo jakiś 2 poddenerwowanych gości, z których jeden rzeczywiście chyba pechowo trafił, a drugi wyraźnie woli dizle. I taki gość po przeczytaniu tego, zamiast się cieszyć nowym autem, nie śpi po nocach, bo mu się śnią te krzywe spasowania i odpadający lakier. To są jakieś sporadyczne historie tak jak u wielu producentów. No dobra może w Tesli częściej się zdarza jakaś krzywa maska albo błotnik, ale to, że Tobie akurat trafił się dobrze spasowany eC4, to nie jest dowód, tylko co najwyżej anegdota, bo ja mam na tej samej zasadzie super spasowany TM3, więc to musi oznaczać, że wszystkie są super.
Nie mamy danych ani o Teslach ani o Citroenach i możemy sobie tutaj gdybać. Gdybyś Ty się wypowiadał o eC4 (bo takie auto masz), a ja o TM3 (bo takie mam ja), to by nie było tego całego tematu z dupy i ja na złość nie szukał bym Tobie przykładów pokazujących, że Citroen jest gówniany i nie psuł Tobie fanu z Twojego auta. Tak żebyś wiedział, ja czytam Twój wątek z wrażeniami z jazdy autem i po pierwsze cieszę się, że masz zabawę z EV ale przede wszystkim nie odzywam się jak piszesz, że coś jest fajne, żeby Ci napisać, że w Tesla fajniejsze. Ty natomiast wchodzisz tutaj i czepiasz się, że ktoś napisał o 350km zasięgu na gazie, a przy okazji jedziesz po Tesli.
Ps. Nawet nie będę wchodził w temat jak Ci wyszło, że na gazie (bo o tym była mowa) "mimo spalania 18-20l/100km na autostradzie zasięg przekracza 700km", bo to też trochę śmieszne.

Takie wyciąganie negatywnych tematów w innych miejscach robią jeszcze jedną krzywdę temu forum:
Wyobraź sobie, że trafia tu ktoś, kto kocha swoje auto - tak naprawdę uwielbia, bo całe życie nawet mu się nie marzyło, że może jeździć takim "statkiem kosmicznym", z takimi przyśpieszeniami i nigdy wcześniej nie miał żadnego większego uczucia do motoryzacji. Ale pech chciał, że ma jakiś mały problem, a że mu akumulator 12v wysiadł po kilku dniach na mrozie, albo, że coś mu klekocze gdzieś przy lewych drzwiach z tyłu albo inna pierdoła i chce się dowiedzieć, czy ktoś miał taki problem. Dzięki takim gościom jak Ty, którzy nie mając doświadczenia w temacie odpowiadają o lichej jakości marki będzie się bał o tym napisać, ze względu właśnie na reputację tej marki. Bo ktoś później będzie to wyciągał w innych wątkach. Będzie się męczył sam, albo szukał odpowiedzi gdzieś indziej zamiast zapytać i dowiedzieć się, że to jakaś prosta do naprawienia pierdoła albo, że mu to dowolny mechanik za 50zł zrobi jak sam nie potrafi.

My z tymi strasznymi teslam jesteśmy właśnie spychani w taki kozi róg, bo dużo łatwiej, chętniej i częściej pisze się o problemach psując reputację, a dużo trudniej i rzadziej o zaletach. Przecież gdyby niedaj boże mi coś się popsuło i bym o tym napisał na forum, to pewnie znajdzie się z 5 osób, które mi z uśmiechem powiedzą "a nie mówiłem, że te tesle są słabe", nawet jak to będzie pierwszy taki problem na świecie :p

Życzę Ci z całego serca fajnej zabawy z autem i braku problemów, ale też tego, żebyś nie bał się napisać jak jakiś problem się wydarzy.
 

v460

Fachowiec
Nie ma co się kopać z koniem. Teslę krytykują głównie ci, którzy nią nie jeździli. Tak jak elektryka wyśmiewają miłośnicy śmierdzących diesli 1.9 uwielbiający swoje auta za niesamowity gang silnika spalinowego 😂🙈

BTW pokazałem bratu mojej żony zaparowaną lampę w Tesli, którą mi w poniedziałek wymienią w serwisie… zdziwił się, bo mówi, że w instrukcji jego citroena c5 jest akapit wyjaśniający, że parowanie lampy jest normalnym procesem i nie jest powodem do wymiany gwarancyjnej 🤷‍♀️😳
 
Last edited:

pawlaczynski

Fachowiec
Nie ma co się kopać z koniem. Teslę krytykują głównie ci, którzy nią nie jeździli. Tak jak elektryka wyśmiewają miłośnicy śmierdzących diesli 1.9 uwielbiający swoje auta za niesamowity gang silnika spalinowego 😂🙈

BTW pokazałem bratu mojej żony zaparowaną lampę w Tesli, którą mi w poniedziałek wymienią w serwisie… zdziwił się, bo mówi, że w instrukcji jego citroena c5 jest akapit wyjaśniający, że parowanie lampy jest normalnym procesem i nie jest powodem do wymiany gwarancyjnej 🤷‍♀️😳
I to jest zaje.. jakość Citroena. No ale tak jak pisałem wcześniej, część kierowców ma jakiś kompleks Tesli i musi wszędzie wleźć i się wypowiedzieć. Zostaje ignorować bo za leczenie ich kompleksów czy innych schorzeń nikt nam nie płaci.
 

v460

Fachowiec
I to jest zaje.. jakość Citroena. No ale tak jak pisałem wcześniej, część kierowców ma jakiś kompleks Tesli i musi wszędzie wleźć i się wypowiedzieć. Zostaje ignorować bo za leczenie ich kompleksów czy innych schorzeń nikt nam nie płaci.
To normalne. Tesla to lider. Główna marka ma zawsze przeciw sobie cały plankton 🤷‍♀️
 

solik

Pionier e-mobilności
W kazdej nowce czy to Audi czy Mercedes przednie lampy parowaly po myciu przez pierwszy miesiac..
 

adamjttk_1

Posiadacz elektryka
Teraz to ja nie rozumiem, a jakim jest autem według Ciebie? Czy BMW M3 uznajesz za sportowe? Albo na przykład Merc SLS AMG? Czym dla Ciebie charakteryzuje się auto sportowe?
Dla mnie auto sportowe, to takie, które osiągami przewyższa 99% samochodów na drodze ✅, ma niską pozycję za kierownicą ✅, sztywne zawieszenie ✅, rozkład masy 50/50 ✅, dobre właściwości jezdne ✅ i potrafi dać strzał adrenaliny ✅.
Tutaj znajdziesz definicję z wikipedii: klik, i kiedy ja patrzę na ten opis, to w każdym fragmencie pasuje mi TM3 (no ok może w wersji TM3P droższej o śmieszne 20k), a już na pewno TMS Plaid.
Nie chce wkladac kija w szprychy ale TM3 absolutnie nie jest autem sportowym w pelnym znaczeniu tego slowa.
Jest to auto "usportowione" jak BMW 3-er.
M340i czy M3 to tez nie sa auta sportowe - zeby nie bylo.

TM3 wazy z kierowca ~2 tony, to jest o ~500kg za duzo zeby mowic o jakimkolwiek sporcie.
TM3 nie przejedzie 2 okrazen na torze bo bateria sie zagotuje a hamulce wpadna w podloge.

Jak ktos chce sportu, jazdy torowej, lekkosci prowadzenia to trzeba isc do Porsche czy tego typu marek, w Tesli czy BMW nie ma aut sportowych, sa auta cywilne, szybkie, z przyjemnym rozkladem masy i ciekawym (najczesciej) ukladem kierowniczym.
 

pawlaczynski

Fachowiec
Nie chce wkladac kija w szprychy ale TM3 absolutnie nie jest autem sportowym w pelnym znaczeniu tego slowa.
Jest to auto "usportowione" jak BMW 3-er.
M340i czy M3 to tez nie sa auta sportowe - zeby nie bylo.

TM3 wazy z kierowca ~2 tony, to jest o ~500kg za duzo zeby mowic o jakimkolwiek sporcie.
TM3 nie przejedzie 2 okrazen na torze bo bateria sie zagotuje a hamulce wpadna w podloge.

Jak ktos chce sportu, jazdy torowej, lekkosci prowadzenia to trzeba isc do Porsche czy tego typu marek, w Tesli czy BMW nie ma aut sportowych, sa auta cywilne, szybkie, z przyjemnym rozkladem masy i ciekawym (najczesciej) ukladem kierowniczym.
Generalnie tak ale są wyjątki, potwierdzające że te "niesportowe" marki mają lepsze wyniki niż klasyczne sportowe. M4 GTS np. było szybsze niż Lambo Huracan na NS. To tylko pokazuje że granice bardzo się zatarły bo takie cywilne marki robią czasy super aut sprzed 10 lat. Sam się śmiałem jakiś czas temu w Poznaniu jak goście w 'S' nie byli w stanie śmignąć całego okrążenia. Dziś 'S' Plaid gniecie większość aut na Laguna Seca ale co ważniejsze, robi okrążenie za okrążeniem. To się nazywa postęp.
Ale na tor nadal wolę 911 czy nawet Yaris, która radzi sobie całkiem dobrze na krętych torach np. Łódź.
 

Attachments

  • C358D074-289A-4BD3-83EA-834FFD259448.png
    C358D074-289A-4BD3-83EA-834FFD259448.png
    215,8 KB · Liczba wyświetleń: 57
Top